NgZ Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) "Hijab må ikke forveksles med den tradisjonelle tildekkingen ved bruk av slør og skjerf/tørkle som i Islam kalles "khimār". Kan ikke du forklare meg forskjellen? er? Men herregud, les noen av postene da. Du har fått flere linker til hva hijab er - et politik plagg som stammer fra Iran og ble symbolet for den type ideologi blandt radikale muslimer. Det er en form for tildekning, men det er samtidig noe (helt) annet. Vanlig tildekning er å surre/legge et hvilket som helst annet tøystykke enn en hijab på hodet for å skjule håret. red: skaut: eller f.eks: hijab: Endret 8. april 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Skal vedde på at det med åpenbaring er piss. Hu har sikkert brukt hijab lenge men tatt av under intervjuet... Jaja... Hu får velge mellom hijab eller jobben.... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Budeie argumentet til muslimene: En klassisk norsk budeie med skaut som melker kyr, vil skautet ha en funksjon, at det ikke kommer hår i melka. På samme måte bruker vi dag hårnett i fabrikker hvor kontaminasjoner i produktet er uønsket. Hijab derimot har ingen funksjon. Jeg som mann bruker hårnett på fabrikken hvor jeg jobber, men ikke faen om jeg bruker det ellers. PrettyBoy, hvorfor går ikke du med hijab? Hørt om likestilling? Endret 8. april 2009 av Svedge Lenke til kommentar
Erman Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Budeie argumentet til muslimene:En klassisk norsk budeie med skaut som melker kyr, vil skautet ha en funksjon, at det ikke kommer hår i melka. På samme måte bruker vi dag hårnett i fabrikker hvor kontaminasjoner i produktet er uønsket. Hijab derimot har ingen funksjon. Jeg som mann bruker hårnett på fabrikken hvor jeg jobber, men ikke faen om jeg bruker det ellers. PrettyBoy, hvorfor går ikke du med hijab? Hørt om likestilling? Ifølge Islam finnes det former for tildekning som menn også skal følge. Bl.a. skal man ikke vise den delen av kroppen som ligger mellom nedre del av magen og til rett under knærne, og ikke ha på seg smykker av gull fordi det signaliserer rikdom. Som vi vet fra innvandrersamfunnet idag, blir dette ikke fulgt.... Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) PrettyBoy, hvorfor går ikke du med hijab? Hørt om likestilling? Finnes noen kleskoder for menn også, og det er likestilling i islam, men kvinner og menn har forksjellige roller.. og ikke ha på seg smykker av gull fordi det signaliserer rikdom.Som vi vet fra innvandrersamfunnet idag, blir dette ikke fulgt.... Finnes alltid noen som ikke følger reglene, og jeg visste ikke at alle innvandrere var muslimer?hmm, Du er klar over at finnes nordmenn som også er muslimer,. Endret 14. april 2009 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Erman Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 PrettyBoy, hvorfor går ikke du med hijab? Hørt om likestilling? Finnes noen kleskoder for menn også, og det er likestilling i islam, men kvinner og menn har forksjellige roller.. og ikke ha på seg smykker av gull fordi det signaliserer rikdom.Som vi vet fra innvandrersamfunnet idag, blir dette ikke fulgt.... Finnes alltid noen som ikke følger reglene, og jeg visste ikke at alle innvandrere var muslimer?hmm, Du er klar over at finnes nordmenn som også er muslimer,. Ikke heng deg opp i generaliseringer er du grei... Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 PrettyBoy, hvorfor går ikke du med hijab? Hørt om likestilling? Finnes noen kleskoder for menn også, og det er likestilling i islam, men kvinner og menn har forksjellige roller.. og ikke ha på seg smykker av gull fordi det signaliserer rikdom.Som vi vet fra innvandrersamfunnet idag, blir dette ikke fulgt.... Finnes alltid noen som ikke følger reglene, og jeg visste ikke at alle innvandrere var muslimer?hmm, Du er klar over at finnes nordmenn som også er muslimer,. Ikke heng deg opp i generaliseringer er du grei... Ikke skjær alle over en kam, så skal jeg være grei,. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Skulle likt å sett/hørt reaksjoner på noen som stiller opp med solkorset på jobb... For de som ikke vet: solkorset er et "speilvendt" nazikors, dog med en HELT annen betydning og har overhodet ingenting med nazismen å gjøre, men det gir assosiasjoner fordi det for et utrent øye (eller i et speilbilde, for den saks skyld) ser helt likt ut! Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Skulle likt å sett/hørt reaksjoner på noen som stiller opp med solkorset på jobb... For de som ikke vet: solkorset er et "speilvendt" nazikors, dog med en HELT annen betydning og har overhodet ingenting med nazismen å gjøre, men det gir assosiasjoner fordi det for et utrent øye (eller i et speilbilde, for den saks skyld) ser helt likt ut! Solkors eller korshjul, et kors på innsiden av en sirkel og hvor endene på korsets armer berører sirkelen, er et av de eldste og mest utbredte symboler i verden. http://no.wikipedia.org/wiki/Solkors Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Skulle likt å sett/hørt reaksjoner på noen som stiller opp med solkorset på jobb... For de som ikke vet: solkorset er et "speilvendt" nazikors, dog med en HELT annen betydning og har overhodet ingenting med nazismen å gjøre, men det gir assosiasjoner fordi det for et utrent øye (eller i et speilbilde, for den saks skyld) ser helt likt ut! Solkors eller korshjul, et kors på innsiden av en sirkel og hvor endene på korsets armer berører sirkelen, er et av de eldste og mest utbredte symboler i verden. http://no.wikipedia.org/wiki/Solkors Oh, ok... Hva er navnet på korset nazikorset ble speilvendt fra da? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Skulle likt å sett/hørt reaksjoner på noen som stiller opp med solkorset på jobb... For de som ikke vet: solkorset er et "speilvendt" nazikors, dog med en HELT annen betydning og har overhodet ingenting med nazismen å gjøre, men det gir assosiasjoner fordi det for et utrent øye (eller i et speilbilde, for den saks skyld) ser helt likt ut! Solkors eller korshjul, et kors på innsiden av en sirkel og hvor endene på korsets armer berører sirkelen, er et av de eldste og mest utbredte symboler i verden. http://no.wikipedia.org/wiki/Solkors Oh, ok... Hva er navnet på korset nazikorset ble speilvendt fra da? Denne du tenker på? http://nn.wikipedia.org/wiki/Svastika Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Denne du tenker på?http://nn.wikipedia.org/wiki/Svastika Tydeligvis: I India og store delar av Asia er ulike variantar av svastikaen brukt som eit teikn for alt det gode: Gud, lykke, evig liv, eller sola. (...)solhjulet - i form av et speilvendt hakekors - symbol for buddhistiske templer. Endret 14. april 2009 av Dunsay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå