Gå til innhold

Ble nektet å jobbe med Hijab på 7-11 - begynte med Hijab dagen før

fox

Anbefalte innlegg

Bor en i Norge, så får en bøye seg etter dei lovene som er her. Vist ikke så er det bare å reise heim.

Kanskje du bør lese loven da? Du har tydeligvis ikke lest ordet religionsfrihet?

Så det er der problemet ligger? At muslimene ikke forstår hva som står? Det betyr også at jeg har religionsfrihet forstår du. Det betyr faktisk at jeg skal slippe å bli pådyttet din tro, Jens sin tro osv. Derfor er det viktig å sette visse begrensninger for hva man tillater i det offentlige rom, i tillegg til på arbeidsplassen.

Hva muslimer gjør i sine egne hjem driter jeg i, rett og slett. Men jeg akter ikke å få pådyttet deres religiøse viss-vass når jeg skal på butikken, jeg ønsker heller ikke å bli pådyttet kristenfolkets tro - da det er Grisotto som er universets hersker. Jeg ønsker også frihet fra religion. Altså for de som ikke tro på noen guder, de skal slippe dette konstante presset fra ulike religiøse. Hva man tror på er i bunn og grunn ens egen sak, man er fri til å tro hva man vil, men det er altså rom for å legge begrensninger på hvordan man praktiserer sin religion.

Man kan f.eks ikke tillate hverken kristne eller jøder å steine verken homofile eller voldtatte jenter.

Det er ytringsfrihet her i landet, men det betyr ikke at man kan si akkurat hva man vil, det er visse begrensninger, bl.a for hvordan man kan si noe.

Enklere enn dette kan det ikke bli faktisk.

Om det er så ille her i Norge, så er det fullt mulig å flytte. Det er snart blitt så ille her at jeg vurderer å rømme fra det landet jeg er født i. Sosialismen og snillismens klamme hånd nekter å slippe taket i landet mitt, så jeg vurderer sterkt å rømme, finne et sted hvor det stilles krav til innbyggerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da foreslår jeg at du heller angriper problemet på et langt mer betent område. Alle korsene som henger rundt om i landet. Akkurat nå sitter jeg å ser ut på en blokk utenfor vinduet som har et 4 meter høyt kors festet på veggen, som hviler der å "tvinger" sin tro på folk.

Det er en ting jeg lurer på, hvis dette plager deg så fælt Nikka, hvorfor er jeg ikke istand til å oppdrive noen innlegg hvor du har klaget på dette før Hijab-saken så daganslys?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du heller angriper problemet på et langt mer betent område. Alle korsene som henger rundt om i landet. Akkurat nå sitter jeg å ser ut på en blokk utenfor vinduet som har et 4 meter høyt kors festet på veggen, som hviler der å "tvinger" sin tro på folk.

Det er en ting jeg lurer på, hvis dette plager deg så fælt Nikka, hvorfor er jeg ikke istand til å oppdrive noen innlegg hvor du har klaget på dette før Hijab-saken så daganslys?

vi bor FORTSATT i norge! et fundamentalt KRISTENT land ikke muslimsk om du er kristen eller ikke er KNEKKENDE likegyldig, poenget er at ikke "fremmedreligioner" skal komme hit og pushe og kreve akkurat som jeg ikke skal dra til muslimland og henge opp kors!

faan så jøvelig vanskelig og forstå kan det ikke være?

Lenke til kommentar

Jeg mener at jeg bl.a har klaget på kirkeklokkene som vekker meg på søndags morgen. Jeg tror nok bare du må lete litt bedre. Jeg har diskutert så lenge jeg kan huske på dette forumet, med forvirrede kristenfolk, så dette er ikke noen ny oppførsel fra min side. :)

Lenke til kommentar

Til digitalglenn,.

I Nikka sitt innlegg snakket han om relgionsfrihet fra ALLE relgioner, at han ikke ville at noen relgioner skulle bli "dytta" på han, i butikkene og gatene osv. Mirza sa: "Akkurat nå sitter jeg å ser ut på en blokk utenfor vinduet som har et 4 meter høyt kors festet på veggen, som hviler der å "tvinger" sin tro på folk"

Vi vet at det er et "kristent"land, men selvom det er et kristent land, skal jeg få lov til å praktisere min relgion som en muslim,nettopp pga grunnlag av relgionsfriheten her,.Uten å dytte dette på noen. Så kan man snakke om hvor går grensen.,Men har lest at folk sier det er opp til ledelsen å avgjøre om hijab er tillatt eller ikke på arb.plassen, det er jeg helt enig i, og når REITANGRUPPEN har tillatt dette som er eier av 7/11 og Rema1000, hvorfor er dette da fortsatt en diskusjon?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

vi bor FORTSATT i norge! et fundamentalt KRISTENT land ikke muslimsk om du er kristen eller ikke er KNEKKENDE likegyldig, poenget er at ikke "fremmedreligioner" skal komme hit og pushe og kreve akkurat som jeg ikke skal dra til muslimland og henge opp kors!

nå har hun ikke kommet inn i 7/11 og begynt og muslimisere 7/11, hun vil gå med hijab for faen. Er det så lett å få inn i pappskallen din? Hvordan kan du sammenligne det med "komme til muslimland og henge opp kors", tulling. blir irritert av folk som deg. OG hvorfor kan man ikke gå med Hijab? gir det dårlig kundebehandling? dårlig retningssanns(siden man dekker ørene)?

Ingen skal komme å nekte meg, å praktisere min religion, Bare fordi de ikke liker det(subjektiv mening)

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

nå har hun ikke kommet inn i 7/11 og begynt og muslimisere 7/11, hun vil gå med hijab for faen. Er det så lett å få inn i pappskallen din? Hvordan kan du sammenligne det med "komme til muslimland og henge opp kors", tulling. blir irritert av folk som deg. OG hvorfor kan man ikke gå med Hijab? gir det dårlig kundebehandling? dårlig retningssanns(siden man dekker ørene)?

Ingen skal komme å nekte meg, å praktisere min religion, Bare fordi de ikke liker det(subjektiv mening)

hun kan ikke gå med hijab fordi ledelsen sier det strider mot uniformreglement, end of discussion. og gå til media og bitche og klage er en TYPISK taktikk muslimer bruker nå om dagen for og få vilja si, og det er så helt jævelig at det blir brukt liberale stemmer og mennesker til og gli inn vilja si, det ender tilslutt med fler og fler søknader og krav og mer og mer media oppstyr. det er UTVIKLIGEN av saker som denne som gjør meg så eitrandes forbanna, ikke nødvendigvis at hu vil gi med hijab på jobb.

Når du kommer i en situasjon du har en sjef eller retningslinjer og følge er det sykelig respektløst og drite i alt av regler og gå alternative veier for og VRI vilja si inn koste hva det koste vill. dette gjelder FOR allt og ALLE ikke bare religion.

Lenke til kommentar
Til digitalglenn,.

I Nikka sitt innlegg snakket han om relgionsfrihet fra ALLE relgioner, at han ikke ville at noen relgioner skulle bli "dytta" på han, i butikkene og gatene osv. Mirza sa: "Akkurat nå sitter jeg å ser ut på en blokk utenfor vinduet som har et 4 meter høyt kors festet på veggen, som hviler der å "tvinger" sin tro på folk"

Vi vet at det er et "kristent"land, men selvom det er et kristent land, skal jeg få lov til å praktisere min relgion som en muslim,nettopp pga grunnlag av relgionsfriheten her,.Uten å dytte dette på noen. Så kan man snakke om hvor går grensen.,Men har lest at folk sier det er opp til ledelsen å avgjøre om hijab er tillatt eller ikke på arb.plassen, det er jeg helt enig i, og når REITANGRUPPEN har tillatt dette som er eier av 7/11 og Rema1000, hvorfor er dette da fortsatt en diskusjon?

det handler ikke om og DYTTE på religion, egentlig er ikke dette et religionsspm, jeg kan ikke gå med caps når jeg jobber, hun kan ikke gå med hijab så enkelt er det faktisk.

et kors på veggen dytter ikke på folk religion det gjør heller ikke en hijab, grunnen til at religion i det hele tatt er et tema i denne debatten er at hun respektløst gjemmer seg bak religion og det er jeg forbanna lei av at SPESSIELT muslimer og radikale kristene gjør, begge religionsgrupper bruker sin religion for og få det som de vil og det er FEIL.

det gjør det ganske MYE værre at muslimisme er en innflyttningsreligion og at de da komemr til norge og gjemmer seg bak "relegionsfrihet" for og stort sett prøve og gjøre som faan de selv vil. en ting er hyklerske kristene som jeg forøverig hater nesten like mye, men når du i tillegg flytter til et nytt samfunn og kjører så hardt på som muslimene gjør om dagen er det på SÅ mange måter feil.

Lenke til kommentar

Diggyglenn:

Du har fortsatt ikke svart på spm mitt?Kanskje du ikke skjønner hva jeg spør om,.

Du sier selv det er ledelsen som bestemmer uniformen på arb.plassen, jeg er HLET ENIG i dette men når selve ledelsen som er REITANGRUPPEN i dette tilfelle går ut i media og sier, hijab på arb.plassen er tillatt, mitt spm da:hvorfor er du fortsatt imot hijab på arb.plassen?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Diggyglenn:

Du har fortsatt ikke svart på spm mitt?Kanskje du ikke skjønner hva jeg spør om,.

Du sier selv det er ledelsen som bestemmer uniformen på arb.plassen, jeg er HLET ENIG i dette men når selve ledelsen som er REITANGRUPPEN i dette tilfelle går ut i media og sier, hijab på arb.plassen er tillatt, mitt spm da:hvorfor er du fortsatt imot hijab på arb.plassen?

ganske enkelt fordi hun ble nektet av dagelig leder, debatten skulle tatt slutt der.

får du nei av sjefen ER det nei ikke: tja gå og bitch i media så hovedgruppen må bøye seg for og slippe søksmål fra fagorganisasjoner.

Leste du sist innlegg? hvis ja, les igjen

Lenke til kommentar
Daglig leder kan ikke nekte henne i dette, når ledelsen over han igjen, har tillatt dette, regler og lover gjelder alle franchise på 7/11 ikke hver enkelt ;)

greit nok i klokskapets etterpålys men der og da viste ikke hun dette. ergo bitch klag og sutre til man får vilja si, gjerne dra in media og engasjer liberale dustemikler i debatten da får de det akkurat som de vil! :nei:

Lenke til kommentar
Daglig leder kan ikke nekte henne i dette, når ledelsen over han igjen, har tillatt dette, regler og lover gjelder alle franchise på 7/11 ikke hver enkelt ;)

bare for å kommentere det der, jeg vet ikke hvordan dette er i 7/11, men det er ikke alle Franciser som må følge alle lover og rettningslinjer innenfor bedriften til punkt å prikke, det står om det i kontrakten.

Lenke til kommentar
7/11, Deli de Luca osv, like regler for alle franchise, finnes flere trenger ikke å ramse opp alle..Du mener at det står i kontrakten, at franchise kan følge noen lover som passer han bare?

og det vet du fordi du eier en 7\11 franchise eller?

kansje du bare har "tilfeldigvis" sett en av kontraktene... eh nei!

Lenke til kommentar

Nei dette vet jeg fordi jeg har selv vært ansatt som ass.butikksjef på 7/11, og en venn av meg driver en Deli de Luca, Har vært på en del seminarer, kurser, der har vi hele tiden blitt minnet på om at alle 7/11 skal ha samme mål, lover, regler, derfor kan man ikke bytte på utseende eller uniformen innenfor 7/11, og Deli de Luca eierne er gamle 7/11 eiere,.og de deler samme syn på dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...