chairgame Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 noen som har bruker på utvalgt.no? hvordan får man "Utvalgt-ID"? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 tast inn mobilnummret ditt herog la utvalgt-ID stå tomt http://www.utvalgt.no/aktiver Prøvd det? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 ja, får "Fant ingen med dette mobilnummeret". er det noe man får med innkallingen? eller må man registrere et annet sted? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Du får et eget brev med "Nå er din utvalgt.no profil klar"... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Er alle inkallelser/varsler sendt ut allerede? Jeg har ikke hørt noen ting fra Forsvaret etter sesjon (jeg ble tjenestedyktig). Er det slik at jeg må vente til uke 17 med å ringe og høre? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Dette gjelder for meg også. Jeg har lyst til å reise i luftforsvaret i juli, men har ikke fått høre noe som helst. Tenkte å ringe på tirsdag når de åpner etter påsken. Er det noen som vet om det er lett å komme seg inn i militæret ved dette tidspunkt? Har de behov for flere? Noen med erfaring? Orker ikke begynne rett på studier, jeg vil ha et år i militæret først Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 ellers annbefaler jeg et år på folkehøgskole hvis noen ikke får komme inn Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Skal gjøre alt som står i min makt for å få innkalling til luftforsvaret til høsten. Militæret er noe jeg definitivt vil få med meg. Får bare virke ivrig og motivert i telefonen, og nærmest trygle om innkalling, så burde ikke det være noe problem. Om en ser på statistikken på mil.no, ser en at det i 2007 var behov for cirka 10.700 soldater, og rundt 7600 soldater gjennomførte førstegangstjenesten. Med andre ord burde det være plass til flere. Slik jeg har forstått det, er det vel GSV, Hæren og Sjøforsvaret som er de mest populære forsvarsgrenene for førstegangstjeneste? Forresten, til han som spurte om klokkeslett; De åpner telefonlinjen klokken 08.00 ifølge mil.no. Jeg har heldigvis fri fra skolen denne dagen pga læreplanlegging, så jeg ringer så fort de åpner. Selv om en skulle ringe etter uke 17, skader det ikke å ringe for å høre på mulighetene Dessuten viser en jo at en er ivrig Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 GSV er under Hæren, ikke en egen gren. Og Hæren er vel den grenen som er størst, og dermed tar inn flest vernepliktige. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hvordan tror dere mulighetene er for å få komme inn luftforsvaret? Jeg er så og si desperat! Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hvordan tror dere mulighetene er for å få komme inn luftforsvaret? Jeg er så og si desperat! Som sagt jeg hørte det ennå var plass sist uke så ring imorgen Lenke til kommentar
-Olsebein- Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg skal i Sjøforsvaret i September. Men har fortsatt ikke funnet noen som skal inn samtidig. Verken på forumet eller irl. Alle jeg har sett/spurt skal inn i Juli 2009 eller Januar 2010. Dere som skal inn i Setpember, gi en lyd. Litt spennendes. Joinet forresten FB-grunnen "Sjøforsvaret 2009", kanskje det dukker opp et par stykke der.. EDIT: Jammen var det en til som skulle.. Har fått innkallelse til sjøforsvaret jeg og. Madla, september 09. Lenke til kommentar
k3nn3th Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 jeg ringte vpv i begynnelsen av mars og sa jeg ville inn til 2.bt og da sa de at dette var greit. så i slutten av mars får jeg varsel om innkalelse til gsv i januar 2010 heldigvis fikk jeg bytta til 2.bt så nå må jeg bare vente på nytt brev Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg skal i Sjøforsvaret i September. Men har fortsatt ikke funnet noen som skal inn samtidig. Verken på forumet eller irl. Alle jeg har sett/spurt skal inn i Juli 2009 eller Januar 2010. Dere som skal inn i Setpember, gi en lyd. Litt spennendes. Joinet forresten FB-grunnen "Sjøforsvaret 2009", kanskje det dukker opp et par stykke der.. EDIT: Jammen var det en til som skulle.. Har fått innkallelse til sjøforsvaret jeg og. Madla, september 09. Konge Jeg er sikker på at de ikke er fedig med å kalle inn folk ennå. Lenke til kommentar
fejten Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg fikk opprinnelig varsel om innkalelse til Luftforsvaret mars 2010. Var uaktuelt for meg både pga. tidspunkt og type tjeneste, så jeg ringte de nå 8. april og spurte om det var mulig å få plass i 2. bataljon. Det var dessverre fult til sommeren, men har ikke noe i mot et halvt år der jeg kan gjøre andre ting nå etter VGS. Så det endte med at jeg fikk plass i 2. bataljon januar 2010. Har lest litt på forskjellige sider (forsvaret.no & milforum), og det virker som 2. bataljon skal bytte innrykk med panserbataljon, og ha hovedinnrykket sitt i januar i stedet. Altså kan det være en av grunnene til at de fleste får innkalling til januar? Det var forresten også veldig få plasser igjen på det tidspunktet jeg ringte inn. Bare 25 ledige plasser allerede nå til januar. Dermed bør vel folk som absolutt vil inn i 2. bataljon plukke opp telefonrøret snarest. Noen andre som skal inn i 2. bataljon januar 2010? Endret 13. april 2009 av fejten Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 En kompis av meg skal det. Med mindre han har byttet nå da. Han fikk ihvertfall innkalling til Januar 2010, 2.bataljon Brigade Nord. Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Jeg fikk opprinnelig varsel om innkalelse til Luftforsvaret mars 2010. Var uaktuelt for meg både pga. tidspunkt og type tjeneste, så jeg ringte de nå 8. april og spurte om det var mulig å få plass i 2. bataljon. Det var dessverre fult til sommeren, men har ikke noe i mot et halvt år der jeg kan gjøre andre ting nå etter VGS. Så det endte med at jeg fikk plass i 2. bataljon januar 2010. Har lest litt på forskjellige sider (forsvaret.no & milforum), og det virker som 2. bataljon skal bytte innrykk med panserbataljon, og ha hovedinnrykket sitt i januar i stedet. Altså kan det være en av grunnene til at de fleste får innkalling til januar? Det var forresten også veldig få plasser igjen på det tidspunktet jeg ringte inn. Bare 25 ledige plasser allerede nå til januar. Dermed bør vel folk som absolutt vil inn i 2. bataljon plukke opp telefonrøret snarest. Noen andre som skal inn i 2. bataljon januar 2010? Skulle med bytta til sommeren som da er stappfull...Noen får meg til å tro at det ikke er så fullt som man skal ha det til noen plasser...har vel heller med hvor forsvaret trenger personell osv. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Snakket nettopp med VPV og fikk satt meg opp på 2.Bn januar 2010. Så vi sees der om jeg ikke kommer inn på HBS Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Fikk planlagt innkallelse for en månedes tid siden, skulle i luftforsvaret Januar 2010. Ringte og byttet til slutten av Juli 09. gikk lett som bare det, snakka med en veldig trivelig fyr. Som noen andre her sier så har det litt å si at man viser litt initiativ og interesse, og ikke kommer som de lathansene som subber rundt og ljuger på seg den ene skaden etter den andre for å slippe 12 måneder med alle utgifter dekket og plenty av dagpenger. Skjønner ikke at folk vil slippe egentlig, det eneste som kunne holdt meg hjemme var hvis forloveden satte seg helt på bakbeina. Anyways, når jeg snakka med han så var det eneste som gjenstod for meg for å få innkalling var å se om jeg hadde fri vandel. Heldigvis har jeg aldri blitt stoppa i kontroll. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har du fått innkallelsesbrev enda? Ringte før påsken og fikk beskjed muntlig om at jeg ville bli innkalt, men har dog ikke kommet noet brev enda... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå