Gå til innhold

Bygge Pc selv. Trenger litt hjelp med komponenter.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg planlegger å miste jomfrudommen min i PC bygging. Jeg skal bruke 3-4k på en datamaskin. Selv om dette ikke er mye penger, ønsker jeg en data som gir mest mulig for pengene. Den vil hovedsaklig bli brukt til spilling så langt det går.

Jeg håper at noen kan skrive komponenter som de anbefaler meg å kjøpe. Stikkordet blir vel hva som gir mest for pengene. Jeg vil ikke oppgradere pc`en senere, så er ikke vits i å anbefale komponenter med oppgraderings potensial.

Jeg trenger full pakke (uten om skjerm, tastatur og mus).

Jeg håper noen kan skrive en liste med komponenter :)! som sagt MEST MULIG for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje .. sitter selv å tenker på å bygge meg en pc jeg kan spille på.

Jeg vet ikke om målet ditt er å få en god gaming pc eller om det er opplevelsen med å sette sammen din egen pc du er ute etter. Hvis du kun er ute etter en pc som er satt sammen av de komponentene du er ute etter vil jeg anbefale deg å sjekke ut komplett.no å velge den billigste gaming pc'en ( http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394 ), for så å konfigurere etter egne behov. Har noen kompiser som har gjort akkurat dette å de er alle fornøyde.

Håper det kan hjelpe deg :)

Endret av Sverre7
Lenke til kommentar

Ett tips, ingen vits med 4 GB ram om du ikke skal kjøre 64-bit operativsystem... Det takler maks 3.2 GB eller noe sånt.

En ting som er kjipt med komplett-bygd PC er hvis du velger å kjøpe et Windows-OS med den, så får du ikke med deg CD-en eller CD-keyen til det. Det er bare installert når du får PC-en.

Lenke til kommentar

Ingen vits i å kjøpe Vista da nei - såfremt du ikke bruker XP-lisensen på en annen PC i tillegg. I såfall kjøp en rimelig OEM-versjon av XP/Vista...

Hva slags spill skal du spille, og i hva slags oppløsning? Bare skjermkortet koster jo mer enn hele PCn din hvis du stiller store krav til spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...