Gå til innhold

Et forum preget av kameraderi, "overgrep" og sensur?

Forumet - ditt inntrykk  

709 stemmer

1. 1. Har du tillit til forumets ledelse?

• Ja
      508
    • Nei
      101
    • Vet ikke/ingen formening
      100
  2. 2. Har du, på generelt grunnlag, tillit til moderatorteamet?

• Ja
      508
    • Nei
      133
      68
  3. 3. Anser du det som en fordel eller ulempe at vi har vanlige brukere (brukermoderatorer) som modererer?

• Fordel
      521
    • Ulempe
      82
      106
  4. 4. Føler du at mulighetene for kritiske innspill vedrørende forumet er gode nok?

• Ja
      323
    • Nei
      208
      178

Anbefalte innlegg

Etter min mening vil ikke emnetitler som «Sverige» bidra til å heve eller opprettholde kvaliteten på forumet. Hvorfor er det så viktig å få lov til å kunne skrive slike titler? Det er jeg nysgjerrig på. I mange tilfeller kan det virke som at svaret på dette er at enkeltpersoner rett og slett er late, men jeg er mye mer interessert i å få et svar fra deg enn å spekulere. :)

I dagens sms-språk kuttes unødvendige ord. Like det eller ikke, lange titler er traurige, litt dinosaur.

"Ingen" sier "forholdet medfører at det blir varmt" lenger, idag sier "alle" "forholdet medfører det blir varmt".

Man skriver ikke "for you, too", men "4U2". Faktisk en behagelig måte å kommunisere på.

"Sverige" er framtidens tittel.

Hvorfor må man ha et problem for å starte en tråd? Lager jeg tråden "Sverige", ønsker jeg innspill om "Sverige".

Men jeg har kanskje navigert feil et eller annet sted ute i cyber :cry:

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det da alltid vært en fordel å forstå hva man svarer på og/eller deltar i? Samme prinsippet bør gjelde for forumet. Selv kan jeg ikke fordra såkalt "sms-språk" og bruker det heller aldri på forumet, ei heller når jeg faktisk sender sms. Retningslinjene §3 dekker forøvrig dette;

Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upassende, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Et hvert forsøk på å omgå tre-ords-regelen på forumet vil også bli slått kraftig ned på.

Posetivt etter mitt syn.

:)

Lenke til kommentar
Selv kan jeg ikke fordra såkalt "sms-språk" og bruker det heller aldri på forumet, ei heller når jeg faktisk sender sms. Retningslinjene §3 dekker forøvrig dette;

Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upassende, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Et hvert forsøk på å omgå tre-ords-regelen på forumet vil også bli slått kraftig ned på.

Posetivt etter mitt syn.

:)

Du må selvsagt få lov til å fordra hva du vil som vanlig medlem. Ikke helt sikker på om jeg synes du skal ha de samme rettigheter som moderator.

Interessant formulering såkalt SMS-språk

Er vel i grunnen SMS-språk?

:cool:

Lenke til kommentar

Jeg har full tillit til forumets ledelse, Tillit til de fleste av moderatorene. at vanlige brukere kan trekke inn i moderator rekkene ser jeg på som en enorm styrke for forumet :) Og nå som TWFA er tilbake, har jeg stor tro på at forumet bare kommer til å bli bedre :)

Lenke til kommentar
Vil man diskutere Sverige, vil det naturlige være å kalle tråden "Sverige". Etter min mening blir det tøvete å kalle tråden "Hvordan forstå folket i Sverige?" For at tråden skal indikere at du har et problem med noe.

Nei, det er nettopp det man skal gjøre. Hva forteller "Sverige" deg? Ingen verdens ting. Den forklarer ingenting om hva tråden handler om. Er det en generell diskusjon om landet? Eller en diskusjon om værforholdende på det nordligste punktet i landet? Eller om svenske damer er fine eller ikke? "Sverige" er så ufattelig vagt at det er en elendig tittel.

Lenke til kommentar

Nå finnes det sikkert titler på under tre ord som beskriver veldig godt hva temaet for tråden er, men hovedpoenget her er at brukere skal kunne ta en titt på tittelen og vite hva trådens tema er. Derfor vil vi ikke ha tabloide villedende-titler, ei heller emnetitler som er så vide og vage at man er nødt til å klikke seg inn for å finne ut hva tråden handler om.

Dette er essensielt for å ha god kvalitet og god navigering på et forum. Nå kunne vi sikkert gitt pokker i kvalitet og tenkt forretning og tillat titler som gjorde at brukerne ofte klikket seg inn (rett og slett for å finne ut hva tråden handler om), men det er heller lite aktuelt.

Er det noe vi alle tjener på så er det nøyaktige titler som forteller om trådens problemstilling/tema. Det gjør det lettere å søke seg til, det gjør navigering enklere og det gjør forumet mer ryddig. :)

Lenke til kommentar
Nå finnes det sikkert titler på under tre ord som beskriver veldig godt hva temaet for tråden er, men hovedpoenget her er at brukere skal kunne ta en titt på tittelen og vite hva trådens tema er. Derfor vil vi ikke ha tabloide villedende-titler, ei heller emnetitler som er så vide og vage at man er nødt til å klikke seg inn for å finne ut hva tråden handler om.

Dette er essensielt for å ha god kvalitet og god navigering på et forum. Nå kunne vi sikkert gitt pokker i kvalitet og tenkt forretning og tillat titler som gjorde at brukerne ofte klikket seg inn (rett og slett for å finne ut hva tråden handler om), men det er heller lite aktuelt.

Er det noe vi alle tjener på så er det nøyaktige titler som forteller om trådens problemstilling/tema. Det gjør det lettere å søke seg til, det gjør navigering enklere og det gjør forumet mer ryddig. :)

Jeg oppfatter utrykket som banning.

Lenke til kommentar
Jeg oppfatter utrykket som banning.

Jeg oppfatter innlegget som trolling.

Jeg vil mye heller ha SMS språk, enn banning. Banning gir en dårlig tone, og er vel oxo bare et tegn på at man mangler argument.

Som å bruke STORE BOKSTAVER i MSN.

Synes å være årsaken til at en del av forumet gikk under.

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar
Jeg vil mye heller ha SMS språk, enn banning. Banning gir en dårlig tone, og er vel oxo bare et tegn på at man mangler argument.

Jeg vil mye heller ha banning enn SMS-språk. SMS-språk er umulig å forstå for mange, og vitner om at man ikke gidder å legge det aller minste arbeid ned i å gjøre seg forstått.

"Pokker" er heller ikke banning.

Lenke til kommentar

Jeg vil mye heller ha banning enn SMS-språk. SMS-språk er umulig å forstå for mange, og vitner om at man ikke gidder å legge det aller minste arbeid ned i å gjøre seg forstått.

"pokker

subst. m entall pokker ['pɔkəɾ] mild banningfanden

Det var da som pokker!"

Banning vitner om mangel på argument, og er uhøflig mot store grupper. En absolutt useriøs måte å utrykke seg på, bør slås ned på av moderator.

Da er det bedre å ikke forstå hva som står.

Lenke til kommentar

Forumets standpunkt er at banning ikke er noe vi går inn og sletter eller justerer, men vi oppfordrer brukerne til å uttrykke seg høflig og saklig.

Denne tråden handler ikke om hvorvidt vi skal tillate banning eller ei. Så den diskusjonen kan vi fint ta i en annen tråd. Diskusjonen rundt dette i denne tråden opphører her.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, men send meg en PM om det skulle være synspunkter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"pokker

subst. m entall pokker ['pɔkəɾ] mild banningfanden

Det var da som pokker!"

Banning vitner om mangel på argument, og er uhøflig mot store grupper. En absolutt useriøs måte å utrykke seg på, bør slås ned på av moderator.

Da er det bedre å ikke forstå hva som står.

Er du verkeleg seriøs no? Du meiner altså at eit uforståeleg forum, der ein minoritet(?) legg lista, er å trakta etter?

Med minoritet siktar eg på to grupperingar: Dei religiøse, og den yngre garden, som føredreg å ta alle moglege snarvegar i grammatikken.

SMS-språk er ein styggedom, eit forkasteleg biprodukt av snarvegskulturen som breiar om seg. Det er sjølvsagt at dette skal nektas nytta i seriøse fora.

Kva banning angår, er det å finna alternativ ein fin ting. Dei beste diskusjonane er somregel dei, der ein ikkje treng nytta kraftuttrykk for å gjera seg gjeldande.

Edit: HAHAHAHA! Eg vart ikkje dissa for leifen!

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...