Gå til innhold

Innkalt til førstegangstjeneste 09

r.giggs

Anbefalte innlegg

SBBN 12 august. Bardøfoss->Heggelia leir tror jeg det var.

Men satser på at den vil havne i postkassa i løpet av neste uke.

Da jeg snakket med vpn for et par uker siden fikk jeg høre at det tar ca 6 uker hvis man f.eks bytter tjeneste til at de får ny vandel osv fra politiet. Og deretter ca 2 uker til at man får innkallelsen.

Men du skal nokk møte på sessmovollen den 12.aug for helse og tannsjekk før vi blir sendt oppover til Heggelia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter rekrutten har du som regel fri etter kl 16.00 til å dra hvor du vil, hvis det ikke er bestemt noe annet. Tror jeg.

Blir kjedelig for deg å dra til bardufoss og ta fly til Gardemoen, for å så fly tilbake samme dag :p

Høres flott ut :D

hehe, japp, litt teit :p

Men har søkt om utsettelse til jeg er ferdig som lærling, som blir i februar 2010, og har forstått det slik at det bare er innkalling på bardufoss i januar 2010? isåfall skal jeg vel ikke inn før i 2011 0o

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Men har søkt om utsettelse til jeg er ferdig som lærling, som blir i februar 2010, og har forstått det slik at det bare er innkalling på bardufoss i januar 2010? isåfall skal jeg vel ikke inn før i 2011 0o

er jo ingen garanti for at du kommer inn på bardufoss heller da.

du kan komme inn på en annen avdeling i 2010, selv om det står bardufoss på din innkalling nå.

er ikke slik at du er garantert å beholde plassen du allerede har fått.

jeg ble innkalt til en avdeling, søkte utsettelse og ble sendt til en annen avdeling når ny innkallelse kom.

Lenke til kommentar

hmm, ja var iallefall combat service support jeg var kommet inn på nå, og har forstått at det er sjoførjobb og slikt, og vet ikke hvor kompetent jeg er til noe annet siden forsvaret mener jeg er fargeblind og slikt..

Er det mulig at jeg ikke blir kaldt inn etter utsettelse? ble ikke innkalt i fjor.

Lenke til kommentar
Bardufoss er jo bare stedsnavnet der leirene Rustad og Heggelia ligger. er vel ca 5 avdelinger der, og det er værtfall innrykk i juli, august og september tilsammen på alle avdelingene.

Madla har også innrykk i Mars. Muligens de har det andre steder også. Ligger vell en tabell med datoer på vpv-sine hjemmesider

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål. Fikset flybilett til Gardemoen den 11.august via forsvaret pga jeg rekker ikke til Sessvollmoen innen klokken 10.00 hvis jeg skal ta et fly på onsdag den 12. august. Hvordan er det med overnatting? Må jeg ta inn på et hotel eller kan forsvaret ordne noe? Tenkte jeg skulle ringe å høre imorgen hvis jeg husker på det.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Skjønner godt at du ikke rekker deg fram til sessmovollen, for det finnes ikke :b Sessvollmoen derimot, det er nok dit du skal! Regner med forsvaret årner med overnatting i leir om man må møte opp før innrykk, slik er det iallefall på Madla mener jeg å ha lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...