Gå til innhold

Giftig kreatin, gemma vs whey+casein protein, dosering ++


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Leste litt en plass der det stod at noe kreatin hadde giftstoffer og urenheter i seg. Selges sånn i Norge? Vet jeg at det er ufarlig vis det er 100% kreatin, sånn som CreaFX? Vis ja, hva er da forskjellen på de forskjellige kreatin monohydratmerkene?

 

Og en annen ting: Dosering. Noen sier man skal frontloade 5g og gå på 2g i vedlikeholdsfasen, på andre sider står det man skal frontloade 20g og ha 10g i vedlikeholdsfasen. Noen sier man skal gå på kreatin i 2 måneder, så 2 måneder av, andre sier man skal gå 2 måneder på, 1 måned av osv osv. Noen sier man kun trenger å frontloade første gang man prøver kreatin, andre sier man må frontloade hver gang man går på kreatin (hver syklus). Hva er rett? Hva er best? Hvor kan jeg lese om forskjellene? Vil høre svar fra mer enn én!

 

Og hvordan er gemma protein (eksempel) i forhold til 90+ (eksempel) eller å bare blande whey og casein selv?

Inneholde gemma både "raske og treige" proteiner?

 

MVH Todda7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gemma er vel erteprotein, og hvis du ikke tåler myse eller kasein er det et godt valg. tåler du de to hadde jeg heller kjøpt et blanding som inneholder begge de to siste, da erteprotein smaker tåfis uansett hvor mye sjokolade du har i den.

 

kreatin er billig, og ufarlig så du kan ta det hele tiden. grunnen til at folk går av (som meg) er at du kan bli bloated av det, og det er ukult f.eks. om sommeren. 20 gram i 1 uke for å loade, 10 gram på treningsdager (5 før og 5 etter trening) og 5 gram når du har treningsfri...det funker for meg hvertfall.,

 

og creafx er monohydrat, og like godt som alt annet monohydrat. smaker ingenting heller, så du kan bare "blande" det i vann.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Gemmaproteingreiene smaker helt OK det, spesielt vis man blander det med melk. Men da må man ha lite pulver og mye melk :)

 

Hovedgrunnen til at man går av kreatin er vel for å oppnå full effekt når man bruker det?

 

Doseringen hørtes logisk ut, takk :)

 

MVH Todda

 

EDIT: Hvilken myse+kaseinblanding skal jeg kjøpe neste gang da?

Skal jeg blande selv? Hva er billigst?

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at man går av kreatin er vel for å oppnå full effekt når man bruker det?

 

såvidt hva jeg har lest får man ikke noe bedre effekt av kreatinet om du går av i perioder, det virker også helt usannsynlig da du ikke bygger opp "resistans" mot det ;)

 

 

norkost sitt designprotein er billig...jeg synes ikke det smaker godt, men hvis du drikker erteproteinshake uten å spy så smaker nok dette himmelsk for deg :)

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at man går av kreatin er vel for å oppnå full effekt når man bruker det?

 

såvidt hva jeg har lest får man ikke noe bedre effekt av kreatinet om du går av i perioder, det virker også helt usannsynlig da du ikke bygger opp "resistans" mot det ;)

 

 

norkost sitt designprotein er billig...jeg synes ikke det smaker godt, men hvis du drikker erteproteinshake uten å spy så smaker nok dette himmelsk for deg :)

Ja, virker logisk.

 

Er norkost sitt designerprotein billig? Det koster omtrent dobbelt så masse pr kg enn ertefisen min.. Ej-shop sitt 90+ er billigere (5kg for 775kr), men hvordan er det i kvalitet? Andre gode tips?

 

Skjønner ikke snakket om at det smaker så vondt; det smaker mye bedre enn PF's isolate whey (jordbær) og når man blander litt med melk så smaker det jo som litago! :) Bryr meg uansett ikke mye om smak.

Lenke til kommentar

nå er vel alle enige om at pf sitt proteinpulver smaker svette uansett, så å sammenligne med de er jo rimelig døvt ;)

 

norkost designprotein koster 790 for 5kg når du kjøper 12kg i slengen. uansett så er en blanding av myse og kasein å foretrekke fremfor erteprotein så sant du tåler det.

Lenke til kommentar

Men ej-shops 10kg boks koster 1475,- så den blir billigere samme hvordan man vrir og vender på det :p

 

Er designer protein whey+casein? Hva er forskjell på designer protein og 90+, eller bare å blande whey og casein selv?

Det er så mange kosttilskuddsbutikker på nettet at jeg blir helt fjams. Skulle hatt noe a la prisguide for protein- og kreatinpulver :p

 

Så har dere noen knalltilbud jeg burde vite om? :p Gidder ikke å kjøpe mer enn 5-6 kilo om gangen, 10-12kg blir for masse.

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Er norkost sitt designerprotein billig? Det koster omtrent dobbelt så masse pr kg enn ertefisen min.. Ej-shop sitt 90+ er billigere (5kg for 775kr), men hvordan er det i kvalitet? Andre gode tips?

Proteinbutikken.no selger 90+ for 649,- / 5kg.

 

Men for all del, gemma er et fint og balansert protein det også. Tregere enn myse og raskere enn kasein, men jeg vet ikke hvor stor rolle det egentlig spiller..

 

Ideelt sett bør du kanskje veksle litt på -- det skader absolutt ikke å få i seg protein fra flere forskjellige kilder.

Lenke til kommentar
Er norkost sitt designerprotein billig? Det koster omtrent dobbelt så masse pr kg enn ertefisen min.. Ej-shop sitt 90+ er billigere (5kg for 775kr), men hvordan er det i kvalitet? Andre gode tips?

Proteinbutikken.no selger 90+ for 649,- / 5kg.

 

Men for all del, gemma er et fint og balansert protein det også. Tregere enn myse og raskere enn kasein, men jeg vet ikke hvor stor rolle det egentlig spiller..

 

Ideelt sett bør du kanskje veksle litt på -- det skader absolutt ikke å få i seg protein fra flere forskjellige kilder.

Takk for tipset! Der sparte du meg én hundrelapp neste gang jeg skal handle.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...