viggo Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Noen som har forsøkt å lage en "dead silent" pc? Som f.eks: http://www.hardcoreware.net/reviews/review-118-1.htm Lurer på om min P4 2.53 tåler å kjøre vifteløst med Zalman CNPS6500A-Cu el.lign. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Ville ikke prøvd, men den beste cpu kjøleren er termaltake SLK900 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Drit i å kjøre uten vifte på CPU. Kjøp heller en 12 db Papst 80mm og sett på. Hvis den bråker for mye (noe jeg tviler på), kan du kjøre den på 7V. Det er mye varme som skal fraktes bort, og det vil skje mye mer effektivt med litt luftsirkulasjon. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 er det en enkel sak å sette 80mm papst på stock kjøleren til intel? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Man modder jo ikke stock'en til intel da.. Kjøper heller en stooor Swiftec eller Alpha å setter på en 12dB papst o(^_-)O Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 hmm, altfor mye whining om bråk av pc'r syns jeg.. kanskje jeg skal bytte ut alle de ganske stillegående viftene mine med diverse høylytte vifter som flytter "all verdens" luft? bare for å være litt annerledes.. viftelyd er ikkno problem, man har jo stereo som bråker mer? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 jeg testa min slk900 uten vifte, og det gikk jo ganske greit, 45 grader, uten oc. men bare pass på god luftgjennomstrømning. og har du det så merker du ikke ei stille papst vifte uansett Lenke til kommentar
sete Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Neste gang jeg skal kjøpe PC, så skal den være så stille som mulig. Vet at min P4 ikke bråker så mye, men jeg klarer ikke å sove med den stående på. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Neste gang jeg skal kjøpe PC, så skal den være så stille som mulig. Jeg og! har 4 kabinettvifter på 3300rpm bråker som F*** Lenke til kommentar
uGn Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Skal du ha en -HELT- lydløs pc (hvis du ikke har mulighet til å sette den i en kjeller eller noe slikt da) så kjøper du VIA C3, men et skjermkort som har passiv kjøling. NoiseControl PSU NoiseControl HD ting 2 x papst 12db 80mm Men seff, skal du ha en pc til spilling så duger ikke Via C3 noe særlig. uGn Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Altså, det som faktisk kommer til å bråke mest uansett hva du gjør, er hdd. Så hvis du får dempet disse, blir det nok et bedre resultat av resten av dempingen. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Mitt problem er PSU, skal bytte til enten Codegen 350 eller Truepower. samt et waterchill-sett med en gf4blokk. At hd`n bråker får jeg nesten leve med, siden det er litt vanskelig å dempe 7200rmp disker (og ganske så dyrt). Har i tillegg NoiseControl Tower :-) uGn Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Putt hele pc i en kraftig sort boss sekk o.l, senk hele greia ned i en stamp med vann. cd-rom med lang kabel kan legges oppå bordet... Ingen som har en pc som skal skrotes som vil prøve Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "lyden er halve opplevelsen" eller hva de no sier på crispo reklama.. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 "lyden er halve opplevelsen" eller hva de no sier på crispo reklama.. Men hva med Ulyden da *bråket er hele nedsiget* :wink: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg lagde en stuePC som skulle være stille, og valgte Celeron 2GHz (siden den har lavest effektforbruk), og akkurat den Zalman kjøleren. Prøvde uten vifte, men syntes det ble for varmt. Med regulatoren helt nedskrudd høres ikke vifta, og tempen er bare 46 grader. Lenke til kommentar
Xantos Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har for en kort stund siden bygget ny maskin siden den gamle bråket som et uvær. Kjøpte matter til støydemping fra http://www.3dfxcool.no/ og det funker som bare f. Jeg sier ikke at den er dead silent for det er den ikke, men selv med 4 silent kabinettvifter så er støyen minimal. Støymattene fungerer!!! Lenke til kommentar
Jay Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har bestillt Waterchill jeg *venter venter* - J Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hva med en slik Lian Li Akvariums mod. Lyden av den brude vel overdøyve viftestøyen, og ingenting er så behagelig som lyden av vannbobler i et akvarium Dionysos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå