Wæsp Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Hei, jeg ønsker en liten tilbakemelding på nettsiden FailIRL (link under). Hva er bra? Hva kan forbedres? Gi konstruktiv kritikk når dere svarer. Jeg har nå oppdatert siden litt designmessig.. > Besøk siden her < Takk -Fredrik Endret 20. mars 2009 av Sixpounder Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei du Har litt konstruktiv kritikk på designet ditt. Etter min smak ble dette litt mørkt. Prøvd å velge en lysere bakgrunn eller lysere ramme? Hva med litt "luft" i menyen? Ble kanskje litt trangt? Hva med logen? Hadde jeg vært deg ville jeg gjort den mindre og plassert den mer mot venstre. Du har gjort en god jobb, men du har forsatt litt å jobbe med? Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Hei du Har litt konstruktiv kritikk på designet ditt. Etter min smak ble dette litt mørkt. Prøvd å velge en lysere bakgrunn eller lysere ramme? Hva med litt "luft" i menyen? Ble kanskje litt trangt? Hva med logen? Hadde jeg vært deg ville jeg gjort den mindre og plassert den mer mot venstre. Du har gjort en god jobb, men du har forsatt litt å jobbe med? Takk for tilbakemelding, skal se på noen av punktene du nevnte Flere som har noe å kommentere? Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 1: Den tekstbokssaken som har skrollbar og greier er bare unødvendig. Man vil kunne lese hele teksten, og den skroller såpass lite at det ikke er noe poeng i den. I tillegg er det horisontal skroll på den (som ikke er aktiv) av en eller annen sær grunn 2: Title må dere bruke til noe som beskriver siden 3: Lage favicon? 4: Argh! Horisontal skroll! 5: Hjem, Om oss, Kontakt osv. er utenfor den lysegrå boksen 6: Kontakt oss: Veldig greit å ha kun en e-postadresse sentrert på bunnen av siden 7: Header kan ikke klikkes på for å komme tilbake til hovedsiden 8: Også inaktiv skrollbar på unødvendig boks på "Om oss" 9: Er idémyldrer en så... smigrende tittel? Sett på med FF 3.0.7 med Adblock Plus i 1024*768 Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 1: Den tekstbokssaken som har skrollbar og greier er bare unødvendig. Man vil kunne lese hele teksten, og den skroller såpass lite at det ikke er noe poeng i den. I tillegg er det horisontal skroll på den (som ikke er aktiv) av en eller annen sær grunn Vil ikke ha boksen lenger ned på siden, så den scrollbaren vil nok forbli der. Når det gjelder den horisontale, vet jeg ikke hvordan jeg får den vekk :S 2: Title må dere bruke til noe som beskriver siden Dette skal vi få på plass så fort som mulig 3: Lage favicon? God idè. 4: Argh! Horisontal skroll! Jada, skjønt det nå.. 5: Hjem, Om oss, Kontakt osv. er utenfor den lysegrå boksen Hva? Det er den ikke her?! 6: Kontakt oss: Veldig greit å ha kun en e-postadresse sentrert på bunnen av siden Dette skal jeg sette på! 7: Header kan ikke klikkes på for å komme tilbake til hovedsiden Vet ikke helt om dette er nødvendig, men jeg skal se på det også! 8: Også inaktiv skrollbar på unødvendig boks på "Om oss" Fjerner denne. 9: Er idémyldrer en så... smigrende tittel? Bedre forslag? Tusen takk for bra tilbakemelding, skal se på de fleste av punktene dine! Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Vil ikke ha boksen lenger ned på siden, så den scrollbaren vil nok forbli der. Når det gjelder den horisontale, vet jeg ikke hvordan jeg får den vekk :SNei, det må den ikke. Du trenger ikke å flytte tekstboksen ned, men å ha en skroll inni en side er i de aller fleste tilfeller tullshit.Jada, skjønt det nå..Nope, er ikke om teksboksen, men hele siden det er snakk om nå.Hva? Det er den ikke her?!Da må du muligens lese deg opp på hvorfor webdesignere misliker forksjellige rendrere og nettlesere. Vet ikke helt om dette er nødvendig, men jeg skal se på det også!JO! Det er i høyeste grad nødvendig! Slå på nå!Fjerner denne.Du fjerner den, men vet ikke hvordan du skal gjøre det på hovedsiden? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Generelt helt greit design. Litt kjedelig med kun svart/hvitt, hva med et lite element med en annen farge et eller annet sted? Forøvrig enig med alt Jonta sier. Få vekk de scrollbarsene Her er et par punkter til: - Hva er poenget med den oppdelingen du har av footer-boksene? Passer ikke engang til grid, og den til venstre er helt tom. Hadde det vært bedre å bare ha en boks der? - Fikse plassering av linkene på footer. Midtstilt vil være et naturlig utgangspunkt. - Hva er poenget med den svarte streken under hele siden? - Kunne gjort seg med mer luft i vanlig brødtekst. F. eks. sette line-height til 1.3 - 1.8. - Understreket tekst er fy-fy med tanke på typografi (unntaket er linker). Foreslår å heller gjøre overskriftene litt større / utheve dem på annet vis. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Ser bakgrunn og logo er oppdatert. Bedre. Men som andre har ytret mangler det kanskje litt farger? Endret 21. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Ser bakgrunn og logo er oppdatert. Bedre. Men som andre har ytret mangler det kanskje litt farger? Skal se hva jeg får fikset -Hva er poenget med den oppdelingen du har av footer-boksene? Passer ikke engang til grid, og den til venstre er helt tom. Hadde det vært bedre å bare ha en boks der? Vet ikke helt selv. Meningen jeg skulle putte inn noe copyright osv der, men det har koket bort litt - Fikse plassering av linkene på footer. Midtstilt vil være et naturlig utgangspunkt. Jeg skal få dette gjort så fort jeg får tid - Hva er poenget med den svarte streken under hele siden? Vet ikke helt Skal få den fjernet - Kunne gjort seg med mer luft i vanlig brødtekst. F. eks. sette line-height til 1.3 - 1.8. kanskje det hadde gjort seg, ja Skal teste det ut - Understreket tekst er fy-fy med tanke på typografi (unntaket er linker). Foreslår å heller gjøre overskriftene litt større / utheve dem på annet vis. Understreket overskrift vil nok forbli der. Alternativ er å ha en stiplet linje over hele boksen.. Takk for veldig bra kommentarer Besøk siden her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå