Gå til innhold

Ny MP3-spiller. Zune, Creative, iPod eller annet? Asap.

Anbefalte innlegg

Hello!

Nå har deg seg sånn at jeg kommer til å bestille en ny MP3-spiller innen de neste 3-4 dagene. Var på nippet til å slenge med en iPod i handlekurven min på apple nå, før jeg bestemte meg for å høre her først. Alltid mye gode råd å få. :) Jeg har ikke mange krav, så dette burde være enkelt. Er åpen for det meste sålenge det holder seg innenfor det lille jeg har igjen etter apple-shoppinga mi. Starter med å fylle ut standard-malen.

-Kapasitet. Akkurat hvor mange GB er ikke så nøye. Alt mellom 16 og opp funker.

-Batteritid? Er det så mye forskjell? Sålenge jeg kan ha den med ut hver dag gjør det ikke noe om jeg må ha den i laderen om natten. Forrige iPoden jeg kjøpte i 2002/2003 hadde battteri som varte lengre enn jeg trengte, så kan ikke skjønne om det har blitt noe dårligere.

-Bruksområde Den må tåle risting og hopping og spretting. Kommer ikke til å sitte stille med den. Helst så liten som mulig, så den får plass i bukselomma. Kommer til å bruke den ute, under alle slags aktiviteter og hobbyer.

- Skjermstørrelse Skjermstørrelse har ca. nada å si for meg, fordi jeg først tenkte jeg bare kom til å bruke denne som MP3-spiller. Etter å ha sett på Zune sine 80GB med videoavspilling ble jeg litt frista til det og, men det blir overflødig. Er hovedsaklig musikk jeg vil ha på den, og vil heller ha en liten jeg kan ha lett i lomma fremfor en stor jeg kan glane film på.

-Lydformater. D'oh :)

-Video? Se svar på "Skjermstørrelse" ovenfor.

-Tilkoblingstype og software? Kommer til å bruke den sammen med Mac-en min. iTunes hadde vært deilig å hatt som software, men kan nok vende meg til andre ting og. Ikke livsnødvendig med iTunes, men må kunne brukes med Mac.

-Tilbehør? Så lenge jeg får med lader er jeg videre pirkete på hva som følger med. Hadde vært deilig med en dock til Mac-en som jeg oppdatere spilleren på, og en uavhengig lader jeg kunne dra med meg i helgene osv.

-Brukervennlighet? ...

-Touchskjerm? vanlige knapper? Vil ha vanlige knapper.

-Radio? Radio virka deilig. Da kan man få alt av musikk til enhver tid, hvis man er lei listene sine. Så også at, som nevnt over, Zune hadde dette.

-wifi? og hvorfor wifi? Kunne ikke brydd meg mindre. :)

For min del står det og heller mot Zune. Fikk anbefalingen av en på jobben, og er egentlig ikke så kresen på hvilken spiller som skal få kjøre lyd inn i huet mitt. Ca. budsjett er vel på rundt 1500,- og tror det blir der. iPod funker også alltid, og jeg har vært fornøyd med alle Apple-produkter tidligere. Creative har bare hørt om, men aldri prøvd. Noen som har noen andre anbefalinger? Gi meg tips til den beste mp3-spilleren for meg (les: mine krav) til under 1500NOK :)

På forhånd, takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Zune funker ikke på mac. Zune funker ikke engang på ikke-engelske utgaver av windows uten litt hacking og styring. Zune er også harddiskbasert (80GB utgaven) noe som vil si at risting og spretting ikke er det beste.

Du har mye å oppdage her i verden hvis alt du har hørt av av merker er creative, apple og microsoft :p Den utfyllingen din var heller ikke veldig hjelpsom.....

"Batteritid? Er det så mye forskjell?" du får spillere med 10 timer batteritid og du får spillere med 60 timer batteritid, så ja - det er forskjell

"-Lydformater. D'oh smile.gif" hva slags svar er det? mange har musikksamling i mp3, noen i WMA, har du vært itunes bruker er det aac, kanskje flac hvis du har rippa i lossless.

Slik som det der står er det omtrent en halv million spillere som passer beskrivelsen.

Lenke til kommentar
Zune funker ikke på mac. Zune funker ikke engang på ikke-engelske utgaver av windows uten litt hacking og styring. Zune er også harddiskbasert (80GB utgaven) noe som vil si at risting og spretting ikke er det beste.

Takk, da funker ikke Zune for meg. :)

Du har mye å oppdage her i verden hvis alt du har hørt av av merker er creative, apple og microsoft :p Den utfyllingen din var heller ikke veldig hjelpsom.....
Hadde det ikke blitt veldig tungvint om jeg skulle skrevet opp alle alternativene jeg kunne gått for i tittelen?MP3-spillere og teknologi bak MP3-spillere bryr meg ikke nevneverdig, det er jo derfor jeg spør her. Du som har rakettekspertise innen MP3, kan jo anbefale meg et merke eller en spiller da? Hvis utfyllingen min er vag, så gå etter det da. Om du har hørt om en god spiller til rundt 1500, som tåler risting, er relativt liten, har grei batteritid, har over 16GB og kanskje mulighet for radio, så få høre om spilleren. Det skulle jo ikke være vanskligere? :)
"Batteritid? Er det så mye forskjell?" du får spillere med 10 timer batteritid og du får spillere med 60 timer batteritid, så ja - det er forskjell
10 timer batteritid og 60 timer batteritid er ikke noe forskjell for meg, som jeg prøvde å forklare i førsteposten. Jeg kommer til å overleve en lading over natten uansett. Skulle jeg i verste fall sitte fra 8 om morningen og høre konstant på spilleren til 20 om kvelden, skal jeg overleve noen timer uten musikk den kvelden.
"-Lydformater. D'oh smile.gif" hva slags svar er det? mange har musikksamling i mp3, noen i WMA, har du vært itunes bruker er det aac, kanskje flac hvis du har rippa i lossless.
Prøver på nytt: Hvis jeg skulle brukt iTunes, legger jeg jo bare filene inn i iTunes, de blir konvertert, voilá! De softwarene jeg har vært borti i fungerer på samme måte. Musikk fra maskinen (nedlastet/kjøpt/importert/egenkomponert) legges inn i programmet og blir konvertert til et fungerende format for spilleren.
Slik som det der står er det omtrent en halv million spillere som passer beskrivelsen.

Hvis det er så mange som passer, hadde det vel vært lett å anbefale én?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

hvis du skal ha minst 16gb, så betyr det at du kan ha så mye som 270 timer musikk som du skal ha innpå - normale folk vil helst unngå å konvertere det.

spillere jeg kommer på for øyeblikket som passer den vage beskrivelsen din:

creative zen mozaic, creative zen, creative zen xfi, sansa fuze, sansa e200, sansa express, sansa view, sony a829, sony s639, sony s739, samsung p2, samsung q1, samsung p3, cowon d2, cowon d2+, cowon o2, cowon i7, cowon s9, ipod touch, ipod nano, ipod classic.

trekk lodd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...