Gå til innhold

Liten VIA-PC med plass til 2 PCI-kort. Hvor finner man små kabinett og passende PCI-riser card?

Anbefalte innlegg

Tenkte å bygge en veldig liten og stille PC hovesaklig beregnet på musikk og diverse ikke-krevende oppgaver. VIA-hovedkortene virker midt i blinken men jeg må ha 2 PCI-spor. Problemet mitt da er å finne et kabinett og riser-kort som passer i det kabinettet. Eneste jeg har funnet selv er et beindyrt rack-kabinett med riser-kort som kanskje ikke passer til hovedkorta.

Alternativt: Ferdig-PC med plass til 2 fullhøydes PCI-kort og som er stille(!) eller andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger du to PCI-spor? Lydkort og WLAN/Bluetooth? Ingen mulighet til USB?

Jeg har ca 7 forskjellige VIA PC'er. Jeg tror alle har bare et PCI spor. Jeg bruker et enkelt riserkort i noen av dem og har vanskelig for aa se hvordan man faar inn to riserkort i to hoyder paa 17x17 cm.

Jeg er veldig fornoyd med VIA kortene, men mange av kabinettene er daarlige og dyre. Noen har daarlig DC-DC stromforsyning, to stk av samme type har streiket (husker ikke hva de heter, tror det var C138), i et har viftene begynt aa braake, men desktop maskinen min er vifteloes og diskloes og den har gaatt uten problemer i mange aar.

Lenke til kommentar
Hmm, mener å huske at jeg hadde store problemer med disse pci-kort splitterene. Ekte riser kort blir jo tilkoblet i 2 forskjellige pci spor.

Det funker helt fint med VIA sitt epia m10000 i allefall, mulig det er noe spesielt med både HK og riser. Har riktig nok ikkje prøvd det VIA riser kortet i serveren min, bruker der "ekte" riser som har ekstra tilkoblinger til hver slot ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...