Øsse Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Lydkvalitet: Jeg kommer til å bruke Koss Porta Pro. Er veldig fornøyd med lyden på min nå døde Creative Zen. Men jeg kan ikke si jeg merker særlig forskjell på den og mobilen min (k850i, også med Koss Porta pro) Spillerinfo: Minimum 16GB. Tar også imot 8GB hvis alle de andre kravene er oppfylt Batteritid: Var fornøyd med Zen'en min, den hadde vel 25 timer musikk (oppgitt). Bruksområde: Alt mulig, men er ikke særlig interessert i å se mye video. Harddisk-basert spiller er uaktuelt. Skjermstørrelse: Maks 3" vil jeg si (eller 3,3" hvis det er den typiske grensen). I hovedsak er jeg fornøyd hvis menyene er pene og den viser cover art. Men det har vel de fleste egentlig. Lydformater: I all hovedsak mp3. Men jeg har gjerne lyst på FLAC- og OGG-støtte også. Video: Støtte av video er det totalt viktig. Hvis jeg noensinne vil se en video, så aksepterer jeg converterprogramvare. Tilkoblingstype og software: Viktigst her er støttet for vanlig drag and drop i Windows (gjerne Linux også). Dette kan Zen'en min og, men av en eller annen grunn vil den ikke vise cover art da. Veldig gjerne en standardplugg. Dette blir vel i hovedsak mini-USB. Slik som Zen Tilbehør: Har ingen preferanser. Brukervennlighet: Nesj, greier å venne meg til det meste. Touchskjerm? vanlige knapper?: Har ingen preferanser. Radio: Aller helst. wifi? og hvorfor wifi? Har ingen preferanser. Som dere ser så kan jeg gjerne bare kjøpe en ny Zen helt lik den jeg hadde. Dette er alltids en mulighet, men jeg har og lyst å prøve noe nytt Har sett på Samsung YP-Q1. Den virker veldig grei med unntakk av pluggen. Dette er dog det eneste. Cowon har jeg sett liker all salgs mulige formater og OS, men det virker som de er gått over fra å bruke mini-USB til proprietær kontakt. Sony har jeg ikke sett så mye på, hovedsaklig fordi det virker som de har så mange og jeg klarer å ikke å få en oversikt. Vet egentlig ikke om så mye mer. Alle tips mottas med stor takk! Hvis noen kan si meg hvordan jeg kan få vist cover art (helst embedded med tags) på min Zen uten å bruke Creative Media Explorer så kan jeg like godt løpe inn i sentrum og kjøpe meg en ny Zen med en gang Har funnet ut at programvaren lager en liten fil i samme mappen som et album når jeg overfører. Dette er ikke bare bildefilen med en annen extension. Det virker heller ikke som den lager en seperat bildefil automatisk eller noe slikt. Endret 19. mars 2009 av øsse87 Lenke til kommentar
Swome Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Cowon S9 og Samsung P3 ser ut til å passe bra for deg. Vurderer de spillerene selv også. S9 er tilgjengelig med 16gb nå, men samsungen har ikke kommet ennå. Begge skal komme med 32gb i vår. Samsung P2 kan du også sjekke. Etter hva jeg har lest er det ikke så stor forskjell på den og P3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå