Gå til innhold

Innkalt til førstegangstjeneste 09


r.giggs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendte en mail til VPV i dag hvor jeg spurte om jeg ville bli innkalt til sommer/høst siden jeg ikke har motatt et brev fra dem enda. Blir spennende å se hva de svarer (hvis de svarer). Håper på Garden i januar 2010 siden august og okotober ikke passer for min del.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar
jeg ringte vpv på mandag, fikk meg flyttet over til 2.bt!

ringte idag og fikk beskjed om at jeg var planlagt innkalt der jeg også! venter spennt på post nå.

 

Hvor skulle du egentlig?

 

Fyren på vpv sa at jeg kom til å få selve innkallelsen om 3-4 uker ;)

 

Hadde opprinnelig planer om å bli kystjeger, men bestemte meg for å heller prøve meg på fallskjermjeger.

men ettersom jeg hadde calve-legg perthes(?) når jeg var 5år fikk jeg ikke optimal karakter på fysikken på sesjon, noe jeg synes er latterlig, iom at jeg har drevet med idrett på veldig høyt nivå siden den gang og ikke hatt noen som helst plager med hoften i ettertid.

Lenke til kommentar

Jeg fikk varsel om innkalling til KNM Harald Haarfagre utenfor Stavanger mars 2010 (Luftforsvaret)

Synes egentlig tidspunktet er ekstremt dårlig.. Jeg vil ikke inn på skole nå etter VGS, så jeg tenkte å jobbe et år for så å ta videre utdanning. Men slik som det er nå så må jeg søke meg inn på skole allerede til neste skoleår for å ha noen sjanse til å utsette førstegangstjenesten.

Frist for utsettelse er 1. September 2009.

 

Er veldig fornøyd med at jeg "kom inn" i luftforsvaret og veldig fornøyd med å havne på rekruttskole på Mandla.

Håper bare jeg blir utplassert i nærheten av noe som har med fly å gjøre etter rekruttskolen. Er meget opptatt av fly og luftfart, så jeg håper på det beste :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Jeg fikk varsel om innkalling til KNM Harald Haarfagre utenfor Stavanger mars 2010 (Luftforsvaret)

Synes egentlig tidspunktet er ekstremt dårlig.. Jeg vil ikke inn på skole nå etter VGS, så jeg tenkte å jobbe et år for så å ta videre utdanning. Men slik som det er nå så må jeg søke meg inn på skole allerede til neste skoleår for å ha noen sjanse til å utsette førstegangstjenesten.

Frist for utsettelse er 1. September 2009.

 

Er veldig fornøyd med at jeg "kom inn" i luftforsvaret og veldig fornøyd med å havne på rekruttskole på Mandla.

Håper bare jeg blir utplassert i nærheten av noe som har med fly å gjøre etter rekruttskolen. Er meget opptatt av fly og luftfart, så jeg håper på det beste :)

 

Tror du kan ringe vpv å bytte til et tidligere tidspunkt hvis det passer bedre. Men du får ikke utsatt førstegangstjenesten med mindre du har fått en plass du ikke er sikret til neste år. Det er en ordning som gjør at hvis man søker skole og får plassen vil plassen stå der til du er ferdig med førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Hva i helvette skal dere i bn2? Eneste dere gjør da er å marsjere på Mauken, verdens kaldeste mest vindfulle fjell. DRIT! Om dere skal til Skjold søk Ingeniør og Pansret Ingeniør komp. Ping.

I Ping lærer dere alt som de lærer i bn2+sprenging+mineryddning/sprengning/rekognosering/kjennskap+brolegging+brosprengning+ at dere slipper å gå på fjellet. Dere blir kjør opp.

Lenke til kommentar

jeg har sykt lyst å bli innkalt til GSV men ringte til vpv og de sa jeg ikke kom til å få noen innkallelse før tildigst sommeren 2010 og da blir det sannsynligvis ikke noe av da jeg nok har begynt på studier..

Uansett, tror dere det vil være noe poeng å ringe inn å syte å prøve å "krangle" meg inn nå til sommeren?

Lenke til kommentar
Hva i helvette skal dere i bn2? Eneste dere gjør da er å marsjere på Mauken, verdens kaldeste mest vindfulle fjell. DRIT! Om dere skal til Skjold søk Ingeniør og Pansret Ingeniør komp. Ping.

I Ping lærer dere alt som de lærer i bn2+sprenging+mineryddning/sprengning/rekognosering/kjennskap+brolegging+brosprengning+ at dere slipper å gå på fjellet. Dere blir kjør opp.

 

Snakker du av erfaring? Har neste bare hørt positive ting om 2.bataljon

Lenke til kommentar

Det mer du maser på forsvaret det mer får du igjennom. Mas og mer mas! funker som faen.

 

Om jeg snakker av erfaring? Det vil jo alltid bli slik at vi som var ingeniører hater 2bn og motsatt. Men ja, jeg var storm ingeniør i ett år. Min erfaring sier at vi fikk mer variert utdanning. Mens 2bn kanskje skjøt mer og trente hardere, så fikk vi mye forskjellige kule kurs.

 

Jeg har kjørt pressluftborr og motorsag i forsvaret. Sprengt skap og stålrør. Jeg har sprengt og armert skarpe miner med 15kg sprengstoff. 2bn kan skryte av å ha skutt med RFK, 12,7 MITR og AG3. Kasta handgranat og bruke granatutskytningsrør. Dette fikk vi i ingeniør gjør i tillegg til alt det andre. +hagle!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284

Lurer på en ting og gidder ikke å lage en ny tråd.

 

Jeg tror jeg var veldig heldig når det gjaldt synstesten på sesjon og nå når jeg skal inn i juli skal jeg jo ta den igjen. Lurer på om jeg kan bli sendt hjem eller ikke dit jeg vil?

Lenke til kommentar
Fikk varsel om planlagt innkalling til 2.Bataljon i januar 2010, men ringte vpv og flyttet det til august :)

 

Da skal vi inn samtidig :)

 

En god venn av meg har fått innkalling til 2.bataljon, Brigade Nord. Januar 2010. Han prøver å få byttet til August.

Skjer med at alle får innkalling i Januar da? Jeg tror at de gjør det med vilje, slik at man får mulighet til å bytte.

Fikk heldigvis bytta til September 2009. Sjøforsvarets rekruttskole.

I klassen min er det 3av13 gutter som ble kalt inn.. Jeg er en av dem.

Ellers er det ca 7 av 40 gutter på i trinnet våres som har fått innkalling - alle i Januar 2010 og de fleste i sjøforsvaret.

 

Gleder meg til september, jeg! :D

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...