Hrodebert Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Men det har med religionen deres å gjøre. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Men det har med religionen deres å gjøre. Nei. Rett og slett feil. Islam setter stor verdi på renslighet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Refererte mer til å ikke ville dusje eller svømme sammen med "oss". Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Irrelevant for tema og diskusjonen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tja. Denne debatten som de fleste andre i "Oppslagstavlen" har allerede sklidd helt ut. Med tåpelige uttalelser, innlegg og retorikk uten kildebegrunnelse. Når brukeren Tmz kommer med en selvopplevd erfaring blir han latterliggjort og møtt med "dritt" (om ikke i ordlyd så i klare ord), som mener at "dette ikke kan stemme", når andre brukere forsvarer vedkommende blir de uttalt at dette er "irrelevant for tema og diskusjonen." En selvopplevd erfaring er nettopp dette, selverklært. Rart da at andre skal vite bedre. Som som alltid er dette sosialist nissenes (beklager) eneste forsvar i enhver debatt. Trist. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Synes dette er å gå for langt, vi kan ikke begynne å nekte hijab over alt. Det er tross alt religionsfrihet i landet og det er ingen negative virkninger å gå med hijab i slike yrker. At hijab skal bli forbudt i politiet er jeg med på siden det er viktig å ha en nøytral stilling osv. Men når du har en helt vanlig jobb og noen krever at det ikke skal være lov med hijab, da synes jeg at det blir diskriminering, og om det skulle være relevant; så er jeg en nordmann. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tja. Denne debatten som de fleste andre i "Oppslagstavlen" har allerede sklidd helt ut. Med tåpelige uttalelser, innlegg og retorikk uten kildebegrunnelse. Når brukeren Tmz kommer med en selvopplevd erfaring blir han latterliggjort og møtt med "dritt" (om ikke i ordlyd så i klare ord), som mener at "dette ikke kan stemme", når andre brukere forsvarer vedkommende blir de uttalt at dette er "irrelevant for tema og diskusjonen." En selvopplevd erfaring er nettopp dette, selverklært. Rart da at andre skal vite bedre. Som som alltid er dette sosialist nissenes (beklager) eneste forsvar i enhver debatt. Trist. Eh. Brukeren TMZ kom med uttalelsen "Jeg kjenner noen med hijab som lukter vondt". Føler du at det var hjelpsomt for debatten? Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg liker heller ikke religion, men jeg skjønner at vi er nødt til å forholde oss til det. Er forøvrig drittlei av at det kommer en milliard dumme sammenligninger som vikinghjelm og bunad hver gang hijabdebatten kommer opp. hvis dere vil sammenligne, så kom med noe som faktisk er det samme, altså hvor det foreligger et religiøst krav/oppfatning om plagget. Tingen her er at viking hjelm, bunad, dildo i håret, colaboks hjelm osv osv kan fint være et relgiøst symbol for meg, det er ingen som kan si at min fantasiverden er dårligere enn muslimene sin fantasiverden. Hvor er viking hjelm en dum sammenlikning, om en relgion som påkrever viking hjelm er den da mindre troverdig enn Islam ? Det er dette som er hele problemet med Hijab og andre relgiøse symboler, relgioner er bare tro, hvem som helst kan tro hva som helst og derfor kan ikke vi la relgion vekselvirke med f eks uniformsreglement Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Forskjell på en verdensreligion med 1.3 milliarder følgere og noe skvip du selv finner på, ja. Kanskje ikke prinsippielt, men i høyeste grad reelt. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Forskjell på en verdensreligion med 1.3 milliarder følgere og noe skvip du selv finner på, ja. Kanskje ikke prinsippielt, men i høyeste grad reelt. Så derfor skal vi diskriminere andre relgioner som har minde følgerer? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det syns jeg var en særdeles dårlig formulering, fadeless. Det betyr bare at man må se på realiteten i sammenligningene sine. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Så en stor religion får lov å bruke sine religiøse plagg, mens en liten får ikke lov? Endret 21. mars 2009 av Fadeless Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det må selvsagt bli en vurderingssak. Du argumenterer ved siden av poenget mitt. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det må selvsagt bli en vurderingssak. Du argumenterer ved siden av poenget mitt. Hvorfor skal det være en vuderingssak? Når en religion får lov til å bruke sine plagg, må no også andre religioner få lov. Eller er kanskje Islam bedre enn andre religioner fordi de er fleire? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 At religioner i det hele tatt skal ha noen som helst innvirkningskraft på vårt moderne samfunn anno 2009 er helt sinnssykt. GTFO. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ja, det var meg som slettet noen poster som spam... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg liker heller ikke religion, men jeg skjønner at vi er nødt til å forholde oss til det. Er forøvrig drittlei av at det kommer en milliard dumme sammenligninger som vikinghjelm og bunad hver gang hijabdebatten kommer opp. hvis dere vil sammenligne, så kom med noe som faktisk er det samme, altså hvor det foreligger et religiøst krav/oppfatning om plagget. Hvorfor er det bare religiøse som skal kunne hevde ett slikt krav? Jeg som ateist har altså ikke de samme rettighetene. Er det, det du prøver å si? I så fall, burde du skamme deg! Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Forskjell på en verdensreligion med 1.3 milliarder følgere og noe skvip du selv finner på, ja. Kanskje ikke prinsippielt, men i høyeste grad reelt. Prinsipielt er det absolutt ingen forskjell mellom islam og vilkårlig skvip jeg finner på, jeg er glad for at du ser hvordan jeg tenker. Sånn som jeg ser det er den reele forskjellen at om jeg griner fordi jeg ikke får viljen min pga min fantasi, så er jeg bare en person, mens muslimene som du påpeker er mange mange flere, det er her jeg syntes det andre viktige poenget i debatten kommer frem. Nemlig det at dersom flere har en merkelig overbevisning som krever at de bryter med ordinært reglement, så skal de bli hørt mens de induviduelle "troende" som tror på noe uvanlig skal bli glemt siden de ikke er mange nok til å sette press på samfunnet. Tror ikke at det er et veldig stort problem i praksis dersom muslimer får lov til å bruke Hijab i uniformsyrker, siden veldig få vil komme med andre krav til sin uniform fordi de fleste repsekterer et uniformsreglement. Men hvis en skulle kreve å f eks gå med cowboy hatt på 7/11 pga sin relgiøse overtro, da er det ingen som har noen gode rettferdige argumenter for å nekte vedkommende det. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Forskjell på en verdensreligion med 1.3 milliarder følgere og noe skvip du selv finner på, ja. Kanskje ikke prinsippielt, men i høyeste grad reelt. Prinsipielt er det absolutt ingen forskjell mellom islam og vilkårlig skvip jeg finner på, jeg er glad for at du ser hvordan jeg tenker. Riktig det; for det var en person med navnet Muhammed som for flere hundre år siden som fant på sitt skvip. En annen person het Jesus som fikk folk til å tro han var "Guds sønn", noe han ikke var alene om på den tida, men han ropte høyest av kvakksalverne. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ganske sjukt egentlig at et få tall av personer som levde for tusen år siden kan ha så mye å sei for dagens samfunn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå