ygo Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Nettopp lagt inn rh9 men finner ikke ut av hvordan stille oppdateringsfrekvensen. Kjører nå 85hz men vil ha 100. Håper noen har svar Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Du må nok redigere /etc/X11/XF86Config (som root). Her er et utdrag ev det du trenger å redigere: Section "Monitor" Option "CalcAlgorithm" "CheckDesktopGeometry" HorizSync 27-75 Identifier "Monitor[0]" ModelName "1600X1200@60HZ" VendorName "--> VESA" VertRefresh 50-60 UseModes "Modes[0]" EndSection Så setter du inn dine egne verdier i stedet for mine :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
drall Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det er riktig at du må redigere /etc/X11/XF86Config eventuelt /etc/X11/XF86Config-4 om den filen eksisterer. Se man siden til XF86Config man XF86Config i terminal, eller man:XF86Config i konqueror. Lenke til kommentar
ygo Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 til meg står det Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "G90f" DisplaySize 370 270 HorizSync 30.0 - 97.0 VertRefresh 50.0 - 160.0 Option "dpms" EndSection Hva mener dere jeg skal forandre her? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Hva mener dere jeg skal forandre her? Det eneste du trenger å forandre i XF86Config-fila di er HorizSync og VertRefresh. Verdiene for disse finner du i monitor-manualen, eller du må google etter dem. Setter du disse verdiene riktig, blir alle frekvenser automatisk satt til det maksimale monitoren tåler. Lenke til kommentar
ygo Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Det eneste du trenger å forandre i XF86Config-fila di er HorizSync og VertRefresh. Verdiene for disse finner du i monitor-manualen, eller du må google etter dem. Setter du disse verdiene riktig, blir alle frekvenser automatisk satt til det maksimale monitoren tåler. Det er jo ikke tilfelle. I utgangspunktet sto den rett etter det som er oppgitt til skjermen. Jeg har forandra fra 180 til 160 da jetg trodde det var rett. Men får ikke mer enn 85Hz uansett Lenke til kommentar
whoi Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 XFree86 klarer ikke å finne maks Hz hos meg heller. Skjermen min klarer 85Hz i 1152x864, men jeg får bare 75Hz uansett hva jeg gjør. Bruker riktig hsync og vsync. Det samme skjer med enkelte versjoner av nvidia driverne i Windows også. Det er noe med at driverne prøver å finne ut hva skjermen takler, men klarer det ikke. Har prøvd å disable det auto detection opplegget i XF86Config, men den bare ignorerte det. Den eneste måten jeg klarer å komme utenom sperra, er ved å bruke en modeline generator. Jeg valgte 1152x864 i 85Hz på lista der, og kopierte den lange linja med tall og plasserte den sammen med hsync og vsync i XF86Config. Det kan jo være verdt et forsøk Lenke til kommentar
ygo Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 Den eneste måten jeg klarer å komme utenom sperra, er ved å bruke en modeline generator. Jeg valgte 1152x864 i 85Hz på lista der, og kopierte den lange linja med tall og plasserte den sammen med hsync og vsync i XF86Config. Det kan jo være verdt et forsøk Jaggu det funka Fine greier takk skal du ha Lenke til kommentar
whoi Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jaggu det funka Fine greier takk skal du ha Bare hyggelig Lenke til kommentar
iDude Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Den eneste måten jeg klarer å komme utenom sperra, er ved å bruke en modeline generator. Jeg valgte 1152x864 i 85Hz på lista der, og kopierte den lange linja med tall og plasserte den sammen med hsync og vsync i XF86Config. Hoi! Den der var ikke dum du... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Forresten, jeg fant et program som het gtf som lager modelines fra kommandolinja. Man kan også bruke generatoren som står på sida. Jeg prøvde programmet, og fikk en modeline som funka bedre enn den jeg hadde fra før. Den gamle modelinen jeg brukte utnytta ikke hele skjermen, men det gjorde den jeg fikk av det programmet. Var skikkelig enkelt å bruke, skrev bare: gtf 1152 864 85 så fikk jeg en modeline jeg kunne lime inn i XF86Config! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå