Gå til innhold

1984 i ferd med å bli en virkelighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel bare å bruke stemmeretten din og stemme på det partiet som presenterer dine meninger best.

Det er nok ikke så lett. Om man stemmer Ap, så risikerer man jo å få SV med på kjøpet. Helt latterlig valgsystem. Hvorfor står ikke dette på stemmesedlene? "Du stemmer nå samtidig på SV og Sp."

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Det er vel bare å bruke stemmeretten din og stemme på det partiet som presenterer dine meninger best.

Det er nok ikke så lett. Om man stemmer Ap, så risikerer man jo å få SV med på kjøpet. Helt latterlig valgsystem. Hvorfor står ikke dette på stemmesedlene? "Du stemmer nå samtidig på SV og Sp."

Det er vel ikke så veldig latterlig. Siden Ap ikke har flertall alene må de inngå kompromisser med andre partier for å få gjennom sakene sine.

Er ganske sikker på at det er mange som stemmer SV som tenker akkurat det samme som deg.

Og jeg skjønner godt frustrasjonen over at ingen partier har en god representasjon av dine meninger. Skulle gjerne sett at partiene var mer klare over sitt ansvar over å ha klare tydelige meninger, og ikke konkurere om ha forskjellige varianter av samme mening. Dvs det burde vært partiene sin oppgave å gi klare alternativer, istedenfor en suppe som ligner hverandre.

Men du har jo tre muligheter, stemme på partiet som passer best, stemme blankt for å vise missnøye om at ingenting passer, eller engasjere seg i politikken for enten å påvirke ett parti, eller eventuelt starte sitte eget parti.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg renger med att de som har kommet med drapstrusler har sakt noe slikt som: "Jeg skal drepe x". Om de kunn har sakt noe slikt som dette: "Jeg ønnsker at x dør" eller "Jeg håper x dør" så blir det litt drøyt og ta det som en drapstrussel. Eller enda bedre: "Jeg ønnsker død of fordærvelse over x".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...