Gå til innhold

SPM Ang. Gående Arveskatt

Exfernis

Anbefalte innlegg

Får å gjøre en lang historie kort har jeg noe arveskatt som må betales.

Rundt sommertider i fjor fylte jeg ut det skjemaet der man skriver inn hva av verdier man arvet og kort tid etter fik jeg en bekreftelse på det var mottat.

Der stod det også at det ville ta inntill 6 måneder før jeg fikk innbetalingen og om det skulle ta lengre tid ville jeg bli underrettet.

Vel det har gått over 6 måneder nå, nærmere 9... frafaller staten sitt krav på arveskatt på noen måte da ettersom jeg ikke har blitt underettet om hvor lang tid dette kan ta nå?

Jeg har lagt til side en sånn-ca sum på hvor mye jeg tror det blir å betale pluss en del ekstra for sikkerhetsskyld men det er grenser for hvor lenge jeg gidder å vente.

Jeg har prøvd å lete opp noen lover men siden de er skrevet med en ordlegging man må være ganske så godt kjent med blir det umulig for mannen i gata og få en klar betydning fra dem, blir heller til tolkning for folk flest.

Så lurte rett og slett på om det er noen her som har peil på hvor lenge de har krav på penger, spesielt om det fortsatt gjelder siden det har gått over 8 måneder uten en lyd eller et ord fra staten... takker på forhand for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...