Wiwa Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei. Skal ha særemne om Harry Potter, og har valgt å ha Harrys utvikling fra bok 1 til bok 7 som problemstilling. Da tenker jeg på hvordan han utvikler seg som person, til venner, til Voldemort og andre ting, så hvis du har nå å bidra med så hadde det vært topp. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Så du mener man aldri skal spørre om hjelp eller motta input fra andre? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg kan godt komme med noen tips om hva jeg mener, men jeg synes du først kan beskrive kort hva du selv mener. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg synes at det største utviklingen skjer i løpet av bok 6. Harry skjønner at han selv må ta ansvar og kan ikke lenger støtte seg på de "voksne" (spesialt Humlesnurr) i kampen mot Voldemort. Harry har alltid vært selvstendig, men jeg synes det er opplagt at han først blir voksen og må ta ansvar som voksen i bok 6. Tidligere har han bare blitt behandlet som et barn. Det var hvertfall litt input. Lenke til kommentar
-Bratset- Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Mitt tips er at du leser kapittelet "The Silver Doe" (husker ikke hva det heter på norsk) grundig, det er etter min mening vendepunktet i hele trioens emosjonelle utvikling mot å bli "mer voksne". Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Husk at en problemstilling skal formuleres som et spørsmål eller en påstand, som oppgaven så skal besvare eller underbygge. "Harrys utvikling fra bok 1 til bok 7" er ikke en problemstilling, men du kan fint bruke det som utgangspunk for å utforme en. Endret 26. mars 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Er det nå låv å ha utlandske bøker i særemne? Det fikk ikke vi lov til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå