Gå til innhold

Ble nektet å jobbe med Hijab på 7-11 - begynte med Hijab dagen før


fox

Anbefalte innlegg

Muslimer slår til igjen, sjekk lenken under.

 

http://www.dagbladet.no/2009/03/19/nyheter...idsliv/5358064/

 

Jeg vil gjene sitere etter henne

anveer hadde ikke på hijab da hun var i jobbintervju med den samme sjefen fordi hun begynte med hodeplagget dagen før hun skulle begynne på 7-eleven.

 

- Jeg prøvde den i butikken for første gang dagen før min første arbeidsdag, og fikk ikke lyst til å ta den av, sier Tanveer.

 

Hun mener det er irrelevant hvor lenge hun har gått med hijab.

 

- Nå er det en del av min identitet, sier Tanveer.

 

Hva ber de om? Jeg er dritt lei av hjiab og muslimer, de har krevd NOK. Da mener jeg NOK!

Tragisk!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva ber de om? Jeg er dritt lei av hjiab og muslimer, de har krevd NOK. Da mener jeg NOK!

Tragisk

Krevd?Krever vel ingenting, 7-11 som krever at hun ikke skal gå med hijab, som topicen sier, muslimer slår til igjen, det betyr at det kommer til å bli flere slike saker, at muslimske kvinner med hijab vil ut i arbeid, da må vi prøve å være fleksible og finne en ordning slik at begge parter er fornøyde. Ikke bare si NEI til hijab, men finne en løsning. Min mening, jeg ser ikke noe problem at en muslimsk kvinne med hijab jobbe på 7-11, hindrer vel henne ikke å utføre en god jobb:)

Lenke til kommentar

Ja gud bedre, mat på 7/11 blir ikke like god når en person med hijab har tilberedt den.

Den eneste grunnen til at hun ikke får bruke den er folk som er redd muslimer, haha det er så morsomt med disse folka.

 

Jeg er sikker på at de gjemmer eksplosiver og planer for å ta over verden med sin religion... :tease:

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar

Hadde du tatt deg tid til å lese hele innlegget i stedet for å banne og sverte så hadde du sikkert fått med deg at hijab er lov å bruke når du jobber på 7-eleven, men at regelverket er noe uklart.

Beklager

Kommunikasjonsdirektør Solfrid Flateby i Reitan Servicehandel som eier 7-eleven-kjeden synes det er leit at Tanveer opplevde å bli nektet å jobbe med hijab.

 

- Det jobber folk med hijab på 7-eleven og på Narvesen. Vi skal være fleksible, ikke diskriminere og ha rom for alle, sier hun.

 

Flateby tar likevel selvkritikk på at uniformsreglementet kanskje ikke er presist nok.

 

- Vi vil vurdere om det skal stå eksplisitt i reglementet at hijab er tillatt, slik at det ikke oppstår flere misforståelser, sier Flateby.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Hva ber de om? Jeg er dritt lei av hjiab og muslimer, de har krevd NOK. Da mener jeg NOK!

Tragisk

Krevd?Krever vel ingenting, 7-11 som krever at hun ikke skal gå med hijab, som topicen sier, muslimer slår til igjen, det betyr at det kommer til å bli flere slike saker, at muslimske kvinner med hijab vil ut i arbeid, da må vi prøve å være fleksible og finne en ordning slik at begge parter er fornøyde. Ikke bare si NEI til hijab, men finne en løsning. Min mening, jeg ser ikke noe problem at en muslimsk kvinne med hijab jobbe på 7-11, hindrer vel henne ikke å utføre en god jobb:)

 

Jeg siterer en gang til:

 

- Jeg prøvde den i butikken for første gang dagen før min første arbeidsdag, og fikk ikke lyst til å ta den av, sier Tanveer.

 

 

Wat?!?

Lenke til kommentar

Islam krangler seg frem.

 

Av egen erfaring som personalsjef er dette en vanlig taktikk.

Man møter til jobbintervju uten hijab, og stiller på jobb med hijab og nekter å ta den av.

I mange tilfeller har jentene ikke brukt hodetørklet gjennom oppveksten, men nylig giftet seg med en fra hjemlandet som ikke tillater at kona fortsetter sitt syndige liv som utildekket.

Kunne også nevne alle andre unoter man krever å få praktisere, men det hører nok hjemme i en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Hva ber de om? Jeg er dritt lei av hjiab og muslimer, de har krevd NOK. Da mener jeg NOK!

Tragisk

Krevd?Krever vel ingenting, 7-11 som krever at hun ikke skal gå med hijab, som topicen sier, muslimer slår til igjen, det betyr at det kommer til å bli flere slike saker, at muslimske kvinner med hijab vil ut i arbeid, da må vi prøve å være fleksible og finne en ordning slik at begge parter er fornøyde. Ikke bare si NEI til hijab, men finne en løsning. Min mening, jeg ser ikke noe problem at en muslimsk kvinne med hijab jobbe på 7-11, hindrer vel henne ikke å utføre en god jobb:)

 

Jeg siterer en gang til:

 

- Jeg prøvde den i butikken for første gang dagen før min første arbeidsdag, og fikk ikke lyst til å ta den av, sier Tanveer.

 

 

Wat?!?

Hun fant vel ut at hun skulle gjemme farlige våpen der for å drepe kunder.

 

Ser fremdeles ikke noe farlig med dette. Det er som om jeg skulle ha hatt et kors rundt halsen. - Jeg er tross alt en del av den norske STATSkirke og lever etter lover tuftet på kristendom.

Lenke til kommentar

Helt håpløst av muslimene alt de krever til en hver tid. HVORFOR skal sjefen henges ut fordi han ønsker felles regler på arbeidsplassen sin?

Synes det er flott at sjefer som han tør å si ifra, at her spiller det ingen rolle om man er kristen, muslim eller jøde for den sags skyld.

Religion tar bare større og større plass i samfunnet vårt idag. La arbeidsgiveren bestemme selv!

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet.

 

Folk går jo med alslags klær nå om dagen. Hijab er ikke av de verste plaggene du ser folk gå med. Synes egentlig det er et pluss i jobben på 7/11. Da slipper hun å miste hår i maten, i motsetning til norsk svett ungdom som jobber der, tror jeg en jente med hijab er rensligere enn andre.

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet.

 

Folk går jo med alslags klær nå om dagen. Hijab er ikke av de verste plaggene du ser folk gå med. Synes egentlig det er et pluss i jobben på 7/11. Da slipper hun å miste hår i maten, i motsetning til norsk svett ungdom som jobber der, tror jeg en jente med hijab er rensligere enn andre.

 

Si ikke det. De lukter jo så rart, disse muslimene. Dessuten har jeg hørt at de spiser barn.

Lenke til kommentar

Ser dere ikke prinsippet bak dette? Det handler ikke om hvor lenge hun har gått med hijab, det handler om friheten til å bruke den. Ikke bare for denne dama, men for alle andre damer som ønsker å bruke hijab på 7-11, på Kiwi og andre lignende arbeidsplasser der det ikke er noen god grunn til at man ikke kan bruke det.

 

Eller ser dere prinsippet, men nekter å godta at Norge er ett flerkulturelt land og ønsker at alle skal gå rundt i vadmel bukser og busserull?

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Tenk deg følgende scenario. På arbeidsplassen din jobber det en muslim, en jøde, en hindu, en budha og en kristen. Alle skal spise mat til forskjellige måltider, ha pause for å be flere ganger daglig og ha bestemte fridager av religiøse årsaker. Hvilket kaos ville ikke det skapt?

Det er klart at arbeidsgiveren må finne felles regler for alle de annsatte, og dette må de være klar over fra starten av i kontrakten. Det at denne kvinnen ikke var klar over at hijab ikke var ønsket på arbeidsplassen, er selvfølgelig svært dumt. Godt mulig at det her har skjedd en del misforståelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...