Gå til innhold

Win2k3 - Terminal Server spørsmål

Anbefalte innlegg

Vi har en microsoft terminal server med win2k3 installert.

Det er installert Microsoft Access Runtime 2003 og et enkelt program som bruker access database. Ca. 30 brukere som kobler opp mot programmet, de ser ikke desktopen på serveren, programmet starter i et vindu. Terminal Serveren står i "Application Mode", og programmet som brukerene har er installert i denne modus. (legg til/fjern programmer)

Jeg må installere Symantec Corporate Antivirus 10.16 på denne serveren nå, det går ikke i "Application Mode" da det er mye register endringer som gjøres av Symantec. Ifølge Symantec webside så må jeg sette terminalserveren i "Remote Desktop Mode" for å kunne installere antivirus.

Her er tipset fra Symantec:

To install Symantec AntiVirus to a Terminal Server that runs in Application Mode

This error message can be seen when installing Symantec AntiVirus to a computer that is running Terminal Server or its associated services in application mode. The following steps are a workaround reported by customers to Symantec Technical support.

1. In Control Panel, double-click Add/Remove Programs, and then click Add/Remove Windows Components.

2. Select the Terminal Server component, and then place it in Remote Administration mode.

In Windows 2003, you cannot change to Application Mode. In this case, you must either disable the service or uninstall Terminal Services.

3. Restart the computer.

4. Install Symantec AntiVirus.

5. Restart the computer.

6. To change the Terminal Server component back to Application Mode, repeat steps 1 through 3, but select Application Mode in step 2.

Noen som vet hvordan dette vil påvirke access/programmet som er installert, når jeg først tar bort terminal server tjenesten, installerer antivirus og reinstallerer terminal server tjenesten? Jeg må naturligvis definere TS Lisensserver på nytt, lisensmodus(per user) og diverse smårask, men access programmet bør funke som før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke hvordan det skal ha noe å si, men du bør fortsatt ta forhåndsregler. Enten ta ut et image av serveren før du begynner (dersom dere har lisens og benytter dere av noe sånt), eller ta fattigmannsmetoden (napp ut en disk av RAIDet gitt at dere kjører RAID1 og ha den i backup i tilfelle du må gå tilbake).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...