Ledmannen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Hei alle sammen! jeg bare lurte på om noen vet om noen komplette kit med led's som kan brukes inne. De er vist vanskelig og finne de!? har veldig lyst på inne-led's som passer fint over alt egentlig... Takk for alle innlegg noe sånt noe kanskje, bare i full innendørs kit Endret 18. mars 2009 av Ledmannen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du ser etter, men de burde ha det her: http://ultraleds.com/ Lenke til kommentar
Ledmannen Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg mente noe som du kunne putte rett inn i kontakten, som hvar norsk plugg på... menn takk for hjelpen! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det finnes allerede mye snadder i både LED downlight til LED strips til å legge over alt omtrent bare man får lurt en LED driver et sted. Nordesign har mye fint f.eks. Vi har tatt inn 3W Downlight som lyser tilsvarende 20W halogen. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 sjekk ut led-lys.no og el-produkter.no Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Og Clas Ohlson, Ikea, Skeidar (bare for å nevne noen). Alle har LED-lamper, downlights, LED-lyslister etc. Og alle kommer med omformer fra 230V til det settet skal ha. Lenke til kommentar
Ledmannen Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Ja, er jo fine de å.. Men jeg mente slike dioder i forskjellige farger som du bare plugger rett inn i kontakten Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vanlig lysdiode og passende motstand vil fungere. Usikker på hva du mener men. Du må ha en form for motstand hvis det er en vanlig lysdiode du snakker om. Lenke til kommentar
haavardgj Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Ikea har led-lyslister som kan skifte farge (gradvis, blinkende eller fast lys) tror de koster rundt 400,- Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, er jo fine de å.. Men jeg mente slike dioder i forskjellige farger som du bare plugger rett inn i kontakten Du kan ikke sette 230v~ på en lysdiode. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Går vel fint med en passende formotstand. Man får jo kjøpt små LED kontrollamper som kobles til 220V. Har flere slike selv. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg mente en 12v lysdiode. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jo, med riktig formotstand kan du koble en 12V lysdiode til 220V. Lenke til kommentar
buzzman Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg mente noe som du kunne putte rett inn i kontakten, som hvar norsk plugg på... menn takk for hjelpen! regnet ut at du kan koble 20 stk 12v-LED i serie. eller, 128 stk 1.8v-LED i serie. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jo, med riktig formotstand kan du koble en 12V lysdiode til 220V. sjekket ut databladet til den første 12V-dioden jeg fant på elfa, den har breakdown reverse voltage på 5 volt. det ender nok med et pang der ja.. og hvis du lurer... link Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Da supplerer du med en likeretterdiode. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Da supplerer du med en likeretterdiode. Helst skulle det vært et helt lite kretskort... Jeg skjønner fremdeles ikke helt hva han vil. Vanlig lysdiode? Hva er bruksområdet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ja tipsa blir egentlig skudd i blinde så lenge vi ikke vet bruksområdet, eller nøyaktig hva han vil ha. Det finnes jo tusenvis av forskjellige LEDs, LED-lamper, LED-pærer, LED-teip, LED-spotlights, LED-ditt og LED-datt. Selve spenningen er jo ikke så nøye. 230V til 12V-adaptere koster jo nesten ingenting og kan fåes omtrent overalt. Er det vanlige dioder så er det også lett å få riktig spenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå