Leifi93 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Holder på og analyserer Nemo av Nightwish som skoleprosjekt, og når jeg skulle skrive om vokalen var jeg ikke helt sikker på om det er flere en Tarja som synger. Kan høres litt ut som det er koring på noen plasser, men vet ikke om det bare er synthen som spiller slik at det kan høres slik ut, så hadde vært fint med noen annens vurdering. Her er en link til musikkvideoen: Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Nemo_(song) står ikke noe om at noen andre var med en Tarja Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Tenker du på refrenget? Når jeg hører på en live versjon, er ikke den lik studioversjon. Det tyder vel på at det er noe miksing på gang regner jeg med? (kan ca 0 om musikk-produksjon) Vil tro det bare er Tarja sin stemme som går i to forskjellige toner, tatt opp to eller flere ganger for at det skal høres vakkert ut. Lenke til kommentar
Leifi93 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Tenker du på refrenget? Når jeg hører på en live versjon, er ikke den lik studioversjon. Det tyder vel på at det er noe miksing på gang regner jeg med? (kan ca 0 om musikk-produksjon) Vil tro det bare er Tarja sin stemme som går i to forskjellige toner, tatt opp to eller flere ganger for at det skal høres vakkert ut. ja, tenker på i refrenget når hun synger: Oh how I wish For soothing rain All I wish is to dream again Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå