drexo Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg har en laptop på 166mhz som skulle vært koblet trådløst. Lurer på å kjøpe et D-Link DWL-650+ pcmciakort til denne. Har funnet på nettet at det kreves 300mhz, andre steder 100mhz.. Maskinen har 112mb ram og går fort nok for det den skal brukes til: web, mail, chat etc. Men ikke wLAN ?? Er det noen som har erfaring med "svake" maskiner og wLAN ? (spesielt DWL-650+ kortet) Lenke til kommentar
ols Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 prosessorhastighen er sikkert ikke noe problem. men jeg mener å ha hørt noe om eldre 16 bit PCMCIA kontra nyere 32 bit PCMCIA cardbus (eller noe i den dur). m.a.o. vil det være en grense et sted for hvor gammel en maskin kan være for a kunne brukes med endel nyere PC kort . kanskje maskinens spesifikasjoner mht PCMCIA kan gi en pekepinn? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Er det noen som har erfaring med "svake" maskiner og wLAN ? (spesielt DWL-650+ kortet) Jeg testet et 3com PC-card på en P133 det gikk greit det men jeg fikk kun 2Mb/s hastighet noe som jeg tror skyldes at maskinen var i svakeste laget. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg kjører 11Mbit wLAN på 133 (eller var denne laptoppen 166?...) Går helt utmerket det... på Windows 98, ME trur jeg ikke virka noe særlig... Bare pass på at OSet ikke tar for mye ressurser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå