Gå til innhold

– Ericsson vil avslutte Sony Ericsson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke det negative i dette.

Kanskje Sony kan klare å få inn litt nytenking? (Selv om jeg tviler...)

For meg virker det som om SE de siste årene ikke har spydd ut noe annet enn den samme telefonen med små variasjoner.

Vonde taster, glorete menyer og fult av Sony-merkenavn (Walkman, Cyber Shot, etc.) både i menyer og på utsiden gjør det bare ikke for meg.

Har generelt sett vært lite nytenking i markedet siden Nokias periode hvor de lanserte bl.a. 3650.

Nå skal det nevnes at mine holdninger er farget av Nokiabriller, da min mobilhistorie har vært slik:

Nokia ??? (+) --> Siemens ??? --> Nokia 3310 --> Nokia 3410 --> Sony Ericsson ??? --> Nokia 3650 --> Nokia N73 --> Nokia 5800 (Henter på postkontoret i morgen :drool:)

Etter jeg oppdaget S60 har jeg ikke vært fristet til å prøve telefoner uten.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
I min verden er Ericsson gammelt og kjedelig, imens Sony er mer moderne og konkurransedyktig i tiden.

I min verden er det stikk motsatt. Sony er knirkete fancy farget plast stappet med jålete og unyttig dilldall mens Ericsson har et stivt business-utseende (a la Thinkpad) med en passe dose undervurdert kvalitetsteknologi.

Infrastruktur = antenner, mobilmaster og nettverksutstyr for mobilnett. Både drift av gammelt utstyr, produksjon og installasjon av nytt utstyr og utvikling av fremtidig utstyr.

Et godt gammelt gjensyn: Hvor ble det av Ericsson? :)

Jeg er så helt enig. Er det en ting jeg er dritt lei denne verden er plastic pantastic dingser, som har alt for mye innhold som ikke engang fungerer halvveis. Presisjon og kvalitet lenge leve!

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
[sony er jålete plast og unyttig dilldall] + proprietære porter og minnekort.
Hadde vært flott om Ericsson kom med en Sonim XP3-konkurrent som en slags 2010-versjon av den gule haifinna, men hvor alle plugger og minnekort var utbredte standarder som microUSB og microSDHC.

skål for den :D

Jeg har Sony Ericsson bare fordi det er Sony med i navnet!

Og folk klager på Apple-fanboys?

spørsmålet er hvor ironisk ment den posten var...

Lenke til kommentar

Sånn i utgangpunktet liker jeg SE telefoner... og er veldig glad i min K850i. Jeg kan ikke fordra nokia. Jeg HATER menysystemene på nokia telefoner. Jeg kunne regelrett drept han som designet det. Men jeg ser samtidig store forbedringspotensialer på SE også.

Såfremt sony/ericsson kan levere telefoner i noen lunde samme sjanger, men bedre kvalitet etter en eventuell splittelse, så går jeg nok over til HTC med windows.

Lenke til kommentar
Sånn i utgangpunktet liker jeg SE telefoner... og er veldig glad i min K850i. Jeg kan ikke fordra nokia. Jeg HATER menysystemene på nokia telefoner. Jeg kunne regelrett drept han som designet det.

Må si meg enig hva S40 angår.

Forøvrig har jeg de samme følelsene mot SE :p

Lenke til kommentar
min erfaring er at menyer og slikt har en alvorlig grad av vane...

Samme erfaring her, jeg har brukt Sony Ericsson sine "dumme" mobiler i mange år og føler meg alltid hjemme i deres menysystem. Har ikke brukt en "dum" mobil fra Nokia siden 6230i, men har hatt et par Symbian-modeller. Nokia sitt S40-system likte jeg ikke da jeg en periode brukte en Nokia 8800 Arte Sapphire som reserve-mobil.

Mine absolutt favorittmobiler gjennom tidene har vært fra Ericsson og senere Sony Ericsson, så jeg håper dette får en lykkelig slutt som gir oss spennende telefoner fremover. Syntes Sony Ericsson har stagnert de siste årene, på samme måte som Nokia.

HTC og Apple er de to fabrikantene jeg holder meg til for tiden på mobilfronten.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Ariston: Det er ikke snakk om at Sony-konsernet skal legge ned, det er kun mobiltelefon-avdelingen som er i diskusjoner om fremtiden.

Jeg stiller meg på Simen1 (med flere) sin side. Ericsson og ThinkPad burde være en drømmekombinasjon. Nå kombinerer jeg to ThinkPad og en E71, og kommer nok til å holde på business-stilen. Plastikk-jalla og masse blinkende lys i eininga er ikke min greie.

Lenke til kommentar
Viss det er Ericsson som selger mobilene så kjøper jeg det IKKE! Jeg har Sony Ericsson bare fordi det er Sony med i navnet! Men viss det bare er Sony som står på mobilene så ville jeg nok kjøpte enda en "Sony" mobil.... Håper Sony får mobil avdelingen! :new_woot:

Så du bryr deg ikke om selve telefonen og om den er bra eller ikke, kun om merket?

Lenke til kommentar
Viss det er Ericsson som selger mobilene så kjøper jeg det IKKE! Jeg har Sony Ericsson bare fordi det er Sony med i navnet! Men viss det bare er Sony som står på mobilene så ville jeg nok kjøpte enda en "Sony" mobil.... Håper Sony får mobil avdelingen! :new_woot:

Så du bryr deg ikke om selve telefonen og om den er bra eller ikke, kun om merket?

Jo selvfølgelig bryr jeg meg om hvilken tlf det er! Har tenkt å gå for HTC Touch HD neste gang jeg kjøper mobil, viss det ikke kommer en nyere mobil da, har hatt windows mobile i 5 dagers tid nå (fikk pappas gamle) og starter å like det! Så neste gang blir det windows mobile :D helst touch HD...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...