L O G I M A N Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har som nevnt, en Kärcher K4.97. Når denne står på og man ikke bruker den, så starter pumpa opp med 3 sekunders mellomrom, i ca 1 sek. Det er ikke noe galt med maskinen ellers, fult trykk så lenge man bruker den. Jeg har prøvd å se etter lekasje, men den virker helt tett. Aldri vært utsatt for frost. Men i det siste har den begynt med den irriterende start/stoppinga akkurat som om den skulle miste trykket hele tiden. Dette synes jeg er utrolig plagsomt. Dessuten er det nok langt fra sunt for motoren, ei heller strømnettet med noe som holder på sånn. Vanntilførselen til den er også tett og ikke noe med luft i slangen å gjøre. Noen som vet hva som er feil på den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg hadde en 5.50 med samme problem. Demonterte den, og oppdaget en liten lekkasje i noe som så ut til å være en trykkregulator, som var montert på pumpehuset. Selve pumpehuset er av metall, mens denne regulatoren var av plast. Kastet den, og kjøpte en ny Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Ja, da får jeg ta maskinen i frahverandre.. Om det ikke er værre en den så er det vel vært det. Takk for tips! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg mente at jeg kastet HELE høytrykksspyleren, og kjøpte en ny. Den jeg hadde før dette hadde plastpumpehus, og da dette røk, kostet det mer å bytte dette (kun delen) enn spyleren kostet ny. Den nye, som jeg kjøpte fordi den hadde metallpumpehus, gikk samme veien, da en liten del på pumpehuset var plast, og røk. Spyleren er alltid oppbevart innendørs om vinteren, så det er ikke frostskade som gjør dette. Den nyeste er også en Kärcher, siden jeg nå har kjellern full av reservedeler :-) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har allerede kjøpt meg en Stihl maskin, samt at jeg har en liten ubrukt Alto maskin stående og. Men tenkte å fikse dette om det bare vare en bagatell. Kjøpte ny pga dette og den h... stive slangen. Maskinen fungerer jo enda, så kan ha den stående til skikkelige møkkajobber. Til vanlig bruk har den blitt alt for frustrasjonsmoment. Ikke nok med helstive slanger og plastledninger, men når den skal bråke hele tiden blir det for mye. Så du mener det ikke er lønsomt å få den delen? Tviler ikke egentlig. Skal liksom ikke repareres noe i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Akkurat den delen som røk i 5.50'en hadde det nok vært lønnsomt å bytte, men jeg fikk så godt tilbud at jeg kjøpte ny. Da slapp jeg også å skru sammen den gamle :!: Sånn er det blitt med nesten alt: Ryker det, og det ikke er på garanti/reklamasjonsrett: Kast og kjøp nytt. Jeg kjøpte et par smådeler til vaskemaskinene min her om dagen, og det kostet langt på vei det samme som en ny. Endret 20. mars 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Ja, jeg vet åssen det er. Det er synd i grunn. Derfor prøver jeg også bare kjøpe kvalitetsting jeg vet du kan få deler til. Men jeg har ikke åpnet min enda, så får sjekke om jeg lokaliserer feilen og heller sjekke delepris derfra. Snakker vi om et par hundrelapper så er det ikke noe problem. Men noe mer så lar jeg den bare være så lenge den kan funke til møkkajobber og så hivern. Men denne er under 5 år tror jeg. Skal sjekke det opp. Vil anta at en høytrykkspiler i 4 serien må kunne forventes å leve mer enn i 2 år? For er det reklamasjonsmulighet skal jeg garantert få det ordnet der Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Da har jeg åpnet min. Overhode ingen tegn til feil eller lekasje som jeg klarer å se. Ser bare at trykkregulatoren skyver brytern opp og ned. Demontert alt. av denne delen. Er det sannsynlig med indre lekasje i selve pumpe? For det er kjedelig å kjøpe denne delen ny så er det kanskje ikke den.... Men det kan jo være en intern lekasje i denne uten jeg har klart å lokalisere noe punkt det lekker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 På min så jeg en sprekk i regulatoren, og det sprutet vann (lite, men høyt trykk) ut fra sprekken. Ring Kärcher support, de vet sikkert hva som kan være feil, og hva ev. deler koster. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Ja jeg har gjort det nå, så får vi se. Skrev med en beskrivelse av hva jeg har sjekket ut, samt pris på de delene. Irriterende når det ikke er noen synlige feil Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Fikk deler tilsendt fra Rengjøringsystemer (www.karcher.no) i Bergen. Byttet hele trykkregulatorhuset og det i plast. 587kr. Egentlig litt galskap da man ikke er langt unna en billig ok høytrykk. Bytta bare fordi pumpa og motor ser solid ut (metall), så det fikk gå. For denne prisen er det også en del plastdeler som gjenbrukes. Maskinen fungerer igjen nå, og er kjekk som en nr 2 maskin til skikkelig grisejobber hvor min nye stihl kan spares litt Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Åpner en gammel tråd... Hadde dere samme problemet som jeg har på den her? K3.65 https://youtu.be/2FVuj1REIbA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå