Freddy K Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du har jo proteinbarer, proteinostepop og proteincookies Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Alt av nøtter, Gammeldags Baconsvor. Macadamia nøtter inneholder opp mot 80% fett, og er absolutt å anbefale Edit: Bare pass på at du kjøper de saltede Macadamianøttene da de uten salt blir litt sære Endret 21. mars 2009 av PL610 Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg pleier å hive inn på med noe som jeg liker å kalle bole-chips Baconchips med 70% proteiner og sunt fett... Hvis man spiser en pose på 150 gram får man i seg 105 gram protein det er mye Hvor kjøper du dette? Vanlig butikk? Kjøper det i vanlig dagligvare. Biologisk verdi hva er det? Onkelen min (en gammel bodybuilder), anbefalte meg faktisk å spise baconchips som snack Lenke til kommentar
Grand Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg digger baconsnacks så dette må jeg sjekke ut Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg pleier å hive inn på med noe som jeg liker å kalle bole-chips Baconchips med 70% proteiner og sunt fett... Hvis man spiser en pose på 150 gram får man i seg 105 gram protein det er mye Hvor kjøper du dette? Vanlig butikk? Kjøper det i vanlig dagligvare. Biologisk verdi hva er det? Onkelen min (en gammel bodybuilder), anbefalte meg faktisk å spise baconchips som snack Den proteinen dere finner i Baconsnacks er langt ifra det samme som man finner i kjøtt, egg osv. Proteinen der hjelper ikke en dritt. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg pleier å hive inn på med noe som jeg liker å kalle bole-chips Baconchips med 70% proteiner og sunt fett... Hvis man spiser en pose på 150 gram får man i seg 105 gram protein det er mye Hvor kjøper du dette? Vanlig butikk? Kjøper det i vanlig dagligvare. Biologisk verdi hva er det? Onkelen min (en gammel bodybuilder), anbefalte meg faktisk å spise baconchips som snack Den proteinen dere finner i Baconsnacks er langt ifra det samme som man finner i kjøtt, egg osv. Proteinen der hjelper ikke en dritt. Jasså? Og hva tror du Baconsnacks er laget av? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du trur jeg snakker bullshit? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1018774 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du trur jeg snakker bullshit? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1018774 Det har jeg ikke sagt, men vil gjerne se en kilde. Hud er noe ganske annet enn hår og negler, som består av hornceller hvis jeg husker riktig. Men det kan godt hende hud består av feil type protein for alt jeg vet, selv om jeg synes det høres rart ut. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det har nok mer med det å gjøre at næringsstoffene i baconsnacks er tilberedt ihjel. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Du har jo proteinbarer, proteinostepop og proteincookies er ikke ute etter noe "spesial" greier for å si det sånn. skal bare ha noe snacks som jeg kan kjøpe på butikken som ikke er så veldig usunt. får se om det blir noe bacon chips eller nøtter da, siden det var minst usunt. er litt styr å lage til grønnsaker og dipp selv om det er godt. takker for svar. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det har nok mer med det å gjøre at næringsstoffene i baconsnacks er tilberedt ihjel. Men hva endrer det egentlig? Proteinene i en proteinshake er vel også tilberedt i hjel? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Er vel egentlig bare tilsatt smak så pulveret blir spiselig og konserveringsstoffer for at det ikke går ut på dato før det har nådd frem med posten. I f.eks. myoprotein er det 85g rent protein per 100g. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det er forskjell på filtrert og stekt i hjel. Men er nok heller at skinnet inneholder kolagene proteiner. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Ok, men ødelegger varme proteinet da? Litt som at vann kan ødelegge kreatin hvis kreatinet ligger i vannet for lenge? Endret 22. mars 2009 av FeddeLeGrand Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Trur ikke varme skal kunne ødelegge protein innholdet. Endret 22. mars 2009 av bebeluv Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Vil tro at varme kan ha effekt på protein i alle fall, om det ødelegger vet jeg ikke. Om man ser på eggehvite, som er omtrent rent protein, vil jo det størkne når det blir varmt. Dette vil faktisk gjøre at proteinopptaket øker, det er bedre å spise et kokt/stekt egg enn et rått egg. Men hvordan dette er angående pulver aner jeg ikke. Endret 22. mars 2009 av NwLife2 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vil tro at varme kan ha effekt på protein i alle fall, om det ødelegger vet jeg ikke. Om man ser på eggehvite, som er omtrent rent protein, vil jo det størkne når det blir varmt. Dette vil faktisk gjøre at proteinopptaket øker, det er bedre å spise et kokt/stekt egg enn et rått egg. Proteinopptaket øker ja, men selve proteininnholdet er akkurat det samme. Bare kroppen klarer ikke ta opp alt om det er rått. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 det er greit om dere tar protein diskusjonen en annen plass Lenke til kommentar
GL1992 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 utrolig god og sunn snaks( etter min smak iallefall ) ta noen gulrøtter og skjær i lange strimler. så tar du et glass eller noe sånn og fyller med iskaldt vann. og tilsett sitronsaft ( press en sitron eller kjøp en sånn liten gul flaske) så legger du gulrot strimlene oppi der og nyt dem^.^ (ps dypp og spis, ikke drikk det ) Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Mager kesam med holiday dip, og agurk, gulrøtter og kålrot til å dippe med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå