€uropa Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvorfor er det så ille med banning? Skjønner det ikke. Det er bare ord. Jeg er en hyggelig fyr selv men alikevel banner jeg hele tiden. Fordi banning er "Krafts-ord" som blir brukt for å dominere, herje eller å såre personer. Syns du det hadde vært hyggelig å hatt en dame på besøk som du akuratt hadde truffet og rundt frokost bordet sitter famillien din og sier ting som: "Sender du den forbanna leverposteien de jævla hurpe?" "Strekk etter den selv ditt svin", "Slutt å bråk da for faen, forbanna fitte tryner", "Når ble du så forbanna care face da? jævla soper.." etc... Tror du at dama de hadde syntes noe om dette? Hahahahahahaha!!! Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 HAHA...xD Hmm...jaja, jeg får vel gi detta gullkornet en j**** bra kommentar tilbake... EEEEEID! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hva er det morsome her, det faktum at ingen av ordene han brukte faktisk er banneord? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hva er det morsome her, det faktum at ingen av ordene han brukte faktisk er banneord? Hva er jævla da???!!!! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 "Faen" og "Jævla" er konkrete banneord vil jeg si. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Det jeg ikke skjønner er ang. prester...de sier at vi ikke skal misbruke Guds navn...greit nok, men nå er det sånn at jeg har skjønt det hen at "herregud" gjør det, ikke "faen", og "jævla" (etc) gjør det? :S EDIT:Det er jo å misbruke djevelens navn...xD Endret 18. mars 2009 av Svirre91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Det jeg ikke skjønner er ang. prester...de sier at vi ikke skal misbruke Guds navn...greit nok, men nå er det sånn at jeg har skjønt det hen at "herregud" gjør det, ikke "faen", og "jævla" (etc) gjør det? :S EDIT:Det er jo å misbruke djevelens navn...xD Faen, kommer vel fra fanden eller djevelen, og jævel er jo djevel, så å påkalle djevelen er vel ikke alltid like fint. Selv synes jeg banning bare er med på å forsterke osv., og hvis noen sier hysj når jeg banner, sier jeg faen ta deg, jeg banner så mye jeg vil Kommer selvfølgelig an på hvem For meg er ikke banning stygt, så jeg gir faen. Edit: Wow, så ikke siste editen Edit: FAEN! så ikke editen skikkelig nå heller Når man sier faen blir det vel som å tilkalle djevelen eller liknenden, mens herregud blir å misbruke.. jaja.. rart er det hvertfall Sorry for mye rot Endret 18. mars 2009 av Slettet-U4NJ3Omm Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Godt poeng! Haha! Det som sjokkerte meg mest var at jeg var i en gudstjeneste på sørlandet i forbindelse med komfirmasjonen min (gud veit hvorfor jeg orka 6 ganger..xD), så presterte presten å si "faen" og "jævli" 2 ganger MINST!!! Jeg har aldri våkna så fort i mitt liv da jeg hørte det...! xD EDIT: Snakker om "jææævlli" bra gudstjeneste..! Endret 18. mars 2009 av Svirre91 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Godt poeng! Haha! Det som sjokkerte meg mest var at jeg var i en gudstjeneste på sørlandet i forbindelse med komfirmasjonen min (gud veit hvorfor jeg orka 6 ganger..xD), så presterte presten å si "faen" og "jævli" 2 ganger MINST!!! Jeg har aldri våkna så fort i mitt liv da jeg hørte det...! xD EDIT: Snakker om "jææævlli" bra gudstjeneste..! Mange prester er ikke noe super kristne, de ser bare på det som en vanlig jobb. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 HAHA! Bra gullkorn! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hva er det morsome her, det faktum at ingen av ordene han brukte faktisk er banneord? Hva er jævla da???!!!! Vil ikke si det er banning lengre da vanlig folk ikke reagerer på det. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Episk! Jeg prøver å se for meg den situasjonen uten å le - men jeg klarer det bare ikke. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hva er det morsome her, det faktum at ingen av ordene han brukte faktisk er banneord? Hva er jævla da???!!!! Vil ikke si det er banning lengre da vanlig folk ikke reagerer på det. Det er jo noe som henger igjen fra barndommen, sier en kar på barneskolen noen av disse ordene blir månelyst, men for ungdommer og voksne kan jo en samtale innholde banneord i vær setningen og allikavel er det hyggelig stemning.. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hva er det morsome her, det faktum at ingen av ordene han brukte faktisk er banneord? Hva er jævla da???!!!! Vil ikke si det er banning lengre da vanlig folk ikke reagerer på det. Det er jo noe som henger igjen fra barndommen, sier en kar på barneskolen noen av disse ordene blir månelyst, men for ungdommer og voksne kan jo en samtale innholde banneord i vær setningen og allikavel er det hyggelig stemning.. Sant...kommer litt på barndommmen og oppveksten ja... Hjemme så tror jeg banning kun er for å understreke noe.. Hvis jeg skal vise makt ovenfor noen så trenger jeg ikke banne...det er bare å heve stemmen det... Lenke til kommentar
Korka Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Fikk anmerkning av læreren for å banne.. Sa bare dette jeg "Æ gir en lang faan i ka æ ikkje kan si, du kan for faan ikkje nekt mæ å snakk dialekta mi førr hælvette" også ga han seg Forbanna østlendinger..haha Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Huh, hvor er bannskapen? Søringer har ikke samme ordforåd innenfor banning som nordlendinger og tidvis trøndere har. Der vårt ordforåd innebærer mange "banningsord" er søringer mer prippen på det. Bannskap er bare morsomt det, er en del av mitt språk. Og det er definitivt ikke noe bannskap det som står i førstepost her, det er bare nedtalende og frekt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Bra, gullkornet er anerkjent. Da jeg gikk på barneskolen var elevrådet og lærerne jævlig hysteriske over banningen. Hvis en elev ble tatt i å si et stygt ord måtte han bli med til rektors kontor for å ringe en foresatt og fortelle hva han eller hun sa. Hadde jeg fått en telefon om en eventuell unge som banner på barneskolen hadde jeg bare gitt faen. Lenke til kommentar
TaWret Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Må si meg enig med Bear. Ikke mye banning der. Stor forskjell på humør mellom sør og nord=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå