Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

peugeot speedfight 2 starter ikke

A-dog

Anbefalte innlegg

Ja mopedsesongen nærmer seg med stormskritt og jeg med stor entusiasme om en ny praktfull mopedsesong varter opp med ny olje og bensin, men mopenden nekter å starte. Den har stått i en ganske kald garasje men med en sovepose over seg. Den fungerte fint når jeg la den "til sengs" ifjor.

Når jeg prøver å starte den kommer den vanlige startelyden og jeg forsiktig gir lite gass, men ingenting skjer. Så etter et 3 min med starrting kommer det en ny helt ukjent lyd en slags lang ZzzzZZZzzz lyd og elektronikken på skjermenstarter på nytt. Første jeg tenkte var at tennpluggen var sliten, men hvordan bytter jeg den, evt? Og kan det være noe annet?

Alt av generell erfaring verdsettes :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der zzzzzzzz lyden du snakker om, den kommer av startmotoren ikke sant?

Har hørt den selv, men er ikke helt sikker på hvorfor den kommer.

Har du prøvd kicken?

Ang tennpluggen.

Åpne setebøtta, ta ut det lille lokket i bunnen der, så mener jeg at du skal kommer til tennpluggen.

Du kan prøve med litt startgass i luftfilteret først, det hjelper veldig mye.

Vi startet nylig en motorsykkel som har stått i minst 1 år, bare ved bruk av startgass.

Den ville absolutt ikke starte selv, før vi brukte startgass.

Det fås på bensinstasjoner hvis du lurer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet ligger i at det ikke er noe tenning. Prøvd å fikse tennpluggen uten hell, venter på ny nå. Kicken funker heller ikke. Hvis det ikke er pluggen hva kan det være da?

Edit: Glemte også og ta ut batteriet før vinteren og den har sikkert gjennongått mye kulde.

Endret av A-dog
Lenke til kommentar

HELVETE!

Nei nå har jeg bytta plugg, bytta olje, bytta bensin og panisk prøvd å kicke den igang fortsatt er jeg stuck med dritt. Jeg har kjøpt stargass, men jeg har ingen anelse på hvordan man bruker det. Noen som kan dele noen råd?

Lenke til kommentar
Skal finne et bilde til deg.

Fester med 3stk skruer, trenger et stjerne-skrujern.

vis du skruer ut de så åpner du bare filteret tror jeg. normalt sett er det en liten slange fra luftfilteret til forgasseren. skru ut den skruen som gjør at slangen er klemt rundt forgasseren.boksen er ikkert feste til variator dekselet eller noe i nærheten av det med 1-2 skruer kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Nok en dårlig mopeddag. Prøvd alt dere har nevnt ihåp om å få starta djelevelen, men intet har skjedd. Det som skjedde var at mopeden går i 1 sek så svinner den hen. Hva er så neste steg på agendaen?

Lenke til kommentar
Nok en dårlig mopeddag. Prøvd alt dere har nevnt ihåp om å få starta djelevelen, men intet har skjedd. Det som skjedde var at mopeden går i 1 sek så svinner den hen. Hva er så neste steg på agendaen?

Hvis den starter og går i 1 sekund ved bruk av startgass, går den kun på gassen. mest sannsynlig får den da ikke bensin. Har du sjekka om der er dritt i forgasseren??

Hadde samme problem med min Speedfight. Hadde ute forgasseren idag. Flottørhuset var fullt av bensin/vann blanding som var som en grøt. Tror problemet er når scooteren blir stående over lang tid, så danner det seg kondens i forgasseren. Renset dette i ren bensin, fylte ny bensin på tanken, og den startet lett som bare det:-)

Endret av rmyra
Lenke til kommentar

Nå merker jeg at frustrasjonen tar overhånd. Jeg har kjøpt helt nytt batteri og ny sikring men ingen strøm kommer til mopeden. Noen som har noe guide eller slikt for å sette på et batteri på mopeD? (jada jeg er noob :tease: )

EDit: Har prøvd forskjellige måter, men uten suksess

Endret av A-dog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...