Krillekongen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Heihei! Ønsker å få litt kritikk og tilbakemeldinger på websiden min, bragec.net Jeg har designet og kodet siden selv. Kanskje litt ripoff fra Half Life 2 og the Orange Box, men det er ikke et permanent design uansett. Hensikten med siden er å ha en plass å vise frem musikk, design, web osv som jeg lager selv, samt en liten blogg hvor jeg sier litt mer om prosess osv. (bloggens design er bare et jeg fant, og skal endres) Innholdsmessig er ikke siden helt ferdig enda, så ikke tenk så mye på det (gjerne kommenter om du vil) Aight? http://www.bragec.net Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Orginalt og pent design.... Men jeg ble veldig sliten i øynene av å lese skriften med den bakgrunnen. Altså for dårlig kontrast. Når man klikker på "blogg" så kommer man til en helt ny side, som forøvrig ikke en gang passer til designet på hovedsiden. Jeg ville integrert bloggen på siden (evt. integrert siden din i en blogg), samt fått en litt dusere bakgrunsfarge. Vertfall ett eller annet som gir siden din bedre kontrast til teksten. Ellers så likte jeg selve designet. Enkelt og pent. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Umiddelbart ville jeg byttet bakgrunnfarge, og satt opp størrelse på skrift. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Orginalt og pent design.... Men jeg ble veldig sliten i øynene av å lese skriften med den bakgrunnen. Altså for dårlig kontrast. Når man klikker på "blogg" så kommer man til en helt ny side, som forøvrig ikke en gang passer til designet på hovedsiden. Jeg ville integrert bloggen på siden (evt. integrert siden din i en blogg), samt fått en litt dusere bakgrunsfarge. Vertfall ett eller annet som gir siden din bedre kontrast til teksten. Ellers så likte jeg selve designet. Enkelt og pent. Hmm.. For meg går det helt greit å lese. Jeg synes kontrasten er akkurat nok slik at det går greit, men men Som jeg tror jeg nevnte i førsteposten, det var bare et tilfeldig bloggdesign jeg kom over. Om jeg ikke finner et litt mer nøytralt et eller et som står mer i stil til hovedsiden kommer jeg til å designe et selv. Umiddelbart ville jeg byttet bakgrunnfarge, og satt opp størrelse på skrift. Det blir vanskelig for meg å beholde designet med en annen bakgrunnsfarge, men jeg forstår det ikke var så lesbart som jeg trodde. Takk for tilbakemelding Skal begynne på et nytt design snart, så tenkte jeg ville høre litt hva folk synes om det som er nå. Det går vel i arkivet Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 1: Ripoff fra HL-logo? 2: Bruk title 3: Og favicon 4: Uklikkbare e-postlenker 5: Skrive- og grammatikkfeil 6: Gah! Øynene! Bloggen passer jo ikke til resten i det hele tatt! 7: Sangene ser ikke klikkbare ut Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 1: Vel, jeg sa jo det i førsteposten, så 2: Det glemte jeg 3: Er ikke så alt for glad i det 4: Må fikses 5: Om du vil ta deg tid, kan du påpeke feilene? Jeg har ikke word, så har ikke mulighet til det selv 6: Igjen, for andre gang, bloggen er et tilfeldig tema jeg fant kun for å ha noe 7: Skal fyre inn -denne-når jeg får tid Les det jeg har postet Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hvorfor liker du ikke favicon? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Hmm.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal ha der. Det er så lett å få det til å se dårlig ut Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tja... har laget en enkel favicon til deg, rett og slett ved hjelp av en screenshot av "B"'en på siden din. Vertfall uansett bedre enn ingenting spør du meg... Se vedlagt fil. favicon.ico Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Aight, thanks Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 3: Er ikke så alt for glad i detGodt mulig, men det er nok mange Internettbrukere, og det gjør det lettere å finne fram til siden din når man har opp en del tabs. Se på det som en mulighet som _må_ utnyttes.5: Om du vil ta deg tid, kan du påpeke feilene? Jeg har ikke word, så har ikke mulighet til det selvNope, gidder ikke. Men du kan bruke stavekontroll i både Firefox og OpenOffice.org Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hvitt på oransj syntes jeg muligens ble litt kjedelig, og litt heftig fargekombo. Du kan selvfølgelig ha oransj bakgrunn, men prøv å ha noe som får innholdet til å skille seg ut. F.eks en hvit bakgrunn der innholdet er. Syntes også du kan få til en annen logo. Det bør ikke være så vanskelig å leke seg litt i Photoshop med noen fonter og få det til å se bra ut. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Bare en liten notis... Photoshop er ett veldig dårligprogram til å lage profesjonelle logoer. Logoer bør være vektoriserte, og som kjent er ikke dette Photoshop's beste side. Men for all del... skal du bare ha en logo på nettsiden som ett bildeformat, så er det jo greit. Da kan man faktisk lage en flott logo i Paint også.... Men som sagt... bare en liten notis.... Mange som tror at Photoshop er det ultimate verktøy, men det er ikke helt sant bestandig. Sammens med Photoshop bør man også ha Illustrator og kanskje også Indesign hvis du skal drive litt med webgrafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå