Cookie1 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Er det på noen måte mulig å søke seg inn på Allmenn påbygg etter påbegynt læretid innenfor elektrofag? Jeg har nå jobbet siden August 2008, men vurderer å droppe det og heller gå allmenn påbygg fra August 2009...Noen som vet hvordan jeg i så fall må gå fram? Ønsker å få generell studiekompetanse... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Ikke dropp ut. Om universitetet (eller hva du måtte ha planer om) feiler, så har du et fagbrev å falle tilbake på. Studiekompetansen kan du ta som privatist samtidig. Gjennom NKI eller ved hjelp av andre tilbud. Lenke til kommentar
venus_ Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det er for sent å søke til høsten 09, så jeg ville gått ut læretiden og søkt almenne påbygg til høsten -10. Om du har fagbrev/autorisasjon kan du gå 20-timers påbygging. Lenke til kommentar
Cookie1 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Det er for sent å søke til høsten 09, så jeg ville gått ut læretiden og søkt almenne påbygg til høsten -10. Om du har fagbrev/autorisasjon kan du gå 20-timers påbygging. 20 timers påbygging dersom jeg har fagbrev? Hmm...Hvis jeg ikke har fagbrev, er det 30-timers, right? Lenke til kommentar
venus_ Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ja. Jeg gikk 20-timers selv. Synes det var veldig greit. Hadde 3 skoledager i uka. Slipper gym og samfunnsfag. Men i matte feks kan det bli litt vanskeligere siden det er to timer mindre i uka enn vanlig påbygg, men samme pensum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå