Gå til innhold

Forslag til utanlandsreise i sommerferien? (3 voksne, og 1 ungdom).

Anbefalte innlegg

Ja! Har de nokon bra forslag på ein kjekk utanlandsreise for 2 voksne, ein 20-åring og ein ungdom? Eg veit ikkje kor langt budsjettet strekk, men opphavleg skulle vi til Frankrike med litt slekt, dette blei altså utsett. Deretter tenkte eg at vi kunne reise til Roma, noko mamma synes var ein god idè, medan andre meinte det var betre å reise til Roma utanfor den heftige turistsesongen (noko eg ser på som eit godt argument). Så budsjettet ligg i alle fall rundt Frankrike/Roma-reise, med full pakke, eit lita veke.

Familien eg reiser på tur med er nok ikkje så veldig "musee"-interessert, men seier ikkje nei-takk om det faktisk er interessante ting å sjå. Ellers er alt veldig opent, og vi er opne for uortodokse reisemål. Det er vel kanskje ein fordel at det er nogonlunde varmt der vi skal, for å få litt feriekjensla. Eg tenkte nok hovudsakleg i Europa, i alle fall i først omgang, men er open for alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greske øyer er ypperlige for ferie og de finnes for enhver snak, fra partysteder til stille øyer hvor grekere er i flertall. Santorini er ikke den alle beste for bademuligheter og det kan være endel trapper, men det er et veldig billedskjønn øy og så har de utgravingene ved minoriske byen Akrotiri, som ble begravd av et vulkanutbrudd for 3500 år siden, som jeg som hovedgrunnen til å reise dit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Akrotiri_(Santorini)

Har utsatt reisen dit flere ganger da utgravningsområdet har vært stengt. Ser at det fremdeles er stengt så jeg trekker tilbake tipset om Santorini. :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kommet fra backpackertur rundt om i Europa, så jeg vil anbefale Slovenia og Kroatia.. Sjekk litt rundt omkring det på nettet så kommer du nok å finne noen utrolige fine plasser der... b.l.a Bled som ligger oppe i fjellene, 1 1/2 med buss fra hovedstaden ljubljana. om dere vil ha strender og varme ville jeg satset på Kroatia.. billig er begge landene også..

Lenke til kommentar

hørt rykta om kos har høy party faktor for ongdom.

og du har muliheten til og slapp av..

da kompisan mine sier! MEN du ska ikke ta mitt ord på da...

men da e bare og søk runt på google.

har vore i naxsos når e var mindre.. (20 år nu) var der for 5-6 år sia.

kjempe fin plass fine strender.

http://www.naxosguide.eu/ har du ei gudie sia..

ikke minst glem og se i gamelbyen byen.. mye fint smyka og suvernia.

anbefaler greske øyer di har veldig god mat.

og odsen til og sitte på dass hele ferien e mye mindre en spania og tryrkia.

liten youtube vid

lykke til og med og finne din syden reise:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sør england e kjempegreier ja.. hvorfor ikke ta en rundreise rundt om i storbritania.. start lengst sør, f,eks brighton.. tog og buss er utrolig billig der borte.. jeg betalte ca 200,- nok. med tog fra london til edinburg nå i slutten av mars, og man betaler aldri mer en 25 pund for buss i england med national express.. ååh, nå kjente jeg ble skikkelig gira på å reise igjen.. håper dere får en fin tur :)

her kan du/dere se litt bilder fra min siste europatur :)

europa-tur

Endret av steinmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...