nordemoniac Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei! Noen som vet hvordan man kan sette opp et W-LAN kort som Access Point? Har en PC med Vista x64 som er tilkoblet trådløst mot en D-Link DIR-655 ruter. Har et ekstra W-LAN kort i denne maskinen som jeg gjerne har skulle satt opp som AP med WEP, da jeg har et par Nintendo DS i huset som da kun støtter WEP. DS støtter ikke Ad-Hoc, for å være sikker på å gjøre det enda vanskeligere. Og å sette ned min ruter fra WPA2 til WEP er ikke et alternativ. Jeg har store problemer med å finne en måte å bruke mitt andre W-LAN kort til å få DS-ene på nett. Er det noen som vet hvordan jeg kan få til dette? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Er nok bare ad-hoc som er muligheten meg bekjente.. har samme "problemet" med min PS3 (kun rekkevidden, ikke krypteringen) så må kjøpe met et sekundert AP Endret 18. mars 2009 av viiite Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 DIR-655 støtter gjestenettverk med siste offisielle firmware. Dette kan settes opp isolert slik at gjest med WEP kun får aksess til internett. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 DIR-655 støtter gjestenettverk med siste offisielle firmware.Dette kan settes opp isolert slik at gjest med WEP kun får aksess til internett. Oi!!!! Dette er jo helt perfekt. Kan du hjelpe meg med hvordan jeg gjør det? Har btw. litt problemer med den ruteren. Av en eller annen grunn, så restarter W-LAN seg hver gang jeg gjør en endring (stiller klokka, port-forwarding etc.), men ruter har vært stabil i 3 uker. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Du kan jo starte med å logge inn på routeren her http://192.168.0.1 Sjekk at du har firmware 1.21, hvis ikke oppgrader ved å velge TOOLS, firmware. For å sette opp gjestenett så velger du ADVANCED, guest zone. Når det gjelder problemene med WLAN så vet jeg ikke helt hva det skyldes, men sjekk hvertfall at du har siste firmware. Det var en bug på en tidligere versjon som hadde med lagring av parametre å gjøre. Endret 19. mars 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Hadde Guest Zone på 1.20EU også, men da klikket ruteren når jeg skrudde på. Har oppdatert til "DIR655A4_FW121B11Beta03" og nå fungerer alt perfekt. Skal gjøre flere tester på Guest Zone til bruk som NDS Hotspot. Takker for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå