Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lakering av scooter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligger bra veiledere på www.mopedportalen.com om du er medlem.

Hvis det flasser hos kompisene dine så har de ikke gjort grunn arbeidet godt nok(pusset, rengjort etc), brukt dårlig lakk, lakket i feil temperatur eller lignende.

Bruk lakk av god kvalitet(ikke biltema sin), puss skikkelig, våtsliping og avslutt med fint papir.

Rengjør slik at det ikke er fett, smuss etc før du lakker.

Lakk i et rom med grei plass og god luftstrøm(slipper at det lukter lakk i flere dager, og mindre farlige gasser)

Bruk maske som passer til dette, da du blir utsatt for farlige gasser.

Pass på å ha rett temperatur(bruker å ha 16-20 jeg).

Når du har lakka ferdig(grunner, lakk og klarlakk for best resultat og best holdbaret) så lar du det ligge noen dager før du setter de på.

Slik at lakken får herda litt, da sprekker den, får riper etc like lett som hvis du hadde sett den på rett etter lakken hadde tørka.

Dette er slik jeg gjør, noen har sikkert andre måter de synes er bedre. Men denne funker for meg.

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar
Ligger bra veiledere på www.mopedportalen.com om du er medlem.

Hvis det flasser hos kompisene dine så har de ikke gjort grunn arbeidet godt nok(pusset, rengjort etc), brukt dårlig lakk, lakket i feil temperatur eller lignende.

Bruk lakk av god kvalitet(ikke biltema sin), puss skikkelig, våtsliping og avslutt med fint papir.

Rengjør slik at det ikke er fett, smuss etc før du lakker.

Lakk i et rom med grei plass og god luftstrøm(slipper at det lukter lakk i flere dager, og mindre farlige gasser)

Bruk maske som passer til dette, da du blir utsatt for farlige gasser.

Pass på å ha rett temperatur(bruker å ha 16-20 jeg).

Når du har lakka ferdig(grunner, lakk og klarlakk for best resultat og best holdbaret) så lar du det ligge noen dager før du setter de på.

Slik at lakken får herda litt, da sprekker den, får riper etc like lett som hvis du hadde sett den på rett etter lakken hadde tørka.

Dette er slik jeg gjør, noen har sikkert andre måter de synes er bedre. Men denne funker for meg.

ser du hater biltema lakk, men gjør mann skikkeli grunnarbeid før man påfører den også så sitter den og! :p

en kompiss brukte biltemalakk for to år siden, den er fin uten flass ennå den! :)

Lenke til kommentar

Ja jeg liker ikke biltema lakk, det har du helt rett i :p

Men ja, den kan sitte godt og se fin ut.

Men det tar litt mer arbeid og man må være med nøye når man bruker den, ettersom at den er så tynn.

Har selv brukt biltema lakk på blandt annet dempere og variatordeksel på mopeden min.

Det sitter jo greit mot vanlige ting når man kjører, men hvis jeg er uti med feks et skrujern så skal det ikke mye til å lage skraper.

Så på en måte vil jeg egentlig si at det er verdt å bruke litt ekstra på bedre lakk.

Spesielt siden den er mye lettere å jobbe med.

Lenke til kommentar
Ja jeg liker ikke biltema lakk, det har du helt rett i :p

Men ja, den kan sitte godt og se fin ut.

Men det tar litt mer arbeid og man må være med nøye når man bruker den, ettersom at den er så tynn.

Har selv brukt biltema lakk på blandt annet dempere og variatordeksel på mopeden min.

Det sitter jo greit mot vanlige ting når man kjører, men hvis jeg er uti med feks et skrujern så skal det ikke mye til å lage skraper.

Så på en måte vil jeg egentlig si at det er verdt å bruke litt ekstra på bedre lakk.

Spesielt siden den er mye lettere å jobbe med.

ja! men hvilken lakktype annbefaler du? :) hvor kjøper du den?

går jo ann å dra klarlakk over biltemalakken for att den skal se penere ut og sitte bedre! ;)

Lenke til kommentar

Den de har hos mekk er god, Dupli-Color fra Motip. Quick lakken funker også bra. Og hvis dere har Bilextra i nærheten så har de også god lakk.

Jeg brukte grunning, lakk og klarlakk når jeg lakka med biltema lakken.

Hvis du studerer lakken etter den er lagt så kan du ser prikker.

Men tror at det er vedlig dårlig dyse som ødelegger litt av det.

Lenke til kommentar
Den de har hos mekk er god, Dupli-Color fra Motip. Quick lakken funker også bra. Og hvis dere har Bilextra i nærheten så har de også god lakk.

Jeg brukte grunning, lakk og klarlakk når jeg lakka med biltema lakken.

Hvis du studerer lakken etter den er lagt så kan du ser prikker.

Men tror at det er vedlig dårlig dyse som ødelegger litt av det.

enig m prikkene ass!!! :p må jo lakke 100 lag om de skal bli borte da! -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...