TheKims Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei fikk en dell studio 17 for 2 mnd siden. Er vannvittig plaget med at viften slår inn hvert 10 sekund. Pcen er helt kald under så kan ikke se helt vitsen med at viften slår seg på hele tiden. Noen muligheter å justere når viften slår seg på? Under spilling står den på full gass hele tiden selv om den er kald. Dette er utrolig irriterende Håper på hjelp Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Kanskje du kan gjøre dette i bios. Ellers har du kanskje ett porgram som kan gjøre dette. Har du forresten sjekket at den ikke er full i støv så den ikke får kjøing? Speedfan kan vel muligens også brukes. Er litt usikker her. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Hei har prøvd å sjekke i bios men finner ikke noe der. Lastet ned speed fan. fikk opp disse tallene HDD:29C TEMP1:43C TEMP2:39C TEMP3:0C CORE0:37C CORE1:41C Trenger litt hjelp med dette programmet slik at jeg ikke brenner opp alt Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du har nå i alle fall ganske normale tall. Jeg kan ikke så mye med speedfan da jeg bruker ett anet program som heter Smartguardian. Men det fungerer bare til nF4 hovedkort. Kanskje det popper noen andre forbi som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 bruker i8kfan til min inspiron 6400. Fungerer finfint. Tommefingerregel er vel at temperaturen helst ikke skal gå over ca 70. Etter du har konfigurert programmet, husk å sjekke at det fungerer da. Altså følg med temp når du jobber til windows og sjekk av vifta går hvis du spiller. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Fikk ikke til å sette den på automatisk. da låser maskina seg helt. Har satt den til å skru seg på slow når den når 50c og på off 40c Fast har jeg satt den på 60c og off på 50c Får ikke vifta til å skru seg av enda den bare er 37c på det meste akkurat nå. Bør jeg øke de tallene eller skal jeg la de stå slik? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) slett Endret 23. mars 2009 av Akidon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå