Gå til innhold

Søker "musikklagingsgruppe" eller lignende

skelayo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har holdt på å lage elektronisk(da mener jeg på pcen) musikk i ca 1 år nå, og har lyst til å joine en slags kommune innen det, om det finnes.

Urørt syns jeg var for tamt fordi de ikke har forum, Newgrounds er fylt med små unger.

Trenger noe der folk er trivelig og proffe, med forum eller irc chan.

Om noen har en link til meg, eller noe, så hadde det vært supert!

Her er 2 demo sanger:

(Denne er ganske gammel, var ukjent med EQ og compressor i den tiden, er ca 7 måneder gammelt)

www.ktv.no/~alhe-ktv/skela-mighty.mp3

(Denne er ca 3 måneder gammel, laget til nyttåret)

www.ktv.no/~alhe-ktv/skela-new_years_euphoria.mp3

Jeg kan lage nesten hvilken som helst type musikk, alt fra hard trance til disco/funk til spill-musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva slags programmer du bruker men de fleste programmer pleier å ha en ganske så aktiv community.

Men her er de jeg kjenner til og har brukt:

Traxinspace

Ctgmusic

dance-industries

Itillegg er jeg aktiv på modplug.com som er programmet jeg bruker for å lage musikk, merk at både traxinspace og ctgmusic var tidligere mest for folk som tracket men nå er alle velkomne.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har holdt på å lage elektronisk(da mener jeg på pcen) musikk i ca 1 år nå, og har lyst til å joine en slags kommune innen det, om det finnes.

Urørt syns jeg var for tamt fordi de ikke har forum, Newgrounds er fylt med små unger.

Trenger noe der folk er trivelig og proffe, med forum eller irc chan.

Om noen har en link til meg, eller noe, så hadde det vært supert!

Her er 2 demo sanger:

(Denne er ganske gammel, var ukjent med EQ og compressor i den tiden, er ca 7 måneder gammelt)

www.ktv.no/~alhe-ktv/skela-mighty.mp3

(Denne er ca 3 måneder gammel, laget til nyttåret)

www.ktv.no/~alhe-ktv/skela-new_years_euphoria.mp3

Jeg kan lage nesten hvilken som helst type musikk, alt fra hard trance til disco/funk til spill-musikk.

Jeg bare lurer. Hvilket program bruker du? hørtes bra ut ;-) Hørte den første nå. Litt rotete da ;P men det høres bra ut;-)

Endret av Ccconker
Lenke til kommentar

På første demo sangen brukte jeg FL studio, men gikk over til Reason 4 på andre demo sangen, synes det var mer oversiktlig.

Bruker Reason nå.

Forumet til reason er ikke noe bra, er ikke helt det jeg er ut etter.

Jeg tenkte mer som vgmix.com, men der er det ganske så dødt.

Her er enda en demo sang, den er rundt 4 måneder gammel, var da jeg først fikk reason og testet ut ting:

www.ktv.no/~alhe-ktv/skela-randomstuff.mp3

Lenke til kommentar

Du kan gjøre alt i de fleste programmer. Det er brukeren som er begrenser mulighetene, ikke programmene. Selv bruker jeg modplug tracker som i prinsippet er basert på hvordan man lagde musikk under amigadagene.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Du kan gjøre alt i de fleste programmer. Det er brukeren som er begrenser mulighetene, ikke programmene. Selv bruker jeg modplug tracker som i prinsippet er basert på hvordan man lagde musikk under amigadagene.

Selvfølgelig skjønner jeg at det går an i fl-studio. men det måtte ha vært veldig vanskelig, og han måtte ha brukt laang tid på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...