machonga Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Har hørt at solen er tatoveringens verste fiende..? jeg har tenkt å skaffe meg en tatovering på høyre overarm til høsten og er samtidig glad i å sole meg mye om sommeren. er jeg nødt til å smøre tatoveringen med noe spesielt HVER ENESTE GANG jeg skal sole meg?? eller er dette bare i starten? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Har hørt at solen er tatoveringens verste fiende..?jeg har tenkt å skaffe meg en tatovering på høyre overarm til høsten og er samtidig glad i å sole meg mye om sommeren. er jeg nødt til å smøre tatoveringen med noe spesielt HVER ENESTE GANG jeg skal sole meg?? eller er dette bare i starten? Det er bare tull Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Det har vel en effekt, men tror nok det er over laaaang tid. Tatoveringen ligger ned i lærhuden, som ikke fornyer seg i stor grad, men vil kunne fornye seg litt ved soling. Men det er som sagt, over veldig lang tid. Det går vel mest utover fargekvaliteten, så hvis du ikke har fargetatovering så er det ikke så mye å tenke over. (Leste det i illustrert vitenskap lolol) Endret 19. mars 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Du vil få beskjed om å ikke få sol på den de første månedene (usikker på nøyaktig tid), men en tatovering skal tåle å være i sola. Om du er usikker er det mye, mye bedre å spørre tatovereren, da han kan gi deg et sikkert svar. Lønner seg å ta en tatovering på senhøsten, da er det lite sol uansett Lenke til kommentar
machonga Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Ja tenkte å skaffe den etter sommeren i såfall. Men en helt annen ting. Hvordan er "tatovør-standaren" i oslo? med det mener jeg hvor gode de er i oslo mot de man ser i for eks, Miami Ink på discovery channel? er disse gutta vilt mye bedre enn de i norge, eller er det ikke noe å være bekymret for? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2009 Ja tenkte å skaffe den etter sommeren i såfall.Men en helt annen ting. Hvordan er "tatovør-standaren" i oslo? med det mener jeg hvor gode de er i oslo mot de man ser i for eks, Miami Ink på discovery channel? er disse gutta vilt mye bedre enn de i norge, eller er det ikke noe å være bekymret for? Så du de på Discovery Channel? Hun jenta med piraten likte jeg ganske godt! Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg ville iallefall smørt meg med den sterkeste solkrem jeg fant uansett om du har en hel arm fyllt med ink. Du vil ikke bli mer brun der uansett så, bedre å ta vare på tatoveringen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Tatoveringen ligger ned i lærhuden, som ikke fornyer seg i stor grad, men vil kunne fornye seg litt ved soling. Men det er som sagt, over veldig lang tid. Det går vel mest utover fargekvaliteten, så hvis du ikke har fargetatovering så er det ikke så mye å tenke over. Når det gjeld sol er det ikkje fornying av huda som er problemet, men at sola bleikar fargen. Det kan ta lang tid før det vises, men ein vil jo gjerne at tatoveringa fortsatt skal sjå fin ut om 10 år, så det kan vere smart å smøre seg i sola, gjerne til og med med sunblock. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå