Gå til innhold

Dekker Macbook Pro behovet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal kjøpe en bærbar pc til privat bruk hjemme samt ha med på hytta etc. Den skal på sikt erstatte den stasjonære pc'en hjemme. Vi disponerer i tillegg hver vår jobb pc (bærbar), men vil helst ikke bruke de for mye privat, da de har restriksjoner, synker med jobbnettverk, satt opp til "vandrenett" etc etc.

Vi har lenge hatt lyst på å prøve Mac, og vurdere nå å kjøpe en MacBook Pro. Spørsmålet er som følger: Vil den dekke våre behov:

- Generell surfing (inkludert nettbanker og slikt)

- Bilde og videobehandling (enkel redigering både bilde og video)

- Musikkavspilling

- Office (word, excel etc)

- Småspill for å slå ihjel tiden

- Citrix tilgang til jobb

- Ftp mot hjemmeområder

I tillegg : Hjemme har vi en 24 tommers Samsung skjerm (bruker dvi i dag), kan vi få utstyr til å "dokke" mac'en til denne skjermen, samt eksternt tastatur og mus ved behov?

På forhånd takk for svar og meninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Har definitivt ikke overflod av penger, men har 20.000 vi gjerne vil bruke på noe morsomt. Vi tror at en Mac har en del underholdningstimer i seg, og det er kjekt å ha hardware som dekker behovene noen år fremover.

Ett tilleggspørsmål; vi har noen USB harddisker (WD), vil disse kunne kobles til en Mac og brukes på samme måte med samme formatering?

Igjen, på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar

En MacBook Pro er definitivt en morsom måte å bruke 20k på. Hadde gjort det selv om jeg hadde muligheten, men jeg må nok nøye meg med min standard MacBook. Du vil ikke få noen problemer med dine eksterne disker. Jeg har i hvert fall ikke hatt det med mine. Mac og NFTS er vel ikke kjent for å ha det beste kjærelighetsforholdet, men de fleste (misforstå meg rett) bruker vel FAT32 på sine eksterne disker.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Jeg er klar over denne maksgrensen, men har aldri merket behovet. Når det gjelder Mac så er/var det vel sånn at det går bra å lese fra NTFS, men ikke å skrive til. Og det har han vel ikke noe behov for, om jeg forsto bruksområdet rett.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...