Eikoyv Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 hei. jeg er en 14 år gammel gutt som SERIØST lurer på å kjøpe en porsche 911 (forhåpentlig vis til en billig penge, helst under 10 000$). sansynligvis på ebay fra usa, siden det er desidert billigst der. jeg ville hatt årgang mellom 1978 og 1983, siden i 1978 og fremover begynner de å bli sprekere og rett og slett bare bedre, og til 1983 på grunn av at da er jeg 18 år og kan registere bilen uten å måtte betale de sinsyke avgiftene. så lurte jeg på om noen hadde noen forslag på mer spesifikt hvilken porsche modell jeg burde kjøpe og hvor mye det blir totalt med moms og alt mulig på en bil hvis jeg skulle kjøpt den i usa og den måtte fraktes til et importeringsfirma i usa og så til norge igjen. har noen noen linker til en som er enkel å jobbe med når det gjelder å importere biler? takk på forskudd. et eksempel på bil: Porsche 911 sc 1978 (som jeg godt kunne tenke meg. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 jeg ville hatt årgang mellom 1978 og 1983, siden i 1978 og fremover begynner de å bli sprekere og rett og slett bare bedre, og til 1983 på grunn av at da er jeg 18 år og kan registere bilen uten å måtte betale de sinsyke avgiftene. Den der skjønte jeg ikke. Avgiftene ved innførsel er vel konstante uansett hvor gammel du er. Eller? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvis du skal importere og registere bilen som veteran, så mener jeg å huske at du ikke kan oppbevare bilen i mer enn 3 år. Du bør derfor vente til neste år før du importerer en 83-modell. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 USA fangere er stygt... Gå for en pre-1973 modell, eller en europeisk modell. Eller du kan bygge om til euro-fangere. USA-versjoner av europeiske sportsbiler er ofte triste. De har ofte svakere motorer enn resten av verden pga. utslippskrav (spesielt California-biler som har/hadde egne, strengere krav, såkalt smog-motorer), tyngre og i mange tilfeller utrolig stygge pga store tunge støtfangere og sealed-beam-lykter. Men ofte er de bedre utstyrt med f.eks. AC skinn, alt elektrisk, automat osv på modeller man ikke kunne få dette ellers i verden. Vet ikke mye om USA-porscher... Men det er hvertfall forskjell fra USA og resten av verden. Ang importører så kan du jo ta en titt på AMCAR sine sider, veit dette ikke er amcar, men du finner sikkert linker til importører som tar inn alle slags biler fra USA Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Ja, men ikke hvis bila er mer enn 30 år gammel. så hvis han er atten i 2013, når han skal innføre... Oi, ble litt seint svar. jaja, dere skjønte. Endret 18. mars 2009 av Alinoe Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Nysgjerrig her: hvilke avgifter ved innførsel faller evt bort dersom bilen er 30 eller mer? (skjønte plutselig hva trådstarter mente!) Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Engangsavgift... Den sinnsyke summen som gjør alle nye og importerte biler rådyre her i landet. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Engangsavgiften for veterankjøretøy (eldre enn 30 år) er i år kr 3326,- (uansett motorstørrelse, vekt eller lignende). I tillegg kommer moms på bilens importverdi. Se http://www.toll.no/. Lenke til kommentar
Eikoyv Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 jeg ville hatt årgang mellom 1978 og 1983, siden i 1978 og fremover begynner de å bli sprekere og rett og slett bare bedre, og til 1983 på grunn av at da er jeg 18 år og kan registere bilen uten å måtte betale de sinsyke avgiftene. Den der skjønte jeg ikke. Avgiftene ved innførsel er vel konstante uansett hvor gammel du er. Eller? ikke jeg men bilen. er den mer enn 30 år gammel altså veteran så slipper man avgiftene. Lenke til kommentar
Eikoyv Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) svar til RCP 88... jeg har undersøkt en god del nå, og har kommet frem til at bilene er desidert billigst hvis jeg kjøper dem fra usa. pluss at jeg ville ikke la den bli helt original. ville nok fått en bodykit på den eller noe slikt. måtte jo styla den opp litt, kan innrømme at støtfangeren på de porschene ikke er så fine. og en siste ting, du ville satset på en som var 1973 eller eldre, men de er det nok en del mer rust på siden 1974 og nyere har galvanisert karosseri som ruster mye mindre, noe rust finner man alltids men jeg tror nok det er en stor forskjel. og grunnen til at jeg vil ha en 1978 eller eldre er på grunn av at da kom de med 911 SC som har en 3,0L istedet for 2,8L, + at den har widebody som gjør at den får bedre kjøregenskaper. har tatt litt research eller hva du nå vil kalle det og takk for det med veteranbilavgiften sealion, jeg viste ikke det tallet Endret 20. mars 2009 av Eikoyv Lenke til kommentar
gorber Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er det sånn og forstå at det bare er veteranbilavgift og moms som da må betales for å importere en veteranbil? Lenke til kommentar
Eikoyv Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Er det sånn og forstå at det bare er veteranbilavgift og moms som da må betales for å importere en veteranbil? ja, ihvertfall som jeg vet jeg vet ikke om noe annet som må betales. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er det sånn og forstå at det bare er veteranbilavgift og moms som da må betales for å importere en veteranbil? Ja. Dessuten kan man få billig veteranforsikring og årsavgiften er ca like lav som elbil. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 pluss at jeg ville ikke la den bli helt original. ville nok fått en bodykit på den eller noe slikt. Vær oppmerksom på at en 911 med styling faller i verdi på bruktmarkedet. De fleste som drømmer om en 911 vil ha en originalbil. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Når du ringer rundt for å innhente forsikringsanbud på denne bilen når du blir 18 er det nok i din interesse at den er så lite sprek som mulig. Sats derfor på tilstand fremfor hester. Lenke til kommentar
Eikoyv Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 svar til sealion: takk for det, det viste jeg ikke. men jeg ville tatt vare på det originale kittet slik at jeg kunne montert det på den igjen hvis jeg skulle solgt den. svar til Isbilen: ja... det hadde jeg glemt å tenke på. men hvis man kjøper en bil, forsikrer den og trimmer den etter at den er forsikret. hvordan ville det blitt, måtte jeg fått en ny forsikring da? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ja. Jo sprekere, jo dyrere. Det er nok en god del billigere med veteranbilforsikring, men det er med begrenset kjørelengde. Da kan du ikke akkurat råne noe særlig. Lenke til kommentar
Eikoyv Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Ja. Jo sprekere, jo dyrere. Det er nok en god del billigere med veteranbilforsikring, men det er med begrenset kjørelengde. Da kan du ikke akkurat råne noe særlig. var jo noe drit det da. men hvor mye koster det for de forskjellige forsikringene? Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 De fleste forsikringsselskaper har kalkulatorer på nettsiden sin for å regne ut forsikringspris, gjensidige.no f.eks. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 De fleste forsikringsselskaper har kalkulatorer på nettsiden sin for å regne ut forsikringspris, gjensidige.no f.eks. Jeg har IF's veteranbilforsikring på min 1976 Chevy Camaro, det er 590kr i året og 8000km(full kasko) og årsavgiften er på 390kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå