Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Audi A3. Bakhøytaler nødvendig?

Rubex

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nytt anlegg til bilen, en Audi A3. Har sett litt rundt på diverse bilstereopakker. Noen med 1xSub og 2x høytalere, og noen med 1xSub og 4/6x høytalere.

Det jeg lurer på er om det er noe vits i å kjøe bakhøytalere til denne bilen. Får jeg god nok lyd med en sub og en høytaler på hver side fremme? Eller er det et must med bakhøytalere også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, hvis du har et skikkelig kompsett foran, så trenger du ikke noe bak, spes ikke hvis du skal ha sub baki. Høyttalere fora OG bak, vil i de aller fleste tilfeller rote til lydbildet, og anbefales ikke hvis du er glad i skikkelig lyd... Da blir det mest naturlig å ha skikkelig høyttalere foran, da det er der du sitter å kjører... Regner ikke med at du står med ryggen til, hvis du er på konsert feks ;)

De fleste pakkene rundt omkring, holder ikke mål spør du meg, så jeg vil anbefale deg å kjøpe hver for seg, kjøper du alt fra en butikk, så gir de deg ofte et tilbud da også (hvis du spør)

Hvor mye penger hadde du tenkt til å legge i dette?

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Tenke å bruke rundt 5-7000,- for sub, forsterker og høytalere. Får man godt nok til den prisen? Nå er ikke jeg alt for kresen, men må ha noe skikkelig med god lyd i. Helst noe som gir bra trykk inne i bilen, men som samtidig ikke høres harry ut fra utsiden :)

Lenke til kommentar

Det blir kanskje litt snaut ja...

Eks:

Seas lotus 12", 1895,-

Høyttalere foran, Seas lotus Performance, 2995,-

Forsterker til ALT, Dynabel BF0756, 2995,-

Da har du noe som spiller meget bra...

Du kan evt gå ned til Focal 165V1 høyttalere, for å spare en tusenlapp ;)

Lenke til kommentar
Hvor er prisene fra? Har butikken en avd. i Bergen? :)

Trenger folk til å legge kabler og koble så bør nesten kjøpes over disk i eller rundt Bergen.

Prisene på dynabel og seas er fra www.dynabel.no, de holder til i oslo, men sender FRAKTFRITT ordre over 2000kr ;)

Vet ikke om noen i Bergen som kan hjelpe deg, og trenger du kabler i tillegg til det jeg skrev lenger opp, så må du legge på ennå mere i prisen...

Edit: fant noe ved å søke...

http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/paul.../1978414932.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...