mOkk Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Vet ikke om denne er lagt ut før, men for å spre gleden: Det Sør-Afrikanske post-rock/ambient/electronica-bandet The Watermark High har lagt ut albumet Loneliness as an Art Form for gratis nedlasting i en begrenset periode. Det kan lastes ned her. Hører på det nå, fine greier. Endret 14. desember 2009 av mOkk Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Hører Lights Out Asia for tiden. Uenig i å kalle det post-rock, er vel hovedsaklig electronica og ambient. Men så har jeg ikke hørt alt ennå. Uansett, fantastisk! Lenke til kommentar
gard. Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Så nettopp på Sigur Rós' dvd Heima. Sitter her uten ord nå. Det var en ufattelig vakker, episk, gripende, interessant og mektig opplevelse. Alle post-rock/Sigur Rós fans burde skaffe denne DVDen! Mye overgår studiomateriale, og bildene i tillegg til musikken gjør det til en nesten tårefremkallende opplevelse! 1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Hadde glemt denne tråden (min.) ^^ Lights Out Asia er fett! Heima må jeg få sett. Sånn, da var jeg igang. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Så, har folk fått med seg det jeg mener er årets beste post-rock-plate, Hymn to the Immortal Wind av Mono? Med fire av sjangerens mest drevne musikere, backet av et 28 mann sterkt orkester og produsert av halvguden Steve Albini har det blitt et mesterverk. Og bare for ordens skyld, nummer to og tre blir respektivt Do Make Say Think - The Other Truths og And So I Watch You From Afar - s/t. Endret 30. desember 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
gard. Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Har ennå ikke hørt Hymn to the Immortal Wind jeg... Er den virkelig så bra som mange skal ha det til? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jepp. Det er forøvrig det 14. høyest ratede '09-albumet på Sputnik Music. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Da er det vel bare en utvei for meg da.. Lenke til kommentar
edds Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 For min del var The Other Truths by far bedre enn Hymn. Mye mer originalt! Men, bedre enn begge to var Years - Years. Vet ikke om det kan kalles post-rock, men instrumentalt er det ihvertfall. JESUS for ei plate Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) The Other Truths var også herlig, ja, og mye mindre forutsigbart. Men HttIW er så grandiost og renstrøkent at det likevel treffer meg hardere. Endret 31. desember 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
edds Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Skjønner hva du mener. Men sjekk ut Years, med det selvtitulerte albumet. Det er Ohad fra DMST sitt sideprosjekt, helt fantastisk. Finner det på spotify! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Skru opp og lukk øynene Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det nye albumet Fra A Silver Mt. Zion, Kollaps Tradixionales har lekket. Jeg må si jeg fikk litt samme overraskelsen som med DMST's Other Truths. Begge var veldig annerledes sammenlignet med tidligere album. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
gard. Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det nye albumet Fra A Silver Mt. Zion, Kollaps Tradixionales har lekket. Jeg må si jeg fikk litt samme overraskelsen som med DMST's Other Truths. Begge var veldig annerledes sammenlignet med tidligere album. Se filmen hos Youtube Hvordan er albumet i forhold til f.eks. 13 Blues for Thirteen Moons? Likte ikke så godt vokalen på den. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Albumene er ganske forskjellige men Efrim er fortsatt på vokal, så det kan godt hende du ikke liker Kollaps heller. Jeg syns nå vokalen er helt grei, men så likte jeg 13 Blues veldig godt også da Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Slenger ut et par anbefalinger som enda ikke er nevnt: Russian Circles EF Hello Scotland Ragni Ragni (Hele albumet må høres) pg.lost Yes I Am Daturah Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Noen som kan anbefale meg musikk som ligner på Maybeshewill sin? Har sjekket ut Explosions in the Sky, GY!BE, Sigur Ros og Mono og jeg syntes det er fantastisk å høre på det også, men det er liksom ikke samme trykket som i maybeshewill sine låter. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 God is an Astronaut kansje? Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Se der ja! De skal jeg sjekke ut mer av. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Innbiller meg at du kommer til å like 65daysofstatic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå