Gå til innhold

Spørsmål angående Sigma DG 70-300mm 1:4-5.6 (til Nikon)

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg er 98% sikker på at det stod at dette objektivet _ikke_ har autofokus da jeg kjøpte det. Det er 1 år siden eller noe, så jeg tror det har kommet ny versjon av det. Her om dagen så glemte jeg å slå over på manuell fokus før jeg bytta objektiv, så når jeg skulle ta bilde hørte jeg autofokus motoren (i kameraet?) gå, den bråkte MYE mer enn med kitobjektivet (som er ca lydløst). Det bråkte såpass mye at det hørtes ut som om noe var galt, så det jeg lurer på er:

Har dette objektivet AF (bare ekstremt støyfull i såfall), eller er det AF motoren i kameraet som prøver å dra fokusen til objektivet rundt, uten at det egentlig er meningen? Jeg er såpass usikker, og syns det bråkte såpass mye, at jeg ikke tør å prøve å sette på AF av frykt for å ødelegge noe...

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? Hvilket kamera har du?

Objektivet har nok ikke AF med D40 eller D60, men da har du heller ingen motor som kan lager bråk. Om du har et Nikon-hus med innebygd AF-motor, så kan objektivet autofokusere med den innebygde motoren.

AF med et slikt objektiv vil være ekstremt mye mer støyfult enn ringmotoren i kitobjektivet.

Lenke til kommentar

Og du har 1 år fokusert objekivet manuelt, fordi du har blitt fortalt at det ikke har autofokus? Det er jo i tilfelle litt trist, men samtidig ustyrtelig morsomt.

Objektivet kan, i likhet med alle objekitver laget for Nikon de siste 20 årene, autofokusere sammen med kameraet ditt.

Lenke til kommentar
Og du har 1 år fokusert objekivet manuelt, fordi du har blitt fortalt at det ikke har autofokus? Det er jo i tilfelle litt trist, men samtidig ustyrtelig morsomt.

Da har du treningen som skal til for å fokusere manuelt, så nå er det bare å handle gamle gromme objektiver.

Lenke til kommentar

Objektivet kan, i likhet med alle objekitver laget for Nikon de siste 20 årene, autofokusere sammen med kameraet ditt.

:new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...