Kakebakelate Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 SBBN 12 august. Bardøfoss->Heggelia leir tror jeg det var. Men satser på at den vil havne i postkassa i løpet av neste uke. Da jeg snakket med vpn for et par uker siden fikk jeg høre at det tar ca 6 uker hvis man f.eks bytter tjeneste til at de får ny vandel osv fra politiet. Og deretter ca 2 uker til at man får innkallelsen. Men du skal nokk møte på sessmovollen den 12.aug for helse og tannsjekk før vi blir sendt oppover til Heggelia. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jaja, har jo bare gått 2 uker siden uke 17. Men føles som en evighet Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Det greie med at jeg er blitt kalt inn på bardufoss, er at jeg bor 20 minutt unna men er det mye fritt når man er i millitæret? tenker på muligheter til å dra hjem av å til Endret 6. mai 2009 av Complexity Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 etter rekrutten har du som regel fri etter kl 16.00 til å dra hvor du vil, hvis det ikke er bestemt noe annet. Tror jeg. Blir kjedelig for deg å dra til bardufoss og ta fly til Gardemoen, for å så fly tilbake samme dag Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) etter rekrutten har du som regel fri etter kl 16.00 til å dra hvor du vil, hvis det ikke er bestemt noe annet. Tror jeg. Blir kjedelig for deg å dra til bardufoss og ta fly til Gardemoen, for å så fly tilbake samme dag Høres flott ut hehe, japp, litt teit Men har søkt om utsettelse til jeg er ferdig som lærling, som blir i februar 2010, og har forstått det slik at det bare er innkalling på bardufoss i januar 2010? isåfall skal jeg vel ikke inn før i 2011 0o Endret 7. mai 2009 av Complexity Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Bardufoss er jo bare stedsnavnet der leirene Rustad og Heggelia ligger. er vel ca 5 avdelinger der, og det er værtfall innrykk i juli, august og september tilsammen på alle avdelingene. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ah, gode gamle Heggelia leir. Hvor etter endt tjeneste, man stikker innom "Svingen" og drikker seg dritings. Hvor vinteren er evig mørk, og sommeren er evig kald. Ah, måtte jeg aldri vende tilbake dit... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Men har søkt om utsettelse til jeg er ferdig som lærling, som blir i februar 2010, og har forstått det slik at det bare er innkalling på bardufoss i januar 2010? isåfall skal jeg vel ikke inn før i 2011 0o er jo ingen garanti for at du kommer inn på bardufoss heller da. du kan komme inn på en annen avdeling i 2010, selv om det står bardufoss på din innkalling nå. er ikke slik at du er garantert å beholde plassen du allerede har fått. jeg ble innkalt til en avdeling, søkte utsettelse og ble sendt til en annen avdeling når ny innkallelse kom. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 hmm, ja var iallefall combat service support jeg var kommet inn på nå, og har forstått at det er sjoførjobb og slikt, og vet ikke hvor kompetent jeg er til noe annet siden forsvaret mener jeg er fargeblind og slikt.. Er det mulig at jeg ikke blir kaldt inn etter utsettelse? ble ikke innkalt i fjor. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Så, er det flere som skal i luftforsvaret i slutten av Juli? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Bardufoss er jo bare stedsnavnet der leirene Rustad og Heggelia ligger. er vel ca 5 avdelinger der, og det er værtfall innrykk i juli, august og september tilsammen på alle avdelingene. Madla har også innrykk i Mars. Muligens de har det andre steder også. Ligger vell en tabell med datoer på vpv-sine hjemmesider Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Så, er det flere som skal i luftforsvaret i slutten av Juli? Oppmøte på Madla 29. Juli! Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Fikk min varsel om planlagt innkalling i dag Brigade Nord, 2.bataljon, Hæren - januar 2010. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Et lite spørsmål. Fikset flybilett til Gardemoen den 11.august via forsvaret pga jeg rekker ikke til Sessvollmoen innen klokken 10.00 hvis jeg skal ta et fly på onsdag den 12. august. Hvordan er det med overnatting? Må jeg ta inn på et hotel eller kan forsvaret ordne noe? Tenkte jeg skulle ringe å høre imorgen hvis jeg husker på det. Endret 7. mai 2009 av Runarbs Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Du kan overnatte på Sessvollmoen. Det skal ikke være noe problem, bare ta med innkallinga og vis den i vakta. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skjønner godt at du ikke rekker deg fram til sessmovollen, for det finnes ikke :b Sessvollmoen derimot, det er nok dit du skal! Regner med forsvaret årner med overnatting i leir om man må møte opp før innrykk, slik er det iallefall på Madla mener jeg å ha lest. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Da dumpet innkallingen ned i postkassen min i dag Luftvernartilleribataljonen på Ørland Hovedflystasjon, oppmøte 19. august kl 14.00. Andre som skal inn der? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Okei. Går det vanlige rutebusser forbi Sessvollmoen da? Ikke at det egentlig haster så mye med å finne det ut pga det er ennå en stund til august Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Går vel en del til Gardemoen, som forsvaret arrangerer frakt til Sessvoll fra. Foresten Runarbs, jeg skal møte innen 08.30 på Sessvollmoen 12.Aug Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Okei. Da snakkes vi sikkert i løpet av den dagen. Forresten hvordan er det med laptop under rekrutten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå