Sk!ppy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei. Emnetittel sier det meste. Hvordan gjør jeg dette? Har ikke noe saker som GNOME installert. takk på forhånd Lenke til kommentar
h3st Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Tipper en tur gjennom ``man vsftpd'' og ``man vsftpd.conf'' gjør susen? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Okei, Hvordan kommer jeg meg UT av "man vsftpd" ? Da jeg sitter liksom fast der inne, og fåår ikke gjort stort? Edit: q for å gå ut av manuael. Hvilket redigeringsprogram burde jeg bruke? Er Pico / Nano bra? "sudo pico(nano?) /etc/vsftpd.conf" Og hvordan kommer jeg ut av disse? ( Kontrol + X ) Endret 18. mars 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
h3st Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 LaCrouX skrev: Okei, Hvordan kommer jeg meg UT av "man vsftpd" ? Da jeg sitter liksom fast der inne, og fåår ikke gjort stort? Edit: q for å gå ut av manuael. Hvilket redigeringsprogram burde jeg bruke? Er Pico / Nano bra? "sudo pico(nano?) /etc/vsftpd.conf" Og hvordan kommer jeg ut av disse? ( Kontrol + X ) ``man man'', man! :-P Og ja, pico/nano fungerer helt greit, såvel som gedit og kate, vim og emacs. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Men hvordan får jeg konfigurert den riktig? Har prøvd litt av vært, men funker ikke tror jeg? og hvordan legger jeg til brukere? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hmm har du husket å restarte vsftd etter at du har gjort endringer i confen da? Husker ikke hvilke muligheter vsftpd har igjen, men den bruker ihvertfall brukerne på systemet ditt.. så bare bruk adduser og legg til brukere der feks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå