Gå til innhold

Ble nektet å jobbe med Hijab på 7-11 - begynte med Hijab dagen før


fox

Anbefalte innlegg

vel i bedrifter som 7-11 så har man en uniform, jeg jobbet selv i dyreparken og der kunne vi ikke gå med solbriller for eksempel.

7/11 og Rema1000 som eies av reitangruppen, når styret tillater hijab på jobb, så skjønner jeg ikke hvorfor dette er en diskusjon, men ja det er litt mistenksomt at dagen etter hun får begynner å gå med hijab, men skal ikke utdype meg no mer der. Men uansett så skal jo arb.giver ansette person pga kvalikafisjoner og ikke utseende,.

Og hvorfor fikk dere ikke lov til å bruke solbriller?

 

Jeg vet ikke hvorfor, men kan jo gå litt på det at det er mer "komfertabelt" å snakke med en som du kan se. Jeg synes i allefall det er bedre å prate med en hvor jeg kan se vedkomne i øynene, enn en person som jeg ikke kan se øynene på.

 

Hvis ikke kan det jo være det prinsippet at alle uniformene skal være like.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man får nok ikke det. Jeg kan f.eks ikke ta på meg en kappe av griseskinn med hode og gå inn i en moské. Det vil jeg kalle diskriminering!

 

Du ja, men jeg tror ikke det står noe sted i loven at det er ulovlig med en kappe av grisekinn. De kan føle seg diskriminert, men det får de bare venne seg til. Du forstår - enda så vanskelig det måtte være - at det er lovene som bestemmer og ikke individets følelser.

Jeg tror du gikk glipp av noe viktig i mitt innlegg. *ler*

Lenke til kommentar
Eller kanskje de ville trodd at du bare var ute etter å lage kvalm? At "konduite" ikke bare var et fremmedord, men et fremmed konsept?

Nei, det er en del av min kultur og ikke minst ideologi. For oss er grisen hellig, det er et krav i grisismen å bl.a kle seg i den hellige drakten. Hvorfor er det plutselig "å lage kvalm" når jeg vil utøve mine rettigheter? Eller kanskje er det slik at det er bare muslimer som skal ha denne retten?

Lenke til kommentar

Grisisme, du kan ikke bare finne på en relgion, krever en viss tilhengere, og burde vært praktisert i flere år,

Men ja visst du vil utøve dine rettigheter, fint for deg, da kan du søke om dette..men for å gjøre dette så må du ha noe å backe dette opp med,.ikke bare snakke i løse lufta, bare for å kverrulere og være barnslig, og visst du virkelig vil besøke en moske, så møter jeg deg gjerne og kan godt følge deg til en moske, men ville ha advart deg om den hellige drakten din, at dette vil vekke negativ oppmerksomhet, og hvorfor vil du til en moske i det hele tatt, men en grisedrakt?

Lenke til kommentar

Jeg for min del har ingen problem med og skjønne at det faktisk er et problem for 7-11 at ansatte for gå kledd akkurat som de vil selv,

bedrifter som har besøkende kunder vil gjerne ha en viss kontroll på hvodan ansatte ser ut, blir litt på samme måte som om at jeg skulle møtt opp i dress på set intervju til en leder stilling hvor jeg går mye i møter, for og dagen etter jeg får jobben møter jeg opp i en gammel olabukse og lusekofte

 

eller om en homofil bestemmer seg for og stille i ultra trang lærbukse... ELLER for og dra det til religion, at en satanist møter opp med mye symboler og død og fordervelse genser. man kan ikke gjøre som man vil i arbeidlivet man MÅ rette seg etter hva bedriften\kjeden sier. i noen jobber er det viktigere med antrekk en andre, en tlf selger i et mørkt rom i en bygning trenger ikke ta på dress vær dag. mens en selger eller butikkansatt som blir sett av utenforstående vær dag må kle seg orntlig, simple logic.

 

arbeidsantrekk ER viktig normale mennesker får ikke gå kledd akkurat som de vil hvorfor skal muslimer det?

 

er faktisk DRIT lei av at NORGE som samfunn skal bøye og tøye seg i alle retninger for muslimer, klarer ikke de inrette seg etter norsk lov og levemåte kan de pakke seg ut av landet!

nei jeg sier ikke at de ikke skal få lov og gå med hijab på fritida eller be i sin egen stue. for all del la dem gjøre det, men og kreve egene resturanter, skoler, jobbantrekk, fridager kirker, og ande økonomiske eller levegoder fra staten og sin arbeidplass syns jeg blir helt latterlig feil.

 

integreringpolitikken i norge er på tur ned i dass, vi integrerer dem ikke vi lar dem bygge sitt eget ismlam midt i våre egene byer og skiller dem ut HELT fra vårt sammfunn.

 

for noen kan man kansje kalle meg rasistisk, men tro meg jeg bryr meg null om hudfarge og hvor folk kommer fra sålenge de gjør 3 meget enkle ting

 

1. LÆR NORSK

2. følg norsk lov!

3. Juster deg etter norsk levemåte i det ofentlige \ Arbeidsliv

 

Vi har lenge hatt forskjellige religiøse grupper i norge, jøder, kristene, satanister, ateister for og nevne noen muslimer derimot er de fantastisk flinke på og kreve og lage bråk i media nesten vær eneste dag.

 

en liten edit:

 

om det er noen nå som kommer og sier at kristene har fått krav om spesialdager mtp påske kristi himmelfart OSV så kan dere spare dere.

 

norge som land er grunnalagt på kristen tro og verdier, akkurat som andre land er muslimske. det jeg prøver og få folk til og forstå er at når man FLYTTER inn i et nytt samfunn og ny levemåte kan man ikke endre den, man må INNRETTE seg.

 

det blir som jeg skulle flytte til iran og kreve fri kristi himmelfartsdag eller i påsken, muslimer kan ikke de dra hit og kreve fri på ramadan eller whatever og få kle seg som de vil.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
man MÅ rette seg etter hva bedriften\kjeden sier

Ja, og reitangruppen sier at de ikke har noe imot hijab på arbeidsplassen, akkuratt som IKEA tidligere har sagt ;)

Så hvorfor avslag?

NORGE som samfunn skal bøye og tøye seg i alle retninger for muslimer, klarer ikke de inrette seg etter norsk lov og levemåte kan de pakke seg ut av landet!

Nettopp det Norge ikke gjør, de innfrir ikke alle søknader fra muslimer, jøder osv. De tar opp det som kan tilpasses inni systemet, tror mange glemmer at de det finnes NORDMENN som har NORSKE foreldre som er muslimer, visst de skal pakke kofferten, hvor skal de?

det blir som jeg skulle flytte til iran og kreve fri kristi himmelfartsdag eller i påsken, muslimer kan ikke de dra hit og kreve fri på ramadan eller whatever og få kle seg som de vil.

For din info visst du lever i en muslimsk stat, så har du lov til å fra på søndager, og juleaften, du kan få hjelp av staten til å bygge kirker synagoger osv. Og muslimer de krever ikke, de søker,.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
man MÅ rette seg etter hva bedriften\kjeden sier

Ja, og reitangruppen sier at de ikke har noe imot hijab på arbeidsplassen, akkuratt som IKEA tidligere har sagt ;)

Så hvorfor avslag?

NORGE som samfunn skal bøye og tøye seg i alle retninger for muslimer, klarer ikke de inrette seg etter norsk lov og levemåte kan de pakke seg ut av landet!

Nettopp det Norge ikke gjør, de innfrir ikke alle søknader fra muslimer, jøder osv. De tar opp det som kan tilpasses inni systemet, tror mange glemmer at de det finnes NORDMENN som har NORSKE foreldre som er muslimer, visst de skal pakke kofferten, hvor skal de?

det blir som jeg skulle flytte til iran og kreve fri kristi himmelfartsdag eller i påsken, muslimer kan ikke de dra hit og kreve fri på ramadan eller whatever og få kle seg som de vil.

For din info visst du lever i en muslimsk stat, så har du lov til å fra på søndager, og juleaften, du kan få hjelp av staten til å bygge kirker synagoger osv. Og muslimer de krever ikke, de søker,.

 

nå sa jeg ingenting om at det ikke skal være lov og spørre \ søke om fri jeg snakker om at mange muslimer faktisk vil ha sine egene arbeidregler, dessuten nevner jeg ikke julaften som er 1! gang i året, såvidt jeg vet er det vanelig og ha en dag fri i uka om det så er på søndag eller onsdag er vel klekkende likegyldig, poenget er at man inretter seg etter dit man flytter ikke omvendt.

 

ang muslimer med "norske" røtter, greit nok de ikke har noe sted og dra, de må alikevell skikke seg etter norge som samfunn, ellers få får de rett og slett starte et nytt liv i en muslimsk stat.

 

reitan gruppen sa vel streng tatt ikke GOGO HIJAB de sa at det ikke tydelig står nekt mot det, however en franchise bedrift burde være litt tilbakeholden med og endre på "uniforms"

koden, og skal vi være realistiske tror jeg reitan gruppen vil prøve og holde seg innenfor ingen hijab på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Grisisme, du kan ikke bare finne på en relgion, krever en viss tilhengere, og burde vært praktisert i flere år,

Men ja visst du vil utøve dine rettigheter, fint for deg, da kan du søke om dette..men for å gjøre dette så må du ha noe å backe dette opp med,.ikke bare snakke i løse lufta, bare for å kverrulere og være barnslig, og visst du virkelig vil besøke en moske, så møter jeg deg gjerne og kan godt følge deg til en moske, men ville ha advart deg om den hellige drakten din, at dette vil vekke negativ oppmerksomhet, og hvorfor vil du til en moske i det hele tatt, men en grisedrakt?

 

Og Islam og kristendom er ikke bare snakk i løse lufta på lik linje med grisisme og andre ting som både han og jeg kan "finne på" her og nå ? Jeg kan høre stemmer i hodet mitt fra guder som kan be meg om å gå med hva som helst hvor som helst, enten det er barnslig eller ikke. Det er like troverdig og like "løst" som hvilken som helst annen relgion. Syntes at det at mange tror på noe helt ut av det blå er et dårlig argument for å gjøre det verken mer akseptert eller troverdig, husk at både jesus og muhammed var personer som i sin tid hadde enorm konkuranse fra andre "profeter", de begynte med bare en som fant på noe der og da, men skrek tillfeldigvis høyest og ble hørt.

 

 

Angående solbriller, Hijab, elgehatt osv osv i uniformerte yrker. Er det ikke ett godt nok argument at det bare ser veldig dumt ut med folk kledd ut forskjellig ?

Lenke til kommentar
Grisisme, du kan ikke bare finne på en relgion, krever en viss tilhengere, og burde vært praktisert i flere år,

Men ja visst du vil utøve dine rettigheter, fint for deg, da kan du søke om dette..men for å gjøre dette så må du ha noe å backe dette opp med,.ikke bare snakke i løse lufta, bare for å kverrulere og være barnslig, og visst du virkelig vil besøke en moske, så møter jeg deg gjerne og kan godt følge deg til en moske, men ville ha advart deg om den hellige drakten din, at dette vil vekke negativ oppmerksomhet, og hvorfor vil du til en moske i det hele tatt, men en grisedrakt?

 

Og Islam og kristendom er ikke bare snakk i løse lufta på lik linje med grisisme og andre ting som både han og jeg kan "finne på" her og nå ? Jeg kan høre stemmer i hodet mitt fra guder som kan be meg om å gå med hva som helst hvor som helst, enten det er barnslig eller ikke. Det er like troverdig og like "løst" som hvilken som helst annen relgion. Syntes at det at mange tror på noe helt ut av det blå er et dårlig argument for å gjøre det verken mer akseptert eller troverdig, husk at både jesus og muhammed var personer som i sin tid hadde enorm konkuranse fra andre "profeter", de begynte med bare en som fant på noe der og da, men skrek tillfeldigvis høyest og ble hørt.

 

 

Angående solbriller, Hijab, elgehatt osv osv i uniformerte yrker. Er det ikke ett godt nok argument at det bare ser veldig dumt ut med folk kledd ut forskjellig ?

Uansett, en relgion er en tilhørighet, må være en stor gruppe tilhengere, og ha vært praktisert i flere år, kan ikke "finne" på en relgion over en dag bare,.Derfor kan ikke grisisme være på lik linje med islam og kristendom osv,.

Lenke til kommentar
Grisisme, du kan ikke bare finne på en relgion, krever en viss tilhengere, og burde vært praktisert i flere år,

Akkurat som Jesus kunne finne på en religion så kan jeg det. Akkurat som at Buddha kunne finne på en religion så kan jeg det. Hvorfor må det praktiseres i flere år? Er min åpenbaring mindre verd fordi at jeg fikk den i går? Grisotto, kom til meg i en drøm natt til i går. Han fortalte meg at jeg måtte forandre livet mitt og gjøre hans ord kjent for resten av verden. Han sa også at jeg måtte skaffe meg et griseskinn, helst med hodet fortsatt sittende fast til det - det er den hellige drakten, som alle som ønsker å komme til Utopia må gå med. Grisotto er universets hersker og jeg er hans profet. Bøy dere i støve for den allmektige Grisotto. Dere vil se, snart vil dere oppdage hans vrede. Dette er min første spådom som Grisottos profet og sannelig sier jeg dere, snart vil dere forstå.

 

Hva har antallet tilhengere med saken å gjøre? Dere kan jo ikke være tilhengere av sannheten før jeg har forkynt den for dere.

 

Men ja visst du vil utøve dine rettigheter, fint for deg, da kan du søke om dette..men for å gjøre dette så må du ha noe å backe dette opp med,.ikke bare snakke i løse lufta,

Du våger å tvile på Grisottos profet? Jaja, du kommer ikke til Utopia i alle fall, du kommer til å stekes over grillen i Hermides kjøkken til evig tid. Han liker kjøttet sitt gjennomstekt, faktisk forkullet. Dessverre er det slik at grillen hans er magisk, du vil alltid henge over den om du ikke snur og bekjenner deg til Grisotto. Jeg, hans profet har talt. Jeg har da noe å backe det opp med, du må bare våge å tro. Jeg snakker heller ikke i løse lufta, jeg er Grisottos profet, jeg vil om ikke lenge nedtegne hans skrifter - han lovte meg å tale igjennom meg. Snart vil dere forstå, dere må bare åpne dere.

 

bare for å kverrulere og være barnslig,

Kaller du min tro barnslig og kverrulering? Jeg vil gi deg en sjanse til å be om unnskyldning og å dementere disse påstandene, hvis så ikke skjer så vil jeg rapportere deg for personangrep, diskriminering og latterliggjøring.

 

 

og visst du virkelig vil besøke en moske, så møter jeg deg gjerne og kan godt følge deg til en moske, men ville ha advart deg om den hellige drakten din, at dette vil vekke negativ oppmerksomhet, og hvorfor vil du til en moske i det hele tatt, men en grisedrakt?

Hvorfor jeg vil ha på meg min hellige grisedrakt som Grisotto har befalt meg? Er ikke det åpenbart? Grisotto har befalt meg det, derfor må jeg ha på meg denne hellige drakten. Den som ikke følger hans befalinger kommer til å leve i evig pinsel i etterlivet. Jeg vil selvsagt besøke moskeen slik at jeg kan omvende de stakkars muslimene, slik at de slipper å havne på Hermides grill - jeg ønsker å gjøre det fordi jeg bryr meg om mine medmennesker og deres skjebne.

Lenke til kommentar
religion er absolutt en tilhørighet ja, men og bruke religion for og få det som du vil er SÅ feil på så UFATTELIG mange plan.

 

og det er egentlig det det bunner ut i her, JEG er muslim og KREVER og få bruke hodetørklet mitt på jobb, hvordan folk kan mene det er rett er tja facepalm verdig.

Krever?hijab i politet saken, hun sendte inn en SØKNAD, krevde ikke..Man kan ikke kreve, men søke og visst det ikke strider imot norske lover og dogmer, så kan det vel innføres,.

Men når jeg har sett jenter med hijab, på 7/11, Deli, Mix, Rema, Ica, Ikea, overalt, hvorfor ikke denne 7/11?

Lenke til kommentar
religion er absolutt en tilhørighet ja, men og bruke religion for og få det som du vil er SÅ feil på så UFATTELIG mange plan.

 

og det er egentlig det det bunner ut i her, JEG er muslim og KREVER og få bruke hodetørklet mitt på jobb, hvordan folk kan mene det er rett er tja facepalm verdig.

Krever?hijab i politet saken, hun sendte inn en SØKNAD, krevde ikke..Man kan ikke kreve, men søke og visst det ikke strider imot norske lover og dogmer, så kan det vel innføres,.

Men når jeg har sett jenter med hijab, på 7/11, Deli, Mix, Rema, Ica, Ikea, overalt, hvorfor ikke denne 7/11?

Sikkert fordi arbeidsgiveren ikke liker religion eller ikke liker hijab.

 

Hadde vært artig å starta en religion hvor vi skulle gå rundt med røde klovne-hår og nese + noe annet dilldall på jobb.

Artig å sett hvor mange krav vi hadde fått infridd i forhold til de andre eventyrene.

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar
religion er absolutt en tilhørighet ja, men og bruke religion for og få det som du vil er SÅ feil på så UFATTELIG mange plan.

 

og det er egentlig det det bunner ut i her, JEG er muslim og KREVER og få bruke hodetørklet mitt på jobb, hvordan folk kan mene det er rett er tja facepalm verdig.

Krever?hijab i politet saken, hun sendte inn en SØKNAD, krevde ikke..Man kan ikke kreve, men søke og visst det ikke strider imot norske lover og dogmer, så kan det vel innføres,.

Men når jeg har sett jenter med hijab, på 7/11, Deli, Mix, Rema, Ica, Ikea, overalt, hvorfor ikke denne 7/11?

 

hun søkte og stortinget bøyde seg, betyr dette at muslimer i stor grad vil kreve og søke om mer og mer? ja! er det riktig at norge skal la sånne endringer skje? nei!

det er helt SINNSYKT hvordan norge bøyer seg for søknader og krav fra muslimer, blir rett og slett forbanna kjenner jeg.

 

og hva skjer når muslimer får avslag? jo vist faan de går til nermeste insh allah forening og lager et helvette uten sidestykke i media og for ofentligheten, er ikke det man kaller maktbruk og KREVE en ting så vet ikke jeg. på en måte håper jeg utviklingen fortsetter som nå, for da kan jeg om 40 år sitte og se på et norge som er halvt muslimsk og nesten flere invandrere en nordmenn, gni meg i hendene og si "i told you so"

 

For dere som nå mener jeg er radikal og helt gal så gjelder dette for meg og, om jeg så flytter til spania iran irak frakrike eller svergie. jeg MÅ rette meg etter ladet sin livstil i det offentlige, landet skal ikke rette seg etter hva jeg \ min gruppe mennesker ønsker og vil.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Ja NIKKA, så ta på deg drakten, og begynn å praktiser da, hva venter du på,.?

Det er ikke så enkelt, det er faktisk vanskelig å skaffe et ferskt griseskinn. Grisotto advarte meg mot dette, han fortalte at hedningene ville gjøre det vanskelig for meg å utøve min tro. Han fortalte meg at jeg ville bli latterliggjort, men at jeg bare skulle være sterk i troen og stå med hodet hevet, selv om alle ville prøve å trykke meg ned i søla. Han fortalte at han ville hjelpe meg å holde meg sterk. Jeg skal nok klare å skaffe dette skinnet, men det er altså min første oppgave som profet, å gjøre samfunnet oppmerksomme på at vi er her, og hva den virkelige sannheten er.

Lenke til kommentar

Uansett hijab er her for å bli, og det vil nok være flere mulismske kvinner med hijab ute på arb.plassen etterhvert. Dette er kjempebra, så for å slippe flere slike saker i framtiden, er det på tide å finne en løsning,.

Først får muslimske kvinner kritikk om at de ikke jobber, er bare hjemme og føder barn,snylter på skatten..

og når de vil uti arb.markedet så vil "dere" at de skal ta av seg hijaben eller bli hjemme??

Hijaben skal ikke taes av, og de skal heller ikke være hjemmeværende,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...