gardkarlsen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei Jeg sitter nå i København på vei hjem etter en kjapp tur i Amsterdam. Jeg var der for noen år siden men denne gangen så må jeg si at internet har spiult en betydelig rolle. Først og fremst bestilte jeg flybillttene online på sas.no, jeg følge opp med å bestille hotell online...men så kommer det som kanskje er mest utrolig. Jeg laget nemlig et Google map (se http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&...153122&z=13 ) der jeg fant ut hvor hotellet ligger, hvilket trikkestopp som ligger nærmest, hvilket trikknummer som går dit etc. Ja, jeg har reist en del før og jeg har vært i Amsterdam før...men det var utrolig lett å komme til hovedstasjonen i Amsterdam denne gang. Jeg bare fant frem til rett trikknummer og tok trikken til min stasjon og resten husket jeg fra kartet. Men s jeg var i Amsterdam fant jeg også ut hvordan jeg skulle komme meg til messen som jeg skulle delta på og jeg fant restaurant anbefalinger online. Nå sitter jeg og lurer på hva vi gjorde i gamle dager før vi fikk internet ;-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Da leste vi guidebøker hvor all info var minimum 1 år gammel. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Og bestilte reisene våre gjennom telefon eller drop in gjennom et reisebyrå. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Og på de beste reisebyråene sa de at de ønsket jeg skulle komme innom og gi tilbakemelding fra turene slik at de kunne gi bedre råd til de reisende. De dårligste reisebyråene rotet til bestillingene, spesielt for reiser som gikk over ett døgn. Å stå ved en korrespondanse og se at man har reservasjon videre til dagen før er ikke morsomt. Lærte meg å bestandig sjekke datoer og tider. Husket også da man kunne få Visa-kort og bank-kort på ett og samme kort. Etter å ha betalt ekstra for det før en reise til Sør-amerika måtte jeg etter turen troppe opp i banken for å klage. "Å, ville du at vi også aktivere visa-en du hadde fått lagt inn på kortet? Hvorfor sa du ikke det?", var svaret en meget sint reisende fikk. Endret 18. mars 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå