Snorre123 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Pc'en vil ikke starte (ikke denne...). Funket fint før idag (og før det), men vil nå ikke starte. Har Windows Me, og etter bildet der logo vises kommer en - som blinker oppe i venstre hjørne, uten at noe mer hender. Har som sagt ikke gjort noe (som jeg kan huske) som kunne foresake at pc'en ikke skulle starte. (Har ikke lagt inn nye drivere, lasted ned fra windows update e.l.) Noen som vet hva som kan være galt... virker merkelig. Lenke til kommentar
$o|aR-P|eXu$ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 skjedd med meg ofte mens jeg har klokka de siste dagene, kan tyde på korrupte systemfiler muligens, disse kan oppstå under stor varme og etter systemkræsjer, eller når scandisk avbrytes mange ganger. Kast inn millenium cden og sett CDROM som first boot device, så kan du pprøve å reparere skaden i windows slik. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Hvis det å avbryte scandisk for mange ganger er problemet, så vet jeg iallefall grunnen :wink: (Prøver å søke 'torough' gjennom maskinen når jeg starter, og det kan ta timer.) Skal prøve. Takker. Edit: Kan forresten ME cd-en brukes som start up? Lenke til kommentar
$o|aR-P|eXu$ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 No problemo amigos Lenke til kommentar
$o|aR-P|eXu$ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Ah det ME cden er jeg ikke sikker på...men prøv å sett cdrom som first boot device og se om den vil Har ikke bedre råd å gi hehe Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Funket ikke med cd som start up, men en oppstartdiskett og inn på setup gjør forhåpentligvis samme nytten. Prøver nå. :smile: Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Hmm... har visst klart å opparbeide meg en 'fat' feil (viste i scandisken som kommer når man prøver 'setup' på Win Me cd-en). Skal undersøke i morgen hva jeg gjør. Er det noen program (som kjører i dos) som kan fixe disk-feil (i dette tilfellet 'fat' feil...), uten å formatere partisjon/disk? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Noen som vet? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 vel en formatering pleier på hjelpe på det meste, eller enda bedre, f-disk, hvis du kjenner til det da? men det er kanskje ikke noe du ønsker å gjøre? i så fall kan ikke jeg hjelpe mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå