Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på nettet vi nettleser, men msn fungerer

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp!

Har problemer med pc'en min. Den er koblet til nettet, men jeg får ikke kommet inn på noen nettsider. Har problemer med å få avinstallert Norton 360. Kan dette ha noen sammenheng?

Er det noe logg eller lignende jeg kan fremskaffe for å gjøre det lettere for noen å kunne hjelpe?

Setter umåtelig pris på all hjelp.

Hans-Jakob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke komme med et definitvt svar, men hvis du kunne komme med noe av følgene informasjon, kan jeg nok hjelpe deg:

- Trådløst eller kabelforbindelse?

- Har du internetttilgang(lite ikon nede i venstre hjørne)

- Operativ system.

- Har du gjort noe spesielt før du mistet forbindelsen.

- Hvordor/hvordan kan du ikke avinstalere norton.

- Har du prøvd å trykke "reparer" under nettverkstilkoblingen din?

Sorry: Så ikke at msn fungerer, og dermed har du nettilgang, gjør det som står over posten min.

Endret av Jakma
Lenke til kommentar

Kom nettopp på en ting, kanskje host filen din er ødelagt, dette kan du sjekke ved å gjøre slik:

Fin følgende mappe: C:\windows\system32\drivers\etc

Åpne filen hosts og da skal de se noe slikt ut:

hostsfile1.jpg

Hvis det mangler det som står på toppen gjør det ikke noe, men står veldig mye tall der osv... så kopier det og post det inn her med: [*code] [/*code] tagger. (fjern *)

Lenke til kommentar

Står det samme som på det som du la ut.

Når jeg skal bruke norton removal filen kommer det bare opp corrupt fil. koker helt her nå...

Så rart at ingenting fungerer.

Når jeg går i kontrollpanel for å avinstallere Norton kommer den inn på avinnstalleringsprogrammet, men den står bare på avinstallerer Norton Confidential i mange timer.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Nå er alt oppe å går igjen. Var bare det bedritne norton som ødela. Kan dere anbefale et antivirusprogram med "live" beskytelse. Samme hva det koster, så lenge det fungerer og ikke bruker altfor mye ressurser.

Problemet med corrupt fil gikk på at det ble lastet ned vi BitComet og det derfor ble noe feil med filen.

Takk igjen

Lenke til kommentar

Hvilke parametere legger du til grunn for hvorvidt programmene er gode eller ikke? Brukervennlighet? Hastighet? Hvor raskt det kommer oppdateringer for nye virus? Antall virus som ikke blir oppdaget? Antall false positives?

De fleste av disse parameterne kan du jo enkelt teste selv, og flere av de er subjektive. Hvorvidt oppdateringer kommer raskt og om det er noen virus som ikke blir oppdaget får du jo nesten bare prøve å lese deg til i tester eller noe, men jeg tipper at forskjellen er neglisjerbar mellom de ulike programmene på dette punktet. For å si det enkelt så tror jeg at den viktigste faktoren på om man får virus eller ikke er hvor dum brukeren er, og ikke hvilken antivirus man har installert.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Avast på laptopen og NIS2009 på den stasjonære og er fornøyd med begge i grunn,begge bruker lite ressurser.

Ser mange sliter med avinstallering av Norton produkter, og kan i grunn ikke kjenne meg igjen der. Har avinstallert og installert Nis 2006,2007 2008 og 2009 utallige ganger og opplever null problem med dette.

Jeg bruker dog ikke windows egen avinstallerings programm, men bruker CCleaner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...