Gnurk Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hallo - vurderer sterkt å bytte ut mine 2 x 8800 GTX; er ikke helt fornøyd: Har mye trøbbel med SLI, samt at de blokkerer mye av luftstrømmen i kabinettet, og ytelsen i 2560 x 1600 ble ikke *helt* som forventet. Er vel egentlig GTX295 som er alternativet, men har noen bekymringer; Har en (ikke overklokket) E6850 CPU, vil denne dra ned ytelsen "mye"? Leser mange av testene på nett hvor de stort sett kjører i7-prosessorer eller annet snacks overklokket til 3,7-3,8GHz - så jeg ble litt betenkt. Er det noen som har erfaringer med oppgradering til GTX295? En annen sak er jo støy, nå skal det sies at jeg har en OCZ ProXstream 1000W som bråker som en turbinmotor, men det er kanskje noen som har noen erfaringer om de fant det nødvendig å kjøpe headset som reduserer bakgrunnsstøy eller om det "går greit"? Tar imot alle innspill. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Den kommer til å dra ned ytelsen veldig mye. Lenke til kommentar
Gnurk Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Hmm.. Har prøvd å lete fram noe data på hvor mye, er bare spent på hvor mye jeg "taper" på å beholde E6850, men finner ikke noe spesifikt på det. Ikke verdt å putte et GTX295 i et system med en slik prosessor med andre ord? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Med den oppløsningen (2560x1600) og kanskje 4xAA vil du sjelden være CPU begrenset med en E6850. Lenke til kommentar
Gnurk Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Med den oppløsningen (2560x1600) og kanskje 4xAA vil du sjelden være CPU begrenset med en E6850. Takk for det - regner med jeg tar sjansen på en liten oppgradering. Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du kan prøv å overklokk litt på cpuen. Du merker forskjell siden sli liker litt fytt ifra cpuen Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 I den oppløsningen du nevner så blir nok CPU-en sjeldent en flaskehals. Om CPU-en likevel skulle bli en flaskehals så merker man veldig fort forskjell t.o.m. med en liten overklokk. Hvis du investerer i et kort som GTX 295 så har du vel råd til en alternativ prosessorkjøler også? (Om du ikke har det fra før av da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå