Tittentei26 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hei. JEg har akkurat kjøpt meg en ACER Aspire One A150 med innebygget 3G, for tilkobling til internet via mobilnettet. Når jeg bare benytter meg av 3G mot internet så virker alt slik det skal. Men hvis jeg aktiverer Wlan (som er koblet mot ett Lan som ikke har internet forbindelse), så blir internet forbindelsen ustabil. Det kan virke som om det oppstår forvirring om hvor maskinen skal lete etter internet forbindelse. Desverre blir det trådløse nettverket prioritert forran 3G nettverket. Og jeg kommer derfor ikke ut på internet. Deaktiverer jeg Wlan, virket alt fint. Noen forslag til hvordan jeg kan sette 3G forbindelsen til prioritert internetforbindelse? Lenke til kommentar
Tittentei26 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Etter mye prøving og feiling, tror jeg at problemet er løst. - Jeg måtte deaktivere DHCP på routeren - Jeg måtte dele internetforbindelsen til 3G kortet - Jeg måtte benytte meg av statisk ip adresse på Wlan kortet til pc'en - Jeg lot standard gateway stå tom på wlan korte til pc'en - De andre pc'ene tilknyttet routeren, fikk statisk ip adresse, samt gateway 192.168.0.1 Nå krysser jeg fingrene for at forbindelsen ikke blir ustabil igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå