sedsberg Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Tenkte å bygge en veldig liten og stille PC hovesaklig beregnet på musikk og diverse ikke-krevende oppgaver. VIA-hovedkortene virker midt i blinken men jeg må ha 2 PCI-spor. Problemet mitt da er å finne et kabinett og riser-kort som passer i det kabinettet. Eneste jeg har funnet selv er et beindyrt rack-kabinett med riser-kort som kanskje ikke passer til hovedkorta. Alternativt: Ferdig-PC med plass til 2 fullhøydes PCI-kort og som er stille(!) eller andre forslag. Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hadde jeg vært deg ville jeg ha sedd på ett system basert på Intel's atom platform, mere ytelse pr krone og nyere system rett å slett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354538 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=390012 kanskje? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ta en titt på denne: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=95109 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Casetronic / Travla og Morex lager mITX-kabinetter. Begge har også løse riserkort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Mye bra! Men jeg klarer ikke å finne ut om riser-kortet faktisk passer i kabinettene. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hmm, mener å huske at jeg hadde store problemer med disse pci-kort splitterene. Ekte riser kort blir jo tilkoblet i 2 forskjellige pci spor. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hvorfor trenger du to PCI-spor? Lydkort og WLAN/Bluetooth? Ingen mulighet til USB? Jeg har ca 7 forskjellige VIA PC'er. Jeg tror alle har bare et PCI spor. Jeg bruker et enkelt riserkort i noen av dem og har vanskelig for aa se hvordan man faar inn to riserkort i to hoyder paa 17x17 cm. Jeg er veldig fornoyd med VIA kortene, men mange av kabinettene er daarlige og dyre. Noen har daarlig DC-DC stromforsyning, to stk av samme type har streiket (husker ikke hva de heter, tror det var C138), i et har viftene begynt aa braake, men desktop maskinen min er vifteloes og diskloes og den har gaatt uten problemer i mange aar. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hmm, mener å huske at jeg hadde store problemer med disse pci-kort splitterene. Ekte riser kort blir jo tilkoblet i 2 forskjellige pci spor. Det funker helt fint med VIA sitt epia m10000 i allefall, mulig det er noe spesielt med både HK og riser. Har riktig nok ikkje prøvd det VIA riser kortet i serveren min, bruker der "ekte" riser som har ekstra tilkoblinger til hver slot ja. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Jeg har to helt spesifikke PCI-kort som jeg skal ha i egen maskin. Får man Atom eller VIA (eller lign) i microATX? Hvordan ville denne gjort seg? Står oppgitt til 35Watt. Det burde vel funke å kjøle denne ned uten vifte eller med en veldig saktegående en? Endret 19. mars 2009 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå