wil Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei. Jeg har installert/reinstallert noen Linux distroer oppigjennom tidene og det meste har vel gått greit, men problemet med at arch forandrer rekkefølgen på harddiskene/partisjonene mine irriterer meg litt. Blir så mye unødvendig arbeid når den er ferdig-installert. Hvorfor blir det slik egentlig? Grunen til at det er litt irriterende er fordi at jeg har backup filer av noen systemfiler på en annen harddisk som jeg kopierer over til de respektive mappene når f. eks Arch, Slackware er ferdig installert. Derfor er det irriterende å måtte leite etter den harddisken som skal mountes for å finne de filene som skal kopieres. Hvorfor blir det sånn egentlig. Litt merkelig at det skjer på Hovedmaskina for jeg tror ikke det skjer på testmaskina mi med Arch. Enda testmaskina har NTFS partisjoner også, og hovedmaskina har såvidt jeg vet bare ext partisjoner og swap partisjon da. Noen som vet hvorfor den skifter rekkefølge på harddiskene/partisjonene under installasjonen og eventuelt hvordan man faktisk løser problemet? Håper på svar. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Se om du finner persistent-storage.rules en plass i /etc/udev, også mulig den må aktiveres på noen måte (sjekk wikien eller forumet til Arch). Også sjekk /usr/share/udev/readme-udev-arch.txt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå