Gå til innhold

Ble nektet å jobbe med Hijab på 7-11 - begynte med Hijab dagen før


fox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja men da stemmer jo ikke det ene du sier med det andre.

I den tidligere posten din sammenligner du hijab med hatt, lue og caps. Ingen av de tre er religiøse plagg.

 

Det kan det jo forsåvidt være for vedkommende eller hvem som helst andre bare de sier det. Det er ikke mulig å bekrefte hva som er hellig for folk, og ved å tilatte relgiøse plagg i uniformerte yrker er det i prinisppet det samme som å åpne for hva som helst.

Lenke til kommentar
Ja men da stemmer jo ikke det ene du sier med det andre.

I den tidligere posten din sammenligner du hijab med hatt, lue og caps. Ingen av de tre er religiøse plagg.

 

Det kan det jo forsåvidt være for vedkommende eller hvem som helst andre bare de sier det. Det er ikke mulig å bekrefte hva som er hellig for folk, og ved å tilatte relgiøse plagg i uniformerte yrker er det i prinisppet det samme som å åpne for hva som helst.

 

Ikke enig. I nevnte tilfelle var det en muslimsk jente som ønsket å bruke hijab i tjeneste. Altså ingen hvem-som-helst som ønsket å bruke lue, caps, eller hatt.

Gjengageren her er at hijab blir brukt som et skjold man skyver foran seg for å hele tiden ta ny territorie i norsk lovverk.

Lenke til kommentar
Ja men da stemmer jo ikke det ene du sier med det andre.

I den tidligere posten din sammenligner du hijab med hatt, lue og caps. Ingen av de tre er religiøse plagg.

Klar over at dette ikke er relgiøse plagg, selvom hijab er et relgiøst plagg, så er det alikevel et klesplagg,.Forstår du hva jeg mener?Og hvorfor jeg sammenlignet hijab med lue,cap osv, får du lese i mitt innlegg :)

Lenke til kommentar

Jeg leste det du skrev, det var jo derfor jeg stusset og ville ha en endelig avgjørelse.

Enten mener du at hijab er et religiøst plagg, eller så mener du at det er et helt vanlig plagg. Man kan ikke få både pose og sekk.

Er hijab et religiøst plagg, så skal den behandles som det. Dvs. at alle muslimske kvinner i Norge må følge Islamsk Råd i deres utsagn om at muslimske jenter SKAL bruke hijab.

Er hijab kun et vanlig plagg, kan man ikke bruke arbeidsmiljøloven som grunnlag for å kjempe for retten til å bruke hijab på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar

Desuten, hvis vi skal tillate alle religiøse plagg, ja da må vi tillate ALLE religiøse plagg. jeg vil forøvrig starte å gå med oppned korset mitt, pentagrammet o.l.

 

Anyway, jeg tenker ikke så kjempe mye på dette, det som jeg reagerte mest på er hvordan hun startet med det dagen før og så sa at hun var helt avhengig av det. Når det er sånne normale jobber så tenker jeg ikke så mye på det, når det er mer høytidelige jobber: Jurrist, dommer, advokat, Politi, brannmann/dame og sånn så synes jeg det er noe annet, men nå er jo det også en annen diskusjon.

 

men, jeg er ikke hu dama, så hvor knyttet hun er til Hijaben kan ikke jeg si. Jeg bare sier at jeg synes det er rart at hun er avhengig av den, når hun starta md den en dag før hun startet å jobbe.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Om tråden generelt må jeg si at jeg synes det er nesten skummelt at en jente som vil bære et tøystykke på hodet på 7-11 generer over 300 innlegg (der enkelte til og med trekker inn at hijab er støtte til drap, trusler, sharia, steining av homofile og jenter og jeg vet ikke hva) - fokuset gjør meg helt matt. Faen heller - det er norsk tradisjon at arbeidstakere fremmer krav overfor arbeidsgivere, norske arbeidstakere er ikke akkurat verdenskjent for å stå med lua/hijaben i handa og godta alle betingelser, tvert i mot har vi muligens verdens mest innflytelsesrike fagforeninger og strengeste arbeidsmiljølov. Sånn sett viser jenta at hun er godt integrert - og jobbe vil hun også.

 

Skummelt? så det at samfunnet i norge forandrer seg drastisk ettersom vi slipper fler og fler invadrere inne er HELT greit?

 

hijab er nå BEVIST ikke et religiøst plagg, men politisk, og det politiske ståtedet til hijab grupper er at homofile, urene, osv skal DREPES, ergo et symbol vi ikke ønsker her i norge.

 

norsk tradisjon og fremme krav sier du? ja det er det helt klart! men har du ærlig talt noensinne hørt om en som går til avisa fordi han blir nekta ha på lue inne? hun er ikke godt integrert hun flyter på bølgen av møkkafolk som har klart og lage en big deal av en så UTROLIG liten sak. saken er i bunn og grunn slik:

 

kan jeg ha på hijab inne?

 

svar: nei.

 

sak ferdig

 

helt på lik linje som, kan jeg gå med joggebukse på jobb?

 

svar: nei

 

eller....

 

kan jeg bruke lue inne?

 

svar: nei

 

/end sak.

 

grunnen til at dette er så stort er at norges sammfunn TILATER at vi tripper på tå rundt religiøse grupper og stiller rompehullet til disp vær gang de har noe og klage på \ kreve, noe som ikke fører til integrering men utskillelse.

 

invandrere har nå kommet til norge og må dermed jobbe som en norsk person, les; uten hijab og \ eller dagelig bønnemøter \ spessielle krav til mat i kantine \ ekstra fri \ alt annet av krav som må være ektra ordinært, det er opp til vær enkelt Dagelig leder og kansje ta visse hensyn og invildige enkelte forespørsler, (ikke KRAV) men får du et nei så ER DET ET NEI!

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Jeg leste det du skrev, det var jo derfor jeg stusset og ville ha en endelig avgjørelse.

Enten mener du at hijab er et religiøst plagg, eller så mener du at det er et helt vanlig plagg

Jeg mener fortsatt at det er religøst plagg, ikke politisk, men fortsatt så er det klesplagg, skjønner du hva jeg mener?Akkuratt som kjede med kors, det er reliøst smykke, men det er fortsatt et smykke?

hijab er nå BEVIST ikke et religiøst plagg, men politisk, og det politiske ståtedet til hijab grupper er at homofile, urene, osv skal DREPES, ergo et symbol vi ikke ønsker her i norge.

Sier igjen hijab er ikke et politisk plagg, Ikke glemme at homofilt samliv mellom menn var straffbart i Norge frem til 1972, Den norske kirke er delt i spørsmålet om å ansette homofile prester. Kirkemøtet og flertallet av biskoper er imot likekjønnede ekteskap, Norge regnes internasjonalt for å være et liberalt land hva holdninger til homofile angår. Likevel opplever mange homofile trakassering og vold. En undersøkelse publisert av NOVA 13. september 2007 der 11 500 ungdommer i ungdoms- og videregående skole i Oslo ble spurt, viste at homofile og bifile gutter og jenter er overrepresentert på trakasserings- og voldsstatistikken. Der en og to prosent av hhv. heterofile jenter og gutter opplevde mobbing i hverdagen, var tallet for homofile og bifile jenter og gutter hhv. fem og 23 %. Videre viste rapporten at der 15 og 36 % av heterofile jenter og gutter hadde opplevd trusler om vold, var tallet for homofile og bifile jenter og gutter hhv. en tredjedel og halvparten. Tallene for vold så alvorlig at den rammede har måttet oppsøke legehjelp, viser at hhv. 40 % og 18 % homofile og bifile gutter og jenter har opplevd dette, mot hhv. 13 % og fem % for heterofile. Undersøkelsen viser også at mobbingen, truslene og volden hovedsakelig utøves av jevnaldrende og familie.

invandrere har nå kommet til norge og må dermed jobbe som en norsk person, les; uten hijab og \ eller dagelig bønnemøter \ spessielle krav til mat i kantine \ ekstra fri \ alt annet av krav som må være ektra ordinært, det er opp til vær enkelt Dagelig leder og kansje ta visse hensyn og invildige enkelte forespørsler, (ikke KRAV) men får du et nei så ER DET ET NEI!

Og det finnes innvandrere i muslimske land, som vil ha "spesielle" krav, som, svinekjøtt i butikkene/kantine fri på søndager, juleaften, osv ;) Man må tilpasse seg hverandre, men er enig i det du sier, Sier lederne Nei, så er det et Nei,.Men on topic, så er jeg ingen grunn til at denne jenta ikke kan jobbe med hijab på7/11, når som jeg har sagt flere ganger, Lederen som er reitangruppen har tillatt dette :)

Lenke til kommentar
Jeg leste det du skrev, det var jo derfor jeg stusset og ville ha en endelig avgjørelse.

Enten mener du at hijab er et religiøst plagg, eller så mener du at det er et helt vanlig plagg

Jeg mener fortsatt at det er religøst plagg, ikke politisk, men fortsatt så er det klesplagg, skjønner du hva jeg mener?Akkuratt som kjede med kors, det er reliøst smykke, men det er fortsatt et smykke?

 

Er litt rart at du ikke kommenterer eksemplene mine Mr...

Lenke til kommentar
Jeg leste det du skrev, det var jo derfor jeg stusset og ville ha en endelig avgjørelse.

Enten mener du at hijab er et religiøst plagg, eller så mener du at det er et helt vanlig plagg

Jeg mener fortsatt at det er religøst plagg, ikke politisk, men fortsatt så er det klesplagg, skjønner du hva jeg mener?Akkuratt som kjede med kors, det er reliøst smykke, men det er fortsatt et smykke?

 

Er litt rart at du ikke kommenterer eksemplene mine Mr...

Hva mener du?Kan jeg ikke mene at det er et relgiøst plagg, samtidig som det er klesplagg?

Lenke til kommentar
Hva mener du?Kan jeg ikke mene at det er et relgiøst plagg, samtidig som det er klesplagg?
Joda. Man kan også hevde at det ikke er et politisk plagg også, og ignorere linker som viser til at det er det. Men mer sant blir det ikke.

Kan du henvise meg til disse linkene?Hvorfor mener du at det er et politisk plagg?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...