Gå til innhold

Vifteløs CPU kjøler

viggo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drit i å kjøre uten vifte på CPU. Kjøp heller en 12 db Papst 80mm og sett på. Hvis den bråker for mye (noe jeg tviler på), kan du kjøre den på 7V. Det er mye varme som skal fraktes bort, og det vil skje mye mer effektivt med litt luftsirkulasjon.

Lenke til kommentar

hmm, altfor mye whining om bråk av pc'r syns jeg..

kanskje jeg skal bytte ut alle de ganske stillegående viftene mine med diverse høylytte vifter som flytter "all verdens" luft?

bare for å være litt annerledes..

viftelyd er ikkno problem, man har jo stereo som bråker mer? :D:lol:

Lenke til kommentar

Skal du ha en -HELT- lydløs pc (hvis du ikke har mulighet til å sette den i en kjeller eller noe slikt da) så kjøper du VIA C3, men et skjermkort som har passiv kjøling.

NoiseControl PSU

NoiseControl HD ting

2 x papst 12db 80mm

Men seff, skal du ha en pc til spilling så duger ikke Via C3 noe særlig.

uGn

Lenke til kommentar

Mitt problem er PSU, skal bytte til enten Codegen 350 eller Truepower. samt et waterchill-sett med en gf4blokk.

At hd`n bråker får jeg nesten leve med, siden det er litt vanskelig å dempe 7200rmp disker (og ganske så dyrt).

Har i tillegg NoiseControl Tower :-)

uGn

Lenke til kommentar

Jeg lagde en stuePC som skulle være stille, og valgte Celeron 2GHz (siden den har lavest effektforbruk), og akkurat den Zalman kjøleren. Prøvde uten vifte, men syntes det ble for varmt. Med regulatoren helt nedskrudd høres ikke vifta, og tempen er bare 46 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...